• Πέμπτη, 23 Μάιος 2019 | 05:43
Πήρα μέσα σε 3 μήνες 35 κιλά, χωρίς να έχω αλλάξει κάτι στη διατροφή μου
Πήρα μέσα σε 3 μήνες 35 κιλά, χωρίς να έχω αλλάξει κάτι στη διατροφή μου

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Πήρα μέσα σε 3 μήνες 35 κιλά, χωρίς να έχω αλλάξει κάτι στη διατροφή μου. 53 ετών, με θυρεοειδίτιδα. Έχω πάει σε γιατρούς και διατροφολόγους, δεν έχω δει αποτέλεσμα, αυτή τη στιγμή, με ύψος 1.64 είμαι 96 κιλά .Η τελευταία γιατρός (ενδοκρινολόγος/διατροφολόγος) μου είπε ότι είναι κατεστραμμένος ο μεταβολισμός μου και πρώτα πρέπει να τον ενεργοποιήσω, κάτι που θα πάρει περίπου 1 χρόνο. Έχω απελπιστεί. Υπάρχει κάτι που μπορώ να κάνω?

Γεια σου C. ,

Η θυρεοειδίτιδα είναι ένα νόσημα συνήθως άγνωστης αιτιολογίας (αυτοάνοση πάθηση) που μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή και βλάβες στον θυρεοειδή αδένα , οπότε δικαιολογείται και η αύξηση βάρους .

Αρχικά βεβαιωθείτε ότι ο θυρεοειδής αδένας είναι σωστά ρυθμισμένος, έτσι θα βελτιώσετε τις αλλαγές του βάρους σας .

Τι θα πρέπει να προσέχετε στην διατροφή σας :

  • Καταναλώστε τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και χαμηλά σε θερμίδες (φρούτα ,λαχανικά, κρέας ,ψωμί ,γαλακτοκομικά προϊόντα ).
  • Αρχίστε γυμναστική! Ξεκινήστε με μικρά βήματα, προσπαθήστε  καθημερινά να κινήστε περίπου 30 λεπτά. Δοκιμάστε να περπατήστε αντί να πάρετε το αυτοκίνητο, ανεβείτε τις σκάλες αντί να πάρετε τον ανελκυστήρα. Αργότερα προσθέσετε και 3 φορές την εβδομάδα κανονική γυμναστική π.χ. τζόκινγκ.
  • Περιορίστε όλες οι μορφές της ζάχαρης: Άσπρη, μαύρη, και όλα τα γλυκά, είναι πολύ βλαβερά. Καλό θα είναι να μάθετε να διαβάζετε τις ετικέτες προσεκτικά έτσι ώστε να αποφύγετε την κατανάλωση κρυφών πηγών ζάχαρης.
  • Νερό! Να πίνετε αρκετό νερό κατά την διάρκεια της ημέρας (8-10 ποτήρια). Το νερό βοηθάει στο να αποβάλλει το σώμα τις τοξίνες και ενυδατώνει τον οργανισμό !

Έχει παρατηρηθεί ότι τα άτομα με θυρεοειδίτιδα έχουν πολλές ελλείψεις σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα. Αφού κάνετε τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις ξεκινήστε την πρόσληψη συμπληρωμάτων .

  • Σελήνιο: Η κατανάλωση συμπληρωμάτων Se, βελτιώνουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς . Βρίσκεται σε  τροφές, όπως το κρέας, τα εντόσθια, τα δημητριακά, τα οστρακοειδή, τα ψάρια .
  • Σίδηρος: Καλές πηγές σιδήρου αποτελούν επίσης το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και το συκώτι.
  • Γλουτένη: Καλό θα είναι τα άτομα με θυρεοειδίτιδα να περιορίζουν την κατανάλωση της .Η γλουτένη βρίσκεται σε μεγάλο ποσοστό στο σιτάρι, τη σίκαλη, το κριθάρι και τη βρώμη ενώ σε πιο μικρό ποσοστό περιέχεται στα άλευρα ζέας. Από την άλλη μπορούν να καταναλώνονται άφοβα το ρύζι, το καλαμπόκι, η πατάτα, το κινόα και το φαγόπυρο .

Σημαντικές είναι και οι βιταμίνες όπως:

  • Βιταμίνη B12: Καλές πηγές αποτελούν το κρέας, τα προϊόντα κρέατος, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά και τα οστρακοειδή (κυρίως μύδια και στρείδια).
  • Βιταμίνη D : Η έλλειψη βιταμίνη D σχετίζεται με μια σειρά αυτοάνοσων νοσημάτων. Η βιταμίνη D, είναι πολύ σημαντική για τον μεταβολισμό όσο και για το ανοσοποιητικό. Τη βρίσκουμε ελάχιστα σε κάποιες τροφές, αλλά κυρίως συντίθεται με την έκθεσή στον ήλιο για 15 περίπου λεπτά χωρίς αντηλιακό.

Με την σωστή διατροφή και με διαχείριση άγχους, θα περιορίσετε την αύξηση του βάρους .

Δάφνη Γκούμα
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ NUTRIMMUNE KIT

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%