• Τετάρτη, 17 Ιούλιος 2019 | 07:24
Δε μπορώ να κάνω πάρα πολλά γεύματα λόγω δουλειάς Δε μπορώ να κάνω πάρα πολλά γεύματα λόγω δουλειάς

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Γεια σας! Με λένε Άννα, είμαι 21 χρόνων, 63 κιλά και έχω ύψος 1.68. Θέλω να χάσω πέντε κιλά αλλά δε μπορώ να κάνω πάρα πολλά γεύματα λόγω δουλειάς. Δουλεύω σαν σερβιτορα κάνω trx και cross training τρεις φορές τη βδομάδα και περπατάω σχετικά πολύ. Έχω υποθυροειδισμο και γενικά έχω πολλές φορές την τάση να θέλω να φάω γλυκό. Τι θα μπορούσα να κάνω για να χάσω αυτά τα πέντε κιλά; Πίνω πολύ νερό και γενικά αποφεύγω να τρώω φαγητό από έξω.

Αγαπητή Ά.,

Το σημερινό σου βάρος είναι φυσιολογικό, αλλά έχεις περιθώρια να χάσεις 4 κιλά εφόσον το επιθυμείς. Το γεγονός δεν προλαβαίνεις να κάνεις συχνά γεύματα δεν βοηθάει στην απώλεια βάρους, διότι τα γεύματα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερα και μικρά, παρόλα αυτά παρακάτω δίνονται κάποια tips που θα σε βοηθήσουν.

Καλό είναι να δώσεις έμφαση στην κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε νερό, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα ημίπαχα γαλακτοκομικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες.

Συνεπώς, οι βασικοί κανόνες της μεσογειακής παραδοσιακής διατροφής σε συνδυασμό με την αυξημένη φυσική δραστηριότητα προάγουν την υγεία και βελτιώνουν τη ρύθμιση των θυροειδικών ορμονών, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται σταδιακή μείωση και καλύτερος έλεγχος του σωματικού βάρους.

Διατροφικές συμβουλές:

  • Μείωσε το αλάτι στη μαγειρική σου, διότι προκαλεί κατακράτηση υγρών, φούσκωμα και συσσώρευση λίπους. Πρόσθεσε μπαχαρικά, λεμόνι, ξύδι αντί για αλάτι.
  • Προτίμησε τα γεύματα σου να συνοδεύονται πάντα από σαλάτα εποχής και ξεκίνα πάντα από αυτή, ώστε να καταναλώνεις μικρότερη ποσότητα από το κυρίως γεύμα.
  • Κράτησε σταθερές ώρες φαγητού έτσι ώστε να συνηθίζει το σώμα και να μην ζητά φαγητό ακατάλληλες ώρες!
  • Πρόσθεσε στην διατροφή σου το πράσινο τσάι. Οι κατεχίνες του πράσινου τσαγιού θα αυξήσουν τον μεταβολισμό σου.

Οι τροφές και τα θρεπτικά συστατικά, τα οποία συνεργούν στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, είναι τα εξής:

  • Βιταμίνη D: Ο υπερθυρεοειδισμός συχνά οδηγεί σε ελάττωση της οστικής πυκνότητας και ειδικότερα σε άτομα που δεν καταναλώνουν επαρκείς ποσότητες βιταμίνης D. Καλές πηγές βιταμίνης D είναι τα ψάρια, η μαλακή μαργαρίνη, τα γαλακτοκομικά προϊόντα τα αυγά και ο ήλιος.
  • Τυροσίνη: Είναι ένα βασικό αμινοξύ που παίζει μεγάλο ρόλο στην παραγωγή των θυρεοειδών ορμονών. Βρίσκεται στα ψάρια, στο κοτόπουλο, στα τρόφιμα ολικής αλέσεως (π.χ. δημητριακά), στα γαλακτοκομικά, στις μπανάνες, στα φασόλια και στους ξηρούς καρπούς.
  • Ψευδάργυρος: Η νόσος του θυρεοειδούς συχνά οδηγεί σε ανεπάρκεια του ψευδαργύρου. Πλούσιες πηγές είναι τα θαλασσινά, τα ψάρια, το συκώτι, το κρέας, τα αβγά, τα μανιτάρια και τα σύκα.

Προσοχή πρέπει να δωθεί στα παρακάτω:

Όσοι υποφέρουν από υποθυρεοειδισμό πρέπει να αποφεύγουν στοιχεία όπως το φθόριο, το βρώμιο, και το χλώριο που μπορεί να προκαλέσουν την παρεμπόδιση των υποδοχέων ιωδίου του θυρεοειδή αδένα.

Ιώδιο: Προσοχή πρέπει να δοθεί στις μεγάλες ποσότητες του ιωδίου καθώς δρα αρνητικά (πάνω από 600 mcg την ημέρα) όταν γίνεται για  μεγάλα χρονικά διαστήματα, καθώς μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του θυρεοειδή. Πηγές πλούσιες σε Ιώδιο είναι οι θαλασσινές τροφές.

Tέλος, στην περίπτωση των διαταραχών του θυρεοειδή καλό είναι να αποφεύγεις το λάχανο, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, τα λαχανάκια Βρυξελλών, τα προϊόντα σόγιας και να μη χρησιμοποιείς στη μαγειρική σου θυμάρι, κόκκινο πιπέρι και θαλασσινό αλάτι.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%