• Τρίτη, 10 Δεκέμβριος 2019 | 23:50
Καλαμπόκι: Ποια τα διατροφικά του οφέλη; Καλαμπόκι: Ποια τα διατροφικά του οφέλη;

Το καλαμπόκι ή αραβόσιτος, είναι ένας από τους πιο διάσημους κόκκους σιτηρών στον κόσμο.

Σε αυτή την οικογένεια συμπεριλαμβάνονται φυσικά το popcorn, το γλυκό καλαμπόκι αλλά και η τορτίγια, τσιτσίλα, πολέντα, αραβοσιτάλευρο, αλεύρι καλαμποκιού, σιρόπι καλαμποκιού, καλαμποκογκοφρέτα και καλαμποκέλαιο.

Το καλαμπόκι είναι πολύ υγιεινό όπως και τα δημητριακά, καθώς είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και πολλές βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

Διατροφική αξία καλαμποκιού

Θερμίδες 96 kcal
Νερό 73%
Πρωτεΐνη 3,4 gr
Λίπος 1,5 gr
Υδατάνθρακες 21 gr
Σάκχαρα 4,5 gr
Φυτικές ίνες 2,4 gr

Το γλυκό καλαμπόκι είναι ένα δημητριακό χωρίς γλουτένη και μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε άτομα με κοιλιοκάκη (δυσανεξία στη γλουτένη).

Είναι μια από τις καλύτερες πηγές φυτικών ινών, οι κόκκοι των 100γρ περιέχουν 2 γραμμάρια φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν στη ρύθμιση της σταδιακής αύξησης των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Η κίτρινη ποικιλία καλαμποκιού έχει σημαντικά υψηλότερα επίπεδα αντιοξειδωτικών φλαβονοειδών χρωστικών όπως β-καροτένη και λουτεΐνη, ξανθίνες και χρωστικές κρυπτοξανθίνης μαζί με βιταμίνη Α. 100 γρ καλαμποκιού (μόνο οι κόκκοι) περιέχουν 6% των καθημερινών απαιτήσεων του οργανισμού σε βιταμίνη Α.

Η πρόσληψη αντιοξειδωτικών, καροτενοειδών, λουτεΐνης και ξανθινών έχουν την ιδιότητα να ενισχύουν την υγεία των ματιών, ώστε να αποφευχθούν οπτικές διαταραχές όπως εκφυλισμός της ώχρας κηλίδας και καταρράκτη.

Επιπλέον η κατανάλωση φυσικών τροφών πλούσιων σε φλαβονοειδή βοηθά στην προστασία από τον καρκίνο του πνεύμονα και της στοματικής κοιλότητας.

Επιπροσθέτως, το καλαμπόκι είναι καλή πηγή του φαινολικού φλαβονοειδούς αντιοξειδωτικού, φερουλικού οξέος.

Αρκετές μελέτες έχουν αποδείξει ότι το φερουλικό οξύ, διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην πρόληψη καρκίνου, της γήρανσης και στην εμφάνιση φλεγμονών.

Παράλληλα, περιέχει θειαμίνη, νιασίνη, παντοθενικό οξύ, ριβοφλαβίνη και πυριδοξίνη σε καλά επίπεδα. Πολλές από αυτές τις βιταμίνες λειτουργούν ως συν-παράγοντες στα ένζυμα που λειτουργούν κατά τη διάρκεια του μεταβολισμού.

Τέλος, περιέχει υγιείς ποσότητες ορισμένων βασικών μετάλλων όπως ψευδάργυρο, μαγνήσιο, χαλκό, σίδηρο και μαγγάνιο.

Γεωργία Καπώλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Νεμέα Κορινθίας
Αντιπρόεδρος ΕΛ.Δ.Ε.
georgiakapoli@gmail.com

Επιμέλεια κειμένου

Μαρία Κουνελάκη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%