• Τετάρτη, 01 Απρίλιος 2020 | 00:58
10 αποδεδειγμένα οφέλη για το πράσινο τσάι 10 αποδεδειγμένα οφέλη για το πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι είναι το πιο υγιεινό ρόφημα διότι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά.

Αυτά τα αντιοξειδωτικά και θρεπτικά συστατικά έχουν ισχυρές επιδράσεις στο σώμα όπως βελτιωμένη λειτουργία του εγκεφάλου, απώλεια λίπους, χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και πολλά άλλα εντυπωσιακά οφέλη.

Παρακάτω θα μάθετε τα 10 οφέλη υγείας του πράσινου τσαγιού που υποστηρίζονται από μελέτες.

1. Το πράσινο τσάι περιέχει βιοδραστικές ενώσεις που βελτιώνουν την υγεία

Είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες οι οποίες μειώνουν την φλεγμονή και  καταπολεμούν τον καρκίνο.

Εμπεριέχει επίσης μεγάλες ποσότητες κατεχίνης, η οποία  είναι φυσικό αντιοξειδωτικό που βοηθούν στην πρόληψη της βλάβης των κυττάρων. Αυτές οι ουσίες μπορούν να εμποδίσουν τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών στο σώμα.

Προσπαθήστε να επιλέξετε καλής ποιότητας πράσινο τσάι, επειδή μερικά από τα εμπορικά σκευάσματα χαμηλότερης ποιότητας μπορούν να περιέχουν υπερβολικές ποσότητες φθορίου.

2. Οι ενώσεις του πράσινου τσαγιού μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου

Το βασικό δραστικό συστατικό του είναι η καφεΐνη, η οποία είναι γνωστό διεγερτικό. Αυτό που κάνει η καφεΐνη στον εγκέφαλο είναι να εμποδίσει έναν ανασταλτικό νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται αδενοσίνη.

Ωστόσο, το πράσινο τσάι περιέχει το αμινοξύ L-θεανίνη, το οποίο είναι σε θέση να διασχίσει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό.

Ο συνδυασμός των δύο συστατικών είναι ιδιαίτερα ισχυρός στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι έχουν περισσότερη ενέργεια και είναι πολύ πιο παραγωγικοί όταν πίνουν πράσινο τσάι, σε σύγκριση με τον καφέ.

3. Το πράσινο τσάι αυξάνει την καύση λίπους και βελτιώνει τη φυσική κατάσταση

Tο πράσινο τσάι έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την καύση λίπους και αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό.

Μελέτη σε 10 υγιείς άνδρες έδειξε ότι το πράσινο τσάι αύξησε την ενεργειακή καύση κατά 4% και μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η οξείδωση του λίπους αυξήθηκε κατά 17%.

Ωστόσο, η καφεΐνη έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη σωματική απόδοση κινητοποιώντας λιπαρά οξέα από τους λιπώδεις ιστούς καθιστώντας τα διαθέσιμα για ενέργεια.

Σε δύο ξεχωριστές μελέτες επανεξέτασης, η καφεΐνη έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη φυσική απόδοση κατά 11-12%, κατά μέσο όρο.

4. Τα αντιοξειδωτικά του πράσινου τσαγιού μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο ορισμένων τύπων καρκίνου

Ο καρκίνος προκαλείται από ανεξέλεγκτη ανάπτυξη κυττάρων και είναι μια από τις αιτίες θανάτου στον κόσμο.

Είναι γνωστό ότι η οξειδωτική βλάβη συμβάλλει στην ανάπτυξη του καρκίνου και ότι τα αντιοξειδωτικά μπορεί να έχουν προστατευτικό αποτέλεσμα.

Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική πηγή ισχυρών αντιοξειδωτικών, επομένως θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισής του.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν πρέπει να προστίθεται γάλα στο τσάι διότι μερικές μελέτες υποδηλώνουν ότι μειώνεται η αντιοξειδωτική του αξία.

