• Σάββατο, 30 Μάιος 2020 | 10:39
Η δίαιτα της Adele Η δίαιτα της Adele

Η Adele αδυνάτισε και είναι πλέον αγνώριστη, είναι όμως ο τρόπος που έχασε τα κιλά επικίνδυνος;

Η τραγουδίστρια είναι πια αγνώριστη αλλά η δίαιτά της δεν συστήνεται απ’ τους ειδικούς – τουλάχιστον για μεγάλο διάστημα

Μας άρεσε πριν, μας αρέσει τώρα, θα μας αρέσει όσα πολλά ή λίγα κιλά είναι:

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Thank you for the birthday love. I hope you’re all staying safe and sane during this crazy time. I’d like to thank all of our first responders and essential workers who are keeping us safe while risking their lives! You are truly our angels ♥️ 2020 okay bye thanks x

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Adele (@adele) στις

Όμως το νέο ποστ της Adele στο Instagram (πάνω) έκανε πολλούς να αναρωτηθούν πώς τα έχασε, κι αν η ταχύτητα ήταν σωστή – και υγιεινή.

Λέγεται πως έκανε μια πολύ αυστηρή δίαιτα στην οποία λάμβανε μόνο μέχρι 1.000 θερμίδες την ημέρα (και έτσι έχασε 45 κιλά).

Η υποθερμιδική διαίτα, που δεν ξεπερνά τις 1.000 θερμίδες την ημέρα και περιλαμβάνει πράσινους χυμούς είναι καλή για μια εβδομάδα και όχι για παραπάνω.

Ο διατροφολόγος Dale Pinnock επέκρινε το διατροφικό πρόγραμμα της Aντέλ, και το χαρακτήρισε ακατάλληλο.

Μιλώντας στην εκπομπή «The Morning» προειδοποίησε ότι μία τέτοια δίαιτα μπορεί να προκαλέσει σύγχυση και ευερεθιστότητα. Όπως τόνισε, είναι ένα πρόγραμμα που μπορεί να ακολουθήσει κανείς για ένα σύντομο διάστημα, αλλά δεν είναι εφαρμόσιμο για μεγάλο διάστημα. Μάλιστα, υπενθύμισε ότι η συνιστώμενη πρόσληψη θερμίδων την ημέρα για μία γυναίκα κυμαίνεται από 1.800 έως 2.000 θερμίδες.

«Η βασική προτεραιότητα του σώματος είναι η επιβίωση. Αν θα ακολουθήσει κανείς μία τέτοια δίαιτα για 2 εβδομάδες, θα δει ότι θα σταματήσει να έχει ενέργεια, θα έχει σύγχυση και ευερεθιστότητα», τονίζει ο Pinnock. Όσο για τη διατροφή που προτείνει δεν άλλη από μία ισορροπημένη διατροφή, που προσφέρει αργή μεν, αλλά σταθερή απώλεια βάρους.

Κίνδυνοι για την υγεία

Οι ανορθόδοξες δίαιτες επιβαρύνουν το οργανισμό και, αν συνεχιστούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδέχεται να είναι υπεύθυνες για την εκδήλωση σοβαρών παθήσεων. Συνήθως, μια πολύ αυστηρή δίαιτα είναι φτωχή σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Επομένως, συχνά παρατηρείται ανεπάρκεια βιταμινών του συμπλέγματος Β, βιταμίνης Ε, ασβεστίου, σιδήρου, ψευδαργύρου και άλλων σημαντικών μικροθρεπτικών συστατικών.

Κάποια από τα βραχυπρόθεσμα και άμεσα συμπτώματα μπορεί να είναι ατονία, κόπωση, ζαλάδες, υπόταση, αφυδάτωση, γαστρεντερικές διαταραχές, δυσκοιλιότητα, φουσκώματα στην κοιλιά, ξηροδερμία, τριχόπτωση κ.ά.

Επιπλέον, η δίαιτα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες (αυξημένη κατανάλωση κρέατος και των προϊόντων του) άμεσα προκαλεί μη φυσιολογική λειτουργία της πορείας μεταβολισμού των θρεπτικών συστατικών. Συνέπεια τούτου, είναι η εμφάνιση κέτωσης* που, ενώ φυσιολογικά είναι μια αναγκαία διαδικασία, η παρατεταμένη διάρκειά της μπορεί να προκαλέσει ανορεξία και παράλληλα αδυναμία συγκέντρωσης, πονοκεφάλους, δυσθυμία, εκνευρισμό κ.ά.

