• Τετάρτη, 19 Ιούνιος 2019 | 19:51
Είμαι 12 χρονών και η περιοχή των γλουτών και των γοφών μου είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένοι Είμαι 12 χρονών και η περιοχή των γλουτών και των γοφών μου είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένοι

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Είμαι 12 χρονών, έχω ύψος 1,56 και ζυγίζω 55 κιλά. Οι περισσότεροι συμμαθητές μου είναι και αυτοί στο ύψος μου αλλά λίγο λιγότερα κιλά. Βέβαια η περιοχή των γλουτών και των γοφών μου είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένοι, διότι έτσι γεννήθηκα. Αυτό μου προσθέτει κιλά και όγκο, δεν φαίνομαι τόσο παχιά, ίσως μόνο λίγο στην περιοχή της λεκάνης έως τα μπούτια και αυτό όχι σε αυξημένα επίπεδα. Στην κοιλιά είμαι γυμνασμένη, το ίδιο και στις γάμπες. Μόνο στην περιοχή που σας ανέφερα πριν λίγο φαίνομαι πιο παχιά. 1) αυτό οφείλετε στον όγκο που προσθέτει η περιοχή της λεκάνης και των γλουτών μου 2) πρέπει να χάσω βάρος;

Η χρονική φάση της εφηβείας που βρίσκεσαι δεν συνιστά την απότομη μείωση βάρους, μιας και η σωματική σου ανάπτυξη δεν έχει ολοκληρωθεί.

Είναι σημαντικό να φροντίσεις να ακολουθείς μία ισορροπημένη διατροφή, η οποία σε συνδυασμό με την άσκηση θα συμβάλει στη βελτίωση της κατανομής λίπους στο σώμα σου.

Έτσι, η διατροφή της εφήβου θα πρέπει να είναι ενισχυμένη προκειμένου να:

  • Αντιμετωπιστούν τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου λόγω εμμηνορρυσίας
  • Ενισχυθεί η ελαστικότητα της επιδερμίδας και να εξαλειφθούν τα συμπτώματα της ακμής
  • Οξυνθεί η πνευματική διαύγεια και μνήμη

Θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για όλα τα παραπάνω είναι:

ΣΙΔΗΡΟΣ

Οι έφηβες έχουν αυξημένες ανάγκες σε σίδηρο και κινδυνεύουν περισσότερο από σιδηροπενική αναιμία.

Έτσι, η διατροφή τους θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει σε αυξημένη συχνότητα: μοσχάρι, κοτόπουλο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια, φακές, αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα).

ΑΣΒΕΣΤΙΟ

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι σε αυτήν την ηλικία δεν πραγματοποιείται επιπλέον αύξηση βάρους, η αλήθεια είναι ότι ενισχύεται η οστική πυκνότητα και είναι αναγκαία η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου.

Επιπλέον, παρατηρείται το φαινόμενο οι έφηβοι να λαμβάνουν μειωμένες ποσότητες ασβεστίου, ενώ ταυτόχρονα η υγεία των οστών τους πλήττεται περαιτέρω λόγω της μειωμένης σωματικής δραστηριότητας. Αυτή καλύπτεται από την καθημερινή πρόσληψη 3 μερίδων γαλακτοκομικών (1 μερίδα = 1 ποτήρι γάλα/240ml = 1 κεσεδάκι γιαούρτι = 30γρ.τυρί).

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ Β, Ω3 ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ, ΜΑΓΝΗΣΙΟ

Οι αυξημένες απαιτήσεις στα σχολικά μαθήματα, οι ατελείωτες ώρες διαβάσματος και οι χρονικές περίοδοι των εξετάσεων που αγχώνουν τον έφηβο, επιβάλλουν την κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ω3 λιπαρών οξέων και μαγνησίου που ενισχύουν την πνευματική διαύγεια και μνήμη.

Έτσι, στην καθημερινή διατροφή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα τρόφιμα:

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κοτόπουλο, λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομός, μπακαλιάρος), ξηροί καρποί, εμπλουτισμένες μαργαρίνες, δημητριακά/ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, όσπρια, γαλακτοκομικά.

Έτσι, μία τυπική διατροφή εφήβου για να είναι πλήρης σε θρεπτικά συστατικά καλό είναι να περιέχει τα ακόλουθα:

  • Καθημερινά 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών
  • Καθημερινά 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών
  • Καθημερινά 6-8 μερίδες αμυλούχων τροφίμων (1 μερίδα =1 φέτα ψωμί = 2 φρυγανιές = 2 cream cracker = ½ κουλούρι θες/κης = 1/3 φλ. Ρύζι ή μακαρόνια = 1 μπάρα δημητριακών = ½ φλ. Δημητριακά ολικής αλέσεως  = 1 μέτρια βραστή πατάτα = 2 μπισκότα = ½ φλ. αρακά = ½ φλ. φασολάκια = ½ φλ. μπάμιες
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία κοτόπουλο.
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία ψάρι
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία κόκκινο κρέας

Ωστόσο, καλό είναι να επισκεφτείς έναν πτυχιούχο διατροφολόγο προκειμένου να σου σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες της ηλικίας σου.

Πέννυ Αμπεσλίδου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%