• Τετάρτη, 19 Ιούνιος 2019 | 14:40
Διάφορες ερωτήσεις σχετικά με το ταχίνι Διάφορες ερωτήσεις σχετικά με το ταχίνι

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ταχίνι: 1) Σε τι ωφελεί; 2) Είναι παχυντικό; 3) Πώς μπορεί κανείς να το χρησιμοποιεί (στο πρωινό, στο κολατσιό, το βράδυ, μαζί με άλλα τρόφιμα κ.λπ.); 4) Οταν έχει πρόσμειξη με άλλα υλικά (λ.χ. σοκολάτα, μέλι κ.λπ.) είναι το ίδιο ωφέλιμο; 5) Για κάποιους αντενδείκνυται; 6) Πόσο συνιστάται να καταναλώνει κανείς καθημερινά;

Το ταχίνι αποτελείται από μία σημαντική ποσότητα φυτικών πρωτεϊνών και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βιταμίνες.

Ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, φώσφορο, ψευδάργυρος, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε και άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες είναι μερικά από τα ευεργετικά του συστατικά.

Είναι τρόφιμο πλούσιο σε αμινοξέα, όπως η μεθειονίνη, η λευκίνη, η αργινίνη και η τρυπτοφάνη, ενώ είναι σχετικά φτωχό όσον αφορά στην λυσίνη.

Για αυτόν τον λόγο όταν συνδυαστεί με τρόφιμα τα οποία περιέχουν λυσίνη, όπως τα όσπρια και οι ξηροί καρποί, η πρωτεΐνη που προκύπτει πλησιάζει την βιολογική αξία των ζωικών πρωτεϊνών. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο προτιμάται ιδιαίτερα από όσους βρίσκονται σε περίοδο νηστείας.

Περιέχει αυξημένη ποσότητα φυτοστερολών και λιγνανών (σεσαμίνη, σεσαμολίνη), που δρουν αποτοξινωτικά, αντιοξειδωτικά και «φαρμακευτικά», μειώνοντας την χοληστερόλη και την υψηλή αρτηριακή πίεση.

Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη οπότε κρατάει τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σταθερά και αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή για τους διαβητικούς.

Tο ταχίνι αποτελεί μια εξαιρετική ποιοτικά τροφή, αλλά και πολύ πλούσια σε θερμίδες (500Kcal τα 100gr).

Είναι λοιπόν μία τροφή που μπορεί εύκολα να συμβάλλει στην αύξηση του βάρους αν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες.

Γι’ αυτό λοιπόν συνιστάται η μέτρια κατανάλωση του.

Μερικές γρήγορες συμβουλές για την προσθήκη ταχινιού στη διατροφή σας:

• Καταναλώστε ταχίνι με μέλι θυμαρίσιο ελληνικών νήσων στο πρωινό σας μαζί με ψωμί από δίκοκκο σιτάρι

• Δημιουργήστε το δικό σας dressing για σαλάτες χρησιμοποιώντας ταχίνι και λεμόνι.

Επιπλέον, το ταχίνι είναι απαραίτητο συστατικό του κλασσικού χούμους, ένα πολύ διαδεδομένο ντιπ που κύριο συστατικό του είναι τα ρεβίθια.

Μπορείτε να εντάξετε το ταχίνι στην καθημερινή διατροφή σας, ως μέρος του πρωινού, των σνακ ή ακόμα και των κυρίως γευμάτων, στην προσπάθεια σας για μια πιο υγιεινή διατροφή.

Το ταχίνι με κακάο δεν είναι απαγορευτικό, ενδεχομένως όμως να περιέχει ζάχαρη ή μέλι.

Το ταχίνι με πορτοκάλι ή σοκολάτα περιέχει αρκετά σάκχαρα, οπότε θα ήταν προτιμότερο να επιλέξετε το σκέτο ταχίνι ολικής αλέσεως και να το συνδυάσετε με λίγο μέλι, αν θέλετε μια πιο γλυκιά γεύση.

Ένα μεγάλο ποσοστό ατόμων με αλλεργίες στους ξηρούς καρπούς, είναι πιθανό να έχουν αλλεργία και στο σουσάμι.

Μία ή δύο κουταλιές σούπας ταχίνι καθημερινά θεωρείται ιδανική ημερήσια πρόσληψη, στα πλαίσια ενός ισορροπημένου διαιτολογίου.

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Κολωνάκι: Σκουφά 32, Τηλ: 2103647517
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, Τηλ: 2102520977
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%