Επιπλέον, στην προσπάθειά του να απαλλαγεί από τις κετόνες, το σώμα απεκκρίνει περισσότερο νάτριο και κάλιο, με ορατό τον κίνδυνο αφυδάτωσης και αρρυθμίας.

Τέλος, οι δίαιτες αυτές μπορεί μακροπρόθεσμα να προκαλέσουν νεφρικές δυσλειτουργίες, αύξηση του ουρικού οξέος και δυσλιπιδαιμία, ενώ έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, καρδιαγγειακών νοσημάτων, ορισμένων μορφών καρκίνου, οστεοπόρωσης και σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1.

Ποιοι θα πρέπει να τις αποφεύγουν

Οι συγκεκριμένες δίαιτες δεν συνιστώνται για καμιά ομάδα πληθυσμού.

Ποια είναι η σωστή απώλεια βάρους;

Η μέθοδος αδυνατίσματος που είναι σωστή και αποτελεσματική είναι αυτή κατά την οποία η απώλεια βάρους οφείλεται κυρίως στην απώλεια λίπους και επιπλέον, η απώλεια αυτή διατηρείται μακροχρόνια. Οι γρήγορες δίαιτες δεν εξασφαλίζουν ούτε το ένα ούτε το άλλο.

Η απώλεια βάρους τις πρώτες ημέρες μετά από μια τέτοια δίαιτα αντικατοπτρίζει την απώλεια υγρών, γλυκογόνου και μυϊκού ιστού και σε καμία περίπτωση απώλεια σωματικού λίπους.

Αυτό σημαίνει ότι, αν αρχίσουμε να τρώμε λίγο περισσότερο ως φυσιολογικοί άνθρωποι, θα επαναπροσλάβουμε αμέσως το βάρος που χάσαμε και μάλιστα το νέο σωματικό βάρος θα είναι λίπος, οπότε θα χρειαστεί διπλάσιος χρόνος για να απαλλαγούμε από αυτό.

Κατά συνέπεια, οι γρήγορες δίαιτες, ενώ συμβάλλουν στην άμεση απώλεια βάρους, μακροπρόθεσμα είναι καταδικασμένες σε αποτυχία γιατί καταστρέφουν το μεταβολισμό και δημιουργούν σύνδρομα στέρησης που σύντομα θα οδηγήσουν σε ακραίες συμπεριφορές και επαναλαμβανόμενα επεισόδια υπερφαγίας (βουλιμικές τάσεις).

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα που παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες δίαιτες είναι ότι το άτομο υιοθετεί λανθασμένες διατροφικές συνήθειες και δεν εκπαιδεύεται σε έναν καθολικά υγιεινό τρόπο διατροφής και διαβίωσης. Το αποτέλεσμα είναι ότι, μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, το άτομο επανέρχεται στις παλιές του συνήθειες.

Η επιστημονική κοινότητα των διαιτολόγων δεν αποδέχεται τέτοιου είδους τακτικές, οι οποίες θέτουν άμεσα σε κίνδυνο την υγεία του ατόμου.

Οι επίσημοι διεθνείς οργανισμοί υγείας συνιστούν ο ρυθμός απώλειας σωματικού βάρους να μην ξεπερνάει τα 3 – 4 κιλά τον μήνα.

Η μόνη επιστημονικά αποδεκτή και τεκμηριωμένη μέθοδος αδυνατίσματος σήμερα είναι το Μοντέλο της Τροποποίησης της Συμπεριφοράς που περιλαμβάνει την υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής, βασισμένης στο μοντέλο της μεσογειακής διατροφής, σε συνδυασμό με τη συστηματική φυσική δραστηριότητα (4 – 5 φορές την εβδομάδα 30 – 45 λεπτά αερόβιας άσκησης όπως περπάτημα, ποδήλατο, τρέξιμο, διάδρομο σε γυμναστήριο ή στο σπίτι, κολύμπι, τένις κ.ά.).

mikropragmata.lifo.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%