• Κυριακή, 15 Δεκέμβριος 2019 | 15:13
Γιατί να επιλέξετε Δίκοκκο Σιτάρι Γιατί να επιλέξετε Δίκοκκο Σιτάρι

Το δίκοκκο σιτάρι (ή Triticum turgidum ssp. Dicoccum) που ανήκει στο γένος Dicoccoidea, αποτελεί έναν από τους πιο γνωστούς αρχαίους σπόρους και προέρχεται από τη Μεσοποταμία.

Αυτός ο αρχαίος σπόρος έχει επιστρέψει στις διατροφικές μας συνήθειες, προσφέροντας μια σειρά από οφέλη στην υγεία μας.

Η διατροφική υπεροχή του δίκοκκου σιταριού έγκειται στο γεγονός ότι αποτελείται από 2 σπόρους, με ένα σκληρό περίβλημα που παραμένει στενά προσκολλημένο πάνω τους και δεν απομακρύνεται κατά το θερισμό.

Συνεπώς, ο καρπός παραμένει καλυμμένος και προστατευμένος με αποτέλεσμα να διατηρούνται τα θρεπτικά συστατικά του.

Δεν είναι τυχαίο ότι πολλές παραδοσιακές συνταγές παρασκευάζονται αποκλειστικά με αυτό το είδος σιταριού, καθώς προσδίδει στο φαγητό καλύτερα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά (γεύση, άρωμα, υφή).

Για να γνωρίσεις καλύτερα τον πολύτιμο αρχαίο σπόρο παρακάτω αναγράφονται 4+1 λόγοι για να τον εντάξεις στη διατροφή σου:

1. Αποτελεί καλή πηγή πρωτεινών, συγκριτικά με άλλες φυτικές πηγές.

Η περιεκτικότητα του σε πρωτεΐνη ανέρχεται στο 13-20%, ενώ στο κοινό σιτάρι στο 11-12%.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελετών τα γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνη αυξάνουν τον αίσθημα κορεσμού και καθυστερούν την επανεμφάνισή της πείνας μετά το γεύμα.

2. Αποδίδει περίπου 20-60% περισσότερα θρεπτικά συστατικά, όπως μαγνήσιο, ψευδάργυρο, χαλκό και φώσφορο, σε σχέση με άλλα είδη σιταριών

3. Είναι σημαντική πηγή φυτικών ινών.

Η πρόσληψη φυτικών ινών παρέχει πολλαπλά οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμού, καθώς  μειώνει τη χοληστερόλη στο αίμα και συμβάλλει στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο.

Επίσης, φυτικές ίνες που μειώνουν την απορρόφηση του διατροφικού λίπους και συμβάλλουν στον κορεσμό.

4. Το δίκοκκο σιτάρι είναι πλούσιο σε βιταμίνες της ομάδας Β και κυρίως θειαμίνη (βιταμίνη Β1), η οποία ενισχύει την πνευματική διαύγεια, συμβάλει στην καλή λειτουργία της μνήμης και του μεταβολισμού.

5. Περιέχει υψηλό ποσοστό του αμινοξέος λυσίνη.

Η λυσίνη παίζει σημαντικό ρόλο στη σύνθεση πρωτεϊνών, στην παραγωγή ορμονών και ενζύμων καθώς και στην απορρόφηση του ασβεστίου. Είναι επίσης σημαντικό αμινοξύ για την παραγωγή ενέργειας και για την ανοσολογική λειτουργία.

Πως θα εντάξεις το δίκοκκο σιτάρι στην καθημερινή σου διατροφή;  

Ένας εύκολος, γρήγορος και υγιεινός τρόπος να το εντάξεις στην καθημερινότητά σου είναι με το Ψωμί με Δίκοκκο Σιτάρι.

Το ψωμί για τοστ αποτελεί αγαπημένο τρόφιμο για μικρούς και μεγάλους.

Επιλέγοντας ψωμί με δίκοκκο σιτάρι θα απολαύσεις όλα τα διατροφικά οφέλη αυτού του αρχαίου σπόρου.

Συνδυάστε το και με άλλες τροφές, πλούσιες σε θρεπτικές ουσίες όπως:

  • Ταχίνι ολικής άλεσης και μπανάνα
  • Αβοκάντο και αυγό
  • Τυρί χαμηλό σε λιπαρά & κοτόπουλο
  • Ελιές, φέτα και ντομάτα

Μπορείς να το καταναλώσεις ως πρωινό γεύμα ως ενδιάμεσο σνακ ακόμη και ως ένα ελαφρύ γεύμα.

Συνοψίζοντας, το δίκοκκο σιτάρι αποδεικνύει τη διαχρονική του αξία από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα. Η υψηλή του περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά αυξάνει τα διατροφικά του οφέλη και το κατατάσσει στα σημαντικότερα δημητριακά της διατροφής μας.

Νάντια Αναγνωστή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%