• Παρασκευή, 06 Δεκέμβριος 2019 | 02:54
5 Τρόποι Γυμναστικής που ξεχωρίζουν, σύμφωνα με το Harvard 5 Τρόποι Γυμναστικής που ξεχωρίζουν, σύμφωνα με το Harvard

Μάντεψε! Το γυμναστήριο και το τρέξιμο δεν είναι μέσα σε αυτούς.

Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πόσα λεπτά την ημέρα πρέπει να περπατάς.

- Πώς το tai chi σου μαθαίνει την σωστή αναπνοή. 

Αν νομίζεις ότι το να τρέξεις σε Μαραθώνιο είναι ο πιο γρήγορος τρόπος άσκησης για το σώμα σου, ο καθηγητής Ιατρικής Σχολής του Harvard, I-Min Lee, σε ενημερώνει ότι κάνεις λάθος.

Αν λοιπόν θέλεις να γυμναστείς, να χάσεις βάρος, να ενδυναμώσεις τον μυοσκελετικό σου ιστό, να χτίσεις τη μυϊκή σου μάζα, να προστατέψεις την υγεία της καρδιάς και του εγκεφάλου σου, μπορείς να ακολουθήσεις έναν από τους 5 εναλλακτικούς τρόπους άσκησης που σου προτείνει το εγχειρίδιο της Ιατρικής Σχολής του Harvard "Starting to Exercise".

Μάθε λοιπόν ποιες είναι οι 5 καλύτερες ασκήσεις για το σώμα σου:

1. Κολύμπι

"Το κολύμπι αποτελεί την καλύτερη άσκηση," υποστηρίζουν οι συγγραφείς του εγχειριδίου του Harvard.

"Εκτός του ότι γυμνάζει σχεδόν κάθε μυ του σώματος, μπορεί να αυξήσει τον ρυθμό της καρδιάς, να βελτιώσει τη λειτουργία της και να προστατέψει τον εγκέφαλο. Επίσης, διώχνει την ένταση και βοηθάει όλους όσοι πάσχουν από αρθριτικά" υποστηρίζει ο Lee.

Κολυμπώντας για τουλάχιστον 30-45 λεπτά τη φορά, κάνεις μία μορφή αερόβιας άσκησης, που σύμφωνα με έρευνες καταπολεμά την κατάθλιψη, βελτιώνει την διάθεση και μειώνει το στρες. Και αυτά είναι μόνο λίγα από τα οφέλη της κολύμβησης.

2. Tai chi

Πρόκειται για μία κινεζική πολεμική τέχνη που συνδυάζει μία σειρά αέρινων κινήσεων για να οδηγήσει σε ένα είδους διαλογισμό.

Η άσκηση γίνεται αργά και προσεκτικά, απαιτεί πολύ μεγάλη προσοχή και δίνει μεγάλη έμφαση στη σωστή αναπνοή.

Το tai chi απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας και φυσικής κατάστασης και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό για τους πιο μεγάλους σε ηλικία.

3. Ενδυνάμωση

Η ενδυνάμωση μπορεί να περιλαμβάνει βαράκια - ξέρεις ότι 60 λεπτά βαράκια την εβδομάδα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία σου;- μπάρα, ή λάστιχα.

Σύμφωνα με έρευνες, αν θέλεις να χτίσεις γερούς μύες, μπορείς είτε να χρησιμοποιείς πολλά κιλά και να κάνεις λίγες επαναλήψεις, είτε το αντίθετο. 

Μπορείς επίσης να κάνεις ένα έντονο πρόγραμμα γυμναστικής που συνδυάζει τα καρδιαγγειακά οφέλη του ποδηλάτου ή του τρεξίματος με το training αντοχής, προκειμένου να επιτύχεις παρόμοια ή ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Ο Chris Jordan, που έγινε γνωστός από το viral βίντεο με την 7λεπτη γυμναστική, υποστηρίζει ότι οι υγιείς ενήλικες θα πρέπει να ενσωματώνουν στο πρόγραμμά τους και training αντοχής τουλάχιστον 2 με 3 φορές από τις 4 ή 5 φορές που γυμνάζονται.

Όποιο πρόγραμμα γυμναστικής και αν επιλέξεις όμως, το σημαντικότερο είναι να το τηρήσεις, γιατί «η συνέπεια είναι το μυστικό για να πετύχεις καλύτερα αποτελέσματα», υποστηρίζει ο Jordan.

4. Περπάτημα

Μπορεί να ακούγεται εντελώς ασήμαντο, αλλά το περπάτημα είναι το μυστικό της μακροζωίας. Συνεπώς, μπορεί να αποδειχτεί το καλύτερο φάρμακο.

Πολλές έρευνες υποστηρίζουν πως περπατώντας τουλάχιστον 30 λεπτά, ακόμα και με χαλαρό ρυθμό, κάνεις καλό και στο μυαλό και το σώμα σου.

Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα, ενήλικες ηλικίας 60-88 ετών που περπατούσαν για 30 λεπτά την ημέρα, τέσσερις φορές την εβδομάδα, ενδυνάμωσαν ένα τμήμα του εγκεφάλου που συνδέεται με την απώλεια μνήμης.

Μία πιλοτική έρευνα σε άτομα που έπασχαν από σοβαρής μορφής κατάθλιψη, ανακάλυψε πως ένα 30λεπτο περπάτημα για 10 συνεχόμενες ημέρες ήταν αρκετό για να μειώσει την κατάθλιψη.

Αν δεν ασκείσαι (συχνά), οι ειδικοί του Harvard σου συνιστούν να ξεκινήσεις να περπατάς για 10-15 λεπτά και να φτάσεις σταδιακά στα 30-60.

5. Ασκήσεις Kegel

Οι ασκήσεις Kegel είναι πολύ σημαντικές καθώς βοηθούν στην ενδυνάμωση μίας συγκεκριμένης ομάδας μυών. Όσο μεγαλώνουμε, οι μύες μας χαλαρώνουν. Αλλά με το να τους κρατάμε σε φόρμα, έχουμε σημαντικά οφέλη, καθώς έτσι αποφεύγουμε τα ατυχήματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Harvard, ο πιο σωστός τρόπος για να κάνει κανείς τις ασκήσεις Kegel είναι να σφίγγει τους μύες της πυέλου για 2-3 δευτερόλεπτα, να χαλαρώνει και να επαναλαμβάνει την κίνηση άλλες 10 φορές. Για καλύτερα αποτελέσματα μπορείς να το κάνεις 4-5 φορές την ημέρα. 

Το άρθρο αρχικά δημοσιεύτηκε στο Thriveglobal.gr

Εδώ: Όλη η αρθρογραφία του Thriveglobal

Συντάκτης: Ελίνα Δελενίκα

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%