• Παρασκευή, 19 Απρίλιος 2019 | 09:56
Είμαι 16 ετών και κάνω μπαλέτο
Είμαι 16 ετών και κάνω μπαλέτο

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Είμαι 16 ετών, ύψος 1,59 και 52 κιλά. Κάνω μπαλέτο και σύγχρονο 2 φορές την εβδομάδα και τις υπόλοιπες μέρες κάνω ασκήσεις στο σπίτι. Θέλω να χάσω 2-3 κιλά. Δεν έχω θέμα να στερηθώ τα γλυκά ή fast food. Μπορείτε να με βοηθήσετε;

Το βάρος σου βάσει του Δείκτη Μάζας Σώματός σου είναι εντός φυσιολογικών ορίων, επομένως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας.

Παρόλα αυτά αυτό εξαρτάται και από το ποσοστό λίπους που έχεις στο σώμα σου, αν αθλείσαι κ.α. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι αθλείσαι και μπράβο σου!

Καθώς διανύεις την περίοδο της εφηβείας η διατροφή σου πρέπει να περιλαμβάνει όλες τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ένας υγιής οργανισμός.

Παρακάτω σου δίνουμε μερικές συμβουλές έτσι ώστε να τρέφεσαι σωστά και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα:

  • Καθημερινά 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών.
  • Καθημερινά 5-7 μερίδες φρούτων και λαχανικών.
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία κοτόπουλο.
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία ψάρι.
  • 1 -2 φορές εβδομαδιαία κόκκινο κρέας.

Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά την περίοδο της εφηβείας είναι τα ακόλουθα:

Σίδηρος: Οι έφηβες έχουν αυξημένες ανάγκες σε σίδηρο και κινδυνεύουν περισσότερο από σιδηροπενική αναιμία. Έτσι, η διατροφή τους θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει σε αυξημένη συχνότητα: μοσχάρι, κοτόπουλο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια, φακές, αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα).

Ασβέστιο: Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι υποστηρίζουν ότι σε αυτήν την ηλικία δεν πραγματοποιείται επιπλέον αύξηση βάρους, η αλήθεια είναι ότι ενισχύεται η οστική πυκνότητα και είναι αναγκαία η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου. Επιπλέον, παρατηρείται το φαινόμενο οι έφηβοι να λαμβάνουν μειωμένες ποσότητες ασβεστίου, ενώ ταυτόχρονα η υγεία των οστών τους πλήττεται περαιτέρω λόγω της μειωμένης σωματικής δραστηριότητας. Αυτή καλύπτεται από την καθημερινή πρόσληψη 3 μερίδων γαλακτοκομικών (1 μερίδα = 1 ποτήρι γάλα/240ml = 1 κεσεδάκι γιαούρτι = 30γρ.τυρί).

Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος ενισχύει την ανάπτυξη των οστών και ελαττώνει την απώλεια σκελετικής μάζας. Καλές πηγές: συκώτι, ψάρια, θαλασσινά (π.χ. γαρίδες), μανιτάρια, κρόκος αυγού, όσπρια (π.χ. αρακάς, φασόλια), λαχανικά (π.χ. μπρόκολο).

Ιωάννα Τσόλκα
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%