• Δευτέρα, 22 Ιούλιος 2019 | 04:14
Είμαι 14 και θέλω να χάσω 30 κιλά. Δεν προλαβαίνω να γυμνάζομαι Είμαι 14 και θέλω να χάσω 30 κιλά. Δεν προλαβαίνω να γυμνάζομαι

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Γεια σας! Είμαι 14 χρονών, ζυγίζω 70 κιλά και έχω ύψος 1,67. Θέλω να χάσω τουλάχιστον 30 κιλά. Το γνωρίζω ότι πρέπει να γυμνάζομαι άλλα δεν προλαβαίνω. Εσείς σαν διατροφολόγος τι θα μου προτείνατε να κάνω; Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Γειά σου Δ.,

Εφόσον θέλεις να χάσεις κιλά το σωστό είναι να μην πέσεις κάτω από τα 55kg διότι μετά θα κατατάσσεσαι στην κατηγορία ελλειποβαρούς με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η υγεία σου. Τα 30 κιλά λοιπόν που επιθυμείς να χάσεις, δεν είναι η σωστή επιλογή.

Φρόντισε να καλύπτεις όλες τις ανάγκες που χρειάζεται ο οργανισμός σου στην ηλικία που βρίσκεσαι και να μην στρέφεσαι σε εξαντλητικές δίαιτες που υπόσχονται θαυματουργά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Οι αυξημένες ενεργειακές ανάγκες σε αυτήν την ηλικία είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, καθώς χρειάζεσαι ενέργεια για την αύξηση του μυικού ιστού, την ανάπτυξη του σκελετού και του νευρικού συστήματος, καθώς και για την ανάπτυξη του γεννητικού συστήματος.

Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά είναι:

  • Bιταμίνη D: Η ανάπτυξη του σκελετού χρειάζεται επαρκή ποσότητα βιταμίνης D. Καλές πηγές βιταμίνης D είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, ο τόνος, τα γαλακτοκομικά, το συκώτι και τα αβγά και φυσικά ο ήλιος.
  • Σίδηρος: Οι ανάγκες για τον σίδηρο είναι αυξημένες, κυρίως λόγου έμμηνης ρύσης. Η μειωμένη πρόσληψη του από την τροφή μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση σιδηροπενικής αναιμίας. Καλές πηγές μοσχάρι, κοτόπουλο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια, φακές, αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα).
  • Ασβέστιο: Οι απαιτήσεις σε ασβέστιο σχετίζονται άμεσα με τη σκελετική αύξηση. Καλές πηγές γαλακτοκομικά, αμύγδαλα, μαυρομάτικα φασόλια, πορτοκάλι, σολομός, σαρδέλα.
  • Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος ενισχύει την ανάπτυξη των οστών. Καλές πηγές συκώτι, ψάρια, θαλασσινά (π.χ. γαρίδες), μανιτάρια, κρόκος αυγού, όσπρια (π.χ. αρακάς, φασόλια), λαχανικά (π.χ. μπρόκολο).

Για την ομαλή ωρίμανση αλλά και τη διατήρηση καλής υγείας κατά την εφηβεία αλλά και στην υπόλοιπη ζωή, καλό είναι να ακολουθείς μια δίαιτα που χαρακτηρίζεται από μέτρο και ποικιλία.

Οπότε κάνε 5 γεύματα ημερησίως ακολουθώντας ένα πλούσιο πρωινό, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά γαλακτοκομικά, καλά λιπαρά αποφεύγοντας το πολύ αλάτι, τη ζάχαρη, τα αναψυκτικά, τα λίπη, τα γλυκίσματα και τα fast food και δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα στο μέλλον με το βάρος σου.

Τέλος, αφού δεν υπάρχει χρόνος για γυμναστική ακόμα και λίγο περπάτημα μέσα στην ημέρα θα σε βοηθήσει σημαντικά.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%