• Δευτέρα, 14 Οκτώβριος 2019 | 23:16
Όταν η διαφήμιση τροφίμων προσπαθεί να μάς παραπλανήσει Όταν η διαφήμιση τροφίμων προσπαθεί να μάς παραπλανήσει

Σάββατο βράδυ, χαλαρώνω στο σπίτι βλέποντας τηλεόραση… Κάποια στιγμή έρχεται και η ώρα των διαφημίσεων…

Διαφημίσεις επί παντός είδους… Κατσαρόλες, ασφάλειες, τράπεζες, αλλά και τρόφιμα. Παρατηρώ το ύφος και την αισθητική τους, όπου θα πρέπει να ομολογήσω ότι τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο.

Ας πάμε όμως στην ουσία…

Παρακολουθώ τις διαφημίσεις προϊόντων (όπως για παράδειγμα εκείνο που περιέχει βρόμη και σοκολάτας υγείας) που διατείνονται ότι εντάσσονται στην κατηγορία των «υγιεινών» τροφίμων.

Προϊόντα που όμως περιέχουν κάποιες ποσότητες ζάχαρης…  Υπονοούν ωστόσο ότι υπό μία έννοια, έστω κι έτσι μπορούν να θεωρούνται υγιεινά και σωστά.

Φαντάζομαι, γνωρίζετε ότι η κατανάλωση ζάχαρης σχετίζεται με μία σειρά επιπλοκών της ανθρώπινης υγείας.

Παχυσαρκία, οξειδωτικό στρες, αυτοάνοσες διαταραχές και φλεγμονές διαφόρων οργάνων (π.χ. πάγκρεας και θυρεοειδής) συνδέονται αποδεδειγμένα με τη λήψη ζάχαρης. Επομένως, η αποφυγή της αποτελεί ένα σημαντικό μέσο προστασίας.

Με βάση λοιπόν τα διάφορα claims των προϊόντων μπορούμε να κάνουμε τις ακόλουθες απλές συνειρμικές σκέψεις…

  • Συνειρμική σκέψη Νο1: Πόση ζάχαρη λαμβάνουμε τελικά μέσα από τα προϊόντα της καθημερινής διατροφής?
  • Συνειρμική σκέψη Νο2: Πόση ζάχαρη μπορεί να περιέχει ένα περιέχει ένα προϊόν που περιέχει βρόμη και σοκολάτας υγείας και διαφημίζεται ως μία επιλογή κατάλληλη για σωστή διατροφή?
  • Συνειρμική σκέψη Νο3: Πως ένα σαφές μειονέκτημα ενός προϊόντος μπορεί να διαφημίζεται ότι πρόκειται για πλεονέκτημα?

Τα συμπεράσματα από τις πιθανές απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι δικά σας!

Από την πλευρά μου, αυτές τις απλές αναφορές θεώρησα σκόπιμο να μοιραστώ μαζί σας με στόχο την ευαισθητοποίησή σας.

Η συμβουλή μου είναι αυτονόητη: Διαβάζετε προσεκτικά τις ετικέτες των τυποποιημένων τροφίμων και προσπαθήστε να μην «καταπίνετε» αμάσητα όλα όσα ακούτε από τις διάφορες διαφημίσεις. Σκεφθείτε με απλή λογική και σίγουρα έτσι θα  μπορείτε να προστατεύσετε αποτελεσματικά τόσο την τσέπη, όσο και την υγεία σας!

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔρ. Δημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Κολωνάκι: Σκουφά 32, Τηλ: 2103647517
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, Τηλ: 2102520977
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%