• Δευτέρα, 25 Μάρτιος 2019 | 22:04
Είμαι 17 χρονών, 85 κιλά και έχω ύψος 1,55
Είμαι 17 χρονών, 85 κιλά και έχω ύψος 1,55

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Είμαι 17 χρονών, 85 κιλά και έχω ύψος 1,55. Πως μπορώ να χάσω κιλά;

Αγαπητέ Β.,

Σύμφωνα με τον Δείκτη Μάζα Σώματός σας, ο οποίος είναι 35,3 kg/m2 ανήκεις στη κατηγορία παχυσαρκίας 2ου βαθμού.

Η απώλεια βάρους λοιπόν κρίνεται αναγκαία με ιδανικό ρυθμό απώλειας 0,5-1 κιλό την εβδομάδα για μεγαλύτερη απώλεια λίπους.

Με την εφαρμογή των διατροφικών συμβουλών που θα σου προτείνω παρακάτω, οι οποίες βασίζονται σε μεσογειακό-ισορροπημένο πρότυπο διατροφής θα δεις μεν αποτέλεσμα αλλά καλό θα ήταν να επισκεφτείς και έναν πτυχιούχο Διαιτολόγο-Διατροφολόγο, ο οποίος θα σου σχεδιάσει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής.

Συγκεκριμένα:

  • Να μην παραλείπετε το πρωινό σας καθώς είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας.
  • Να κάνετε μικρά και συχνά γεύματα για να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σας.
  • Προσπαθήστε να καταναλώνετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και σε συγκεκριμένη ποσότητα και εβδομαδιαία συχνότητα.
  • Να προτιμάτε την κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και πολύσπορο ή  ολικής αλέσεως ψωμί.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 5-6 μερίδες φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Προσπαθήστε το φαγητό σας να συνοδεύεται από άφθονη σαλάτα και να φροντίζετε να την καταναλώνετε πριν το φαγητό σας ώστε να καταναλώνετε λιγότερη ποσότητα από αυτό.
  • Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών και γενικότερα την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 30 γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Το ελαιόλαδο θα πρέπει να αποτελεί την κύρια πηγή λίπους στην διατροφή σας και να μην ξεπερνάει τις 2-3 κ.σ την ημέρα.
  • Να καταναλώνετε καθημερινά 2-3 μερίδες ημιάπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1,5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1,5% και σε 30 γρ. τυρί.
  • Να καταναλώνετε 2 φορές την εβδομάδα ψάρι και συγκεκριμένα λιπαρά ψάρια.
  • Να καταναλώνετε 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • Να καταναλώνετε 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας και 2-3 φορές λευκό κρέας.
  • Να περιορίσετε το αλάτι καθώς προκαλεί κατακρατήσεις και να το αντικαταστήσετε με μπαχαρικά και μυρωδικά της αρεσκείας σας, ενισχύοντας έτσι την γεύση.
  • Μην ξεχνάτε να πίνετε καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό ώστε να ενυδατώνεται και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σας και γενικότερα υγρά όπως οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, το ημιάπαχο γάλα καθώς και ροφήματα Κρόκου Κοζάνης. Το νερό μειώνει την πείνα, σας κάνει να αισθάνεστε πλήρης και αποβάλει τους μεταβολίτες από το σώμα σας.
  • Να πίνετε 3-4 φλιτζάνια/ημέρα πράσινο τσάι καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κατεχίνες, το οποίο συντελεί στην πρόσληψη αντιοξειδωτικών και στην ενίσχυση του μεταβολισμού.
  • Μειώστε την κατανάλωση αλκοόλ εάν πίνετε και προτιμήστε το κόκκινο κρασί, που θα σας προσφέρει αντιοξειδωτικά.
  • Εντάξτε την φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας. Κάντε καθημερινά 30-40 λεπτά αερόβια άσκηση όπως ποδηλασία, τρέξιμο για να πετύχετε την μέγιστη καύση λίπους και για να τονώσετε το σώμα σας.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%