• Τετάρτη, 24 Ιούλιος 2019 | 08:27
Κόψε το τσιγάρο και φτάσε τα 80 Κόψε το τσιγάρο και φτάσε τα 80

Πώς να κόψεις το τσιγάρο χωρίς να ζοριστείς.

Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

- Πόσα χρόνια ζωής χάνει ένας καπνιστής

- Τα 10 βήματα που πρέπει να κάνεις για πεις αντίο στο τσιγάρο

Αν πραγματικά θες να ζήσεις περισσότερο, ένα θα σου πω: μη στηρίζεσαι στο καθιερωμένο «Χρόνια Πολλά» φίλων και γνωστών στη γιορτή ή στα γενέθλιά σου, επειδή επιβεβαιωμένα δεν αρκεί.

Ιδιαίτερα αν είσαι καπνιστής ή καπνίστρια.

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Νetherland Institute of Mental Health and Addiction,  το κάπνισμα μειώνει το προσδόκιμο ζωής περίπου κατά δέκα χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα ένα βαρύς καπνιστής χάνει 12 χρόνια ζωής, ένας μέτριος καπνιστής περίπου 9 και ένας ελαφρύς καπνιστής (που καπνίζει λιγότερο από 12 τσιγάρα την ημέρα) χάνει 5 χρόνια ζωής.

Αυτό επομένως που πραγματικά μπορεί να σου χαρίσει χρόνια ζωής είναι να κόψεις το τσιγάρο.

Ζήσε περισσότερο κόβοντας το τσιγάρο τώρα

Αυτό είναι το γενικό συμπέρασμα μεγάλης και πολυετούς μελέτης που ολοκληρώθηκε πρόσφατα στις Η.Π.Α., που έδειξε ότι το κάπνισμα μειώνει το προσδόκιμο ζωής τουλάχιστον κατά δέκα χρόνια.

Όσον αφορά στα δύο φύλα, οι μη καπνιστές άντρες έχουν 61% πιθανότητες να φτάσουν τα ογδόντα έτη, ενώ, εάν καπνίζουν, οι πιθανότητες πέφτουν στο 26%.

Στις γυναίκες τα νούμερα δείχνουν ότι οι μη καπνίστριες έχουν 70% πιθανότητες να φτάσουν τα ογδόντα έτη, ενώ, εάν καπνίζουν, οι πιθανότητες πέφτουν στο 38%.

Η διαφορά στον μέσο όρο ζωής, η οποία παρατηρείται ανάμεσα σε καπνιστές και μη καπνιστές, προκύπτει κυρίως από την αυξημένη επίπτωση καρδιακών νοσημάτων, καρκινωμάτων και αγγειακών νοσημάτων στην ομάδα των καπνιζόντων, εξηγεί η Ευαγγελία Γκιζοπούλου, Πνευμονολόγος, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Πνευμονολογικής κλινικής νοσοκομείου Metropolitan.

Το πήρες απόφαση;

Αν ναι, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι μόλις χάρισες στον εαυτό σου περισσότερα χρόνια ζωής.

Κι εμείς με τη σειρά μας σου χαρίζουμε όλες τις πολύτιμες συμβουλές, για να καταφέρεις επιτέλους να απαλλαγείς από αυτή τη βλαβερή για την υγεία σου συνήθεια.

Κανείς δεν είπε ότι η διακοπή καπνίσματος είναι εύκολη υπόθεση, όμως σίγουρα αξίζει να το προσπαθήσεις.

Κι όσο καλύτερη είναι η προετοιμασία σου τόσο αυξάνεται η πιθανότητα επιτυχίας.

Πώς να προετοιμαστείς καλύτερα

Αν καπνίζεις πολύ, πιθανόν να δυσκολευτείς να το κόψεις απότομα.

Μπορείς, λοιπόν, να δοκιμάσεις να το ελαττώσεις για μια περίοδο δύο εβδομάδων και μετά να το κόψεις.

Καλό θα ήταν επίσης να μην προσπαθήσεις να κόψεις το τσιγάρο σε περίοδο αυξημένου στρες ή αν κάνεις δίαιτα για να χάσεις βάρος.

Ορίστε τι μπορεί να βοηθήσει:

  1. Ανακοίνωσε στο περιβάλλον σου ότι κάνεις προσπάθεια διακοπής του καπνίσματος, ώστε να σε ενισχύσει και να δείξει κατανόηση στις αλλαγές της διάθεσής σου, κι αν είναι δυνατόν όσοι καπνίζουν να αποφεύγουν να το κάνουν μπροστά σου.
  2. Πέταξε τασάκια, αναπτήρες και τσιγάρα από τον χώρο του σπιτιού, του αυτοκινήτου και της δουλειάς.
  3. Αύξησε την πρόσληψη νερού, πίνοντας τουλάχιστον 1,5 λίτρο ημερησίως, κάτι που βοηθά στην αποτοξίνωση του οργανισμού.
  4. Ελάττωσε την κατανάλωση καφεϊνης, η οποία εντείνει την επιθυμία για κάπνισμα. Μην κόβεις όμως τελείως τον καφέ, μιας και τότε θα έχεις να αντιμετωπίσεις διπλή στέρηση.
  5. Ακολούθησε ένα διαιτολόγιο χαμηλό σε λιπαρά, αποφεύγοντας τα γλυκά, ώστε να αποφύγεις την αύξηση βάρους. Καταπολέμησε την τάση για τσιμπολόγημα, επιλέγοντας χαμηλές σε θερμίδες τροφές, όπως ωμά λαχανικά.
  6. Για τις λιγούρες φρόντισε να συμπεριλαμβάνεις στο διαιτολόγιό σου φρούτα και μία ισορροπημένη ποσότητα υδατανθράκων, κατά προτίμηση σύνθετων, επειδή κρατάνε τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα σταθερά.
  7. Ξεκίνα γυμναστική. Εκτός του ότι ανακουφίζει τα συμπτώματα στέρησης, μειώνει σημαντικά και την πιθανότητα να πάρεις βάρος, ιδιαίτερα αν συνδυάζεται με μια διατροφή χαμηλή σε λιπαρά.
  8. Κράτα τα χέρια σου απασχολημένα με υποκατάστατα για το χέρι, όπως μια μικρή ελαστική μπαλίτσα ή ένα κομπολόι, ιδιαίτερα όταν είσαι σε φάση χαλάρωσης ή παρέα με φίλους.
  9. Βρες αντιπερασπασμούς για τις δύσκολες στιγμές. Όταν νιώθεις ότι θέλεις να καπνίσεις, πάρε έναν φίλο τηλέφωνο, κάνε μια βόλτα ή καταπιάσου με δουλειές.
  10. Απόφυγε τον πρώτο καιρό να συναντηθείς με φίλους σου καπνιστές, εξηγώντας τους τον λόγο. Στις εξόδους επίλεξε μέρη που δεν επιτρέπεται το κάπνισμα.

Μην ξεχάσεις να κάνεις ένα δώρο στον εαυτό σου

Παρόλο που το δώρο που κάνεις στον εαυτό σου κόβοντας το τσιγάρο είναι ανεκτίμητο, την περίοδο διακοπής είναι σημαντικό να έχει μια επιβράβευση για την προσπάθειά σου. Στο τέλος κάθε εβδομάδας αποχής από το τσιγάρο, μην παραλείψεις να κάνεις ένα δώρο στον εαυτό σου, αγοράζοντας κάτι για σένα με τα χρήματα που κανονικά θα ξόδευες για τσιγάρα. Σου αξίζει!

Το άρθρο αρχικά δημοσιεύτηκε στο Thriveglobal.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%