  • Καρκίνος του μαστού: Μια μετα-ανάλυση μελετών παρατήρησης διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν πράσινο τσάι είχαν 20-30% μικρότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, του συνηθέστερου καρκίνου στις γυναίκες.
  • Καρκίνος του προστάτη: Μία μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνδρες που κατανάλωναν πράσινο τσάι είχαν 48% χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρκίνο του προστάτη, που είναι ο συχνότερος καρκίνος στους άνδρες.
  • Καρκίνος του παχέος εντέρου: Μια ανάλυση 29 μελετών έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν πράσινο τσάι είχαν έως 42% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο του παχέος εντέρου.

5. Το πράσινο τσάι μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλό σας στην μεγάλη ηλικία, μειώνοντας τον κίνδυνο του Alzheimer και του Parkinson

Η νόσος του Alzheimer είναι η πιο κοινή νευροεκφυλιστική ασθένεια και η κύρια αιτία της άνοιας και η νόσος του Parkinson είναι η δεύτερη πιο συχνή.

Μελέτες δείχνουν ότι οι ενώσεις κατεχίνης στο πράσινο τσάι μπορούν να έχουν διάφορες προστατευτικές επιδράσεις στους νευρώνες, μειώνοντας πιθανώς τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer και Parkinson.

6. Το πράσινο τσάι μπορεί να σκοτώσει τα βακτήρια, κάτι που βελτιώνει την υγεία των δοντιών και μειώνει τον κίνδυνο μόλυνσης

Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι οι κατεχίνες μπορούν να σκοτώσουν βακτήρια και να αναστείλουν ιούς όπως ο ιός της γρίπης, μειώνοντας τον κίνδυνο λοιμώξεων.

Οι κατεχίνες στο πράσινο τσάι μπορούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη του Streptococcus mutans, το κύριο επιβλαβές βακτήριο στο στόμα όπου προκαλεί τον σχηματισμό πλάκας.

Η κατανάλωση του πράσινου τσαγιού συνδέεται με τη βελτίωση της οδοντικής υγείας, τον χαμηλότερο σχηματισμό τερηδόνας και τη μείωση της κακής αναπνοής.

7. Το πράσινο τσάι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο του διαβήτη τύπου 2

Ο ΣΔ τύπου 2 χαρακτηρίζεται από αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, λόγω αντίστασης στην ινσουλίνη ή  ανικανότητας παραγωγής ινσουλίνης.

Μελέτες δείχνουν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Σύμφωνα με μια επισκόπηση 7 μελετών με συνολικά 286.701 άτομα, οι καταναλωτές πράσινου τσαγιού είχαν 18% χαμηλότερο κίνδυνο να γίνουν διαβητικοί.

8. Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις συμπεριλαμβανομένου του εγκεφαλικού επεισοδίου, αποτελούν τις μεγαλύτερες αιτίες θανάτου στον κόσμο.

Μελέτες δείχνουν ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει μερικούς από τους κύριους παράγοντες κινδύνου για αυτές τις ασθένειες όπως την ολική χοληστερόλη, τη χοληστερόλη LDL και τα τριγλυκερίδια.

Λόγω των ευεργετικών επιδράσεων οι καταναλωτές πράσινου τσαγιού έχουν μέχρι 31% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

9. Το πράσινο τσάι μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να μειώσετε τον κίνδυνο παχυσαρκίας

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι το πράσινο τσάι οδηγεί στη μείωση του σωματικού λίπους, ειδικά στην κοιλιακή περιοχή.

Μία από αυτές τις μελέτες ήταν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη δοκιμή 12 εβδομάδων σε 240 άνδρες και γυναίκες και αυτοί που κατανάλωναν τσάι είχαν σημαντική μείωση του σωματικού λίπους, του σωματικού βάρους, της περιφέρειας της μέσης και του λίπους της κοιλιάς.

10. Το πράσινο τσάι μπορεί να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο!

Οι καταναλωτές πράσινου τσαγιού έχουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου, έτσι είναι λογικό ότι θα μπορούσε να σας βοηθήσει να ζήσετε περισσότερο!

Σε μια μελέτη 40.530 Ιαπώνων ενηλίκων, όσοι έπιναν πράσινο τσάι (5 ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα) ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να αποβιώσουν κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 11 χρόνων.

Αγγελική Λορέντζου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%