• Κυριακή, 22 Σεπτέμβριος 2019 | 21:22
Έχω αρχίσει εδώ και ένα χρόνο περίπου προεμμηνόπαυση Έχω αρχίσει εδώ και ένα χρόνο περίπου προεμμηνόπαυση

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Είμαι 54 χρονών, έχω αρχίσει εδώ και ένα χρόνο περίπου προεμμηνόπαυση, ήμουν 52 με 54 κιλά τα τελευταία χρόνια, έχω ύψος 1,63 έχω στίγμα δηλαδή έλλειψη σιδήρου και χαμηλό αιματοκρίτη και δουλεύω αρκετές ώρες άρα βρίσκομαι εκτός σπιτιού αρκετές ώρες, δουλειά γραφείου, καθιστική. Είμαι ελεύθερη τα Σαββατοκύριακα, δεν δουλεύω κάνω δουλειές στο σπίτι. Τώρα είμαι 62 κιλά. Τα περισσότερα συσσωρευμένα στην κοιλιά και γύρω από αυτήν. Θέλω να χάσω 8 κιλά. Με ενοχλούν τα πράσινα δεν μου αρέσουν οι σαλάτες προτιμώ να τρώω ωμά τα λαχανικά (μαρούλι λάχανο ) και μετά το φαγητό θέλω να φάω κάτι γλυκό. Δεν έχω χρόνο για γυμναστήριο ή περμάτημα σε καθημερινή βάση. Ξέρω ότι είναι δύσκολο να μου προσαρμόσετε μία κατάλληλη δίαιτα με αυτά τα δεδομένα. Περιμένω πρότασή σας. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων. Με εκτίμηση.

Αγαπητή Ι.,

Βάση του δείκτη μάζας σώματος σου με τα τωρινά σου στοιχεία βρίσκεσαι στο 23,3kg/m2 και  εντάσσεσαι στην κατηγορία του φυσιολογικού. Σύμφωνα με την εξίσωση Hamwi, το ιδανικό σου βάρος προσδιορίζεται στα 57 κιλά.

Λόγω του φορτωμένου σου προγράμματος μπορεί να μην προλαβαίνεις να γυμναστείς καθημερινά, αλλά μπορείς να εντάξεις 1 ώρα περπατήματος ή γυμναστικής στο σπίτι ή σε κάποιο γυμναστήριο τα Σαββατοκύριακα. Έτσι, θα δεις διαφορά στο σώμα και στην ψυχολογία σου!

Συμβουλές για διατροφή με χαμηλό αιματοκρίτη και σίδηρο:

Επειδή ο σίδηρός σου είναι χαμηλός, τότε θα πρέπει σίγουρα να τρως συχνά και σε επαρκείς ποσότητες τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι το μοσχάρι, το χοιρινό, το κοτόπουλο, τα αβγά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, αλλά και τα όσπρια, όπως είναι οι φακές (με τη προϋπόθεση ότι θα προσθέτεις λεμόνι ή θα τις συνοδεύεις με τομάτα, λάχανο ή κάποια άλλη πηγής βιταμίνης C, η οποία αυξάνει την απορρόφηση του μη αιμικού σιδήρου).

Παρακάτω δίνονται και κάποια tips ισορροπημένης διατροφής:

  • Ξεκίνα την ημέρα σου με ένα καλό πρωϊνό.
  • Κατανάλωσε 5-6 μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά
  • Μην παραλείπεις την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων:2-3 μερίδες καθημερινά αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1.5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1.5% και σε 30γρ. τυρί.
  • Η κατανάλωση υγρών είναι πολύ σημαντική για τη σωστή σου ενυδάτωση και την καλή λειτουργία του οργανισμού σου: 8-10 ποτήρια υγρών καθημερινά.
  • Κατανάλωσε προϊόντα ολικής αλέσεως, όπως: μαύρο ψωμί, φρυγανιές, κράκερς, κριτσίνια, καστανό ρύζι, δημητριακά/ζυμαρικά ολικής αλέσεως.
  • Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα κόκκινο κρέας(μοσχάρι ή χοιρινό).
  • Κατανάλωσε 3 φορές εβδομαδιαία άσπρο κρέας (κοτόπουλο ή ψάρι).
  • Απέφυγε την κατανάλωση γλυκών τροφίμων σε καθημερινή βάση. Περιόρισέ τα σε 1-2 φορές την εβδομάδα.

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%