• Τρίτη, 25 Ιούνιος 2019 | 15:00
Έχω αναιμία παρ' όλα αυτά θέλω να αποφεύγω το κόκκινο κρέας Έχω αναιμία παρ' όλα αυτά θέλω να αποφεύγω το κόκκινο κρέας

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Καλησπέρα. Είμαι 16 χρονών, έχω ύψος 1,61 και είμαι 69 κιλά. Έχω αναιμία παρ' όλα αυτά θέλω να αποφεύγω το κόκκινο κρέας. Επίσης έχω από αρκετά μικρή ηλικία μεγάλο πρόβλημα δυσκοιλιότητας και τις προάλλες που πήγα στο γιατρό κατέληξε ότι έχω ευερέθιστο έντερο. Εγώ θέλω να ακολουθήσω μια διατροφή με πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και όχι τόσο με κρέας ή μακαρόνια. Ισχύει ότι οι άνθρωποι με ευερέθιστο έντερο πρέπει να αποφεύγουν τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια και αν ναι τι μπορώ να κάνω έτσι ώστε να παίρνω τις βιταμίνες τους χωρίς να έχω πρόβλημα;

Αγαπητή Ε.,

Όσον αφορά την αναιμία είναι μια παθολογική κατάσταση όπου το αίμα δεν παράγει αρκετή αιμοσφαιρίνη γιατί ο αριθμός των ερυθρών αιμοσφαιρίων που κυκλοφορεί στο αίμα είναι μικρότερος από τον φυσιολογικό αριθμό.

Το κόκκινο κρέας που δεν αρέσκεσαι στην κατανάλωσή του μπορείς να το αντικαταστήσεις με άλλα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε σίδηρο τα οποία είναι: τα στρείδια, το συκώτι, τα φασόλια, το φυστικοβούτυρο, το τόφου, τα περισσότερα δημητριακά, τα δαμάσκηνα, το καρπούζι, οι σταφίδες, το σπανάκι, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το μπρόκολο, τα μπιζέλια και η φάβα.

Ωστόσο, καλό θα ήταν να συνεχίσεις την κατανάλωσή του μέχρι να ενηλικιωθείς και αν ολοκληρωθεί η σωματική σου ανάπτυξη.

Η δυσκοιλιότητα που έχεις από πολύ μικρή ηλικία οφείλεται στο σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου που παρουσιάζεις και αποτελεί χαρακτηριστικό σύμπτωμα αυτού. Το σύνδρομο αυτό αποτελεί μια διαταραχή της κινητικότητας του εντέρου που χαρακτηρίζεται από διάφορα συμπτώματα όπως είναι η δυσκοιλιότητα, η διάρροια, το φούσκωμα, τα αέρια και ο πόνος.

Για να καταπολεμήσεις λοιπόν την δυσκοιλιότητα θα πρέπει να συνδυάσεις την κατανάλωση φυτικών ινών μαζί με το νερό καθώς και να αποφεύγεις την υπερβολική κατανάλωση φυτικών ινών χωρίς την πόση άφθονου νερού. Οι φυτικές ίνες περιέχονται στα φρούτα, στα λαχανικά και στα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Προκειμένου να μην ταλαιπωρείσαι από τα παραπάνω συμπτώματα θα πρέπει να ακολουθήσεις τις παρακάτω διατροφικές συμβουλές:

  • Πρώτα θα τρως το κυρίως σου γεύμα και μετά τη σαλάτα
  • Δεν πρέπει να τρως παραπάνω από 1 σαλάτα την ημέρα και την ημέρα που έχεις κάποιο όσπριο ή λαδερό για να καταναλώσεις ως κυρίως γεύμα δεν θα πρέπει να φας καθόλου σαλάτα.
  • Τα λαχανικά που καταναλώνεις στη σαλάτα σου φρόντισε να αφαιρείς την φλούδα τους
  • Να μην τρως πράσινα λαχανικά κάθε μέρα και πόσο μάλλον αυτά που έχεις διαπιστώσει ότι σου προκαλούν κάποιο πρήξιμο όπως είναι το μαρούλι, το λάχανο, τα χόρτα και το κρεμμύδι
  • Να τρως την σαλάτα σου μαζί με κοτόπουλο, μπιφτέκι, αυγό, τυρί κίτρινο, ψωμί, φρυγανιές
  • Να μην τρως επίσης κάθε μέρα όσπρια και λαδερά
  • Να μην τρως άγουρα φρούτα και πάντα να αφαιρείς την φλούδα τους
  • Όταν καταναλώνεις όσπρια και λαδερά φρόντισε να είναι καλά βρασμένα και πάντα να τα συνοδεύεις με τυρί και ψωμί.
  • Να αποφεύγεις τους ξηρούς καρπούς ή μπορείς να τους καταναλώνεις τριμμένους
  • Να προτιμάς την κατανάλωση αρτοσκευασμάτων και ζυμαρικών χωρίς γλουτένη
  • Όταν καταναλώνεις γαλακτοκομικά προϊόντα και όταν πίνεις χυμούς θα πρέπει να τα συνοδεύεις με κάποια αμυλούχα τροφή όπως ψωμί, κράκερ, φρυγανιές
  • Να προτιμάς το γάλα χωρίς λακτόζη
  • Πρώτα θα τρως το φαγητό σου και μετά θα πίνεις υγρά
  • Ποτέ δεν θα πίνεις υγρά με άδειο στομάχι
  • Να αποφεύγεις την κατανάλωση αναψυκτικών και ροφημάτων με ανθρακικό καθώς και τροφίμων με ξινή γεύση όπως το λεμόνι.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%