• Κυριακή, 20 Οκτώβριος 2019 | 11:33
Πώς ο καφές βοηθά στην πνευματική απόδοση; Πώς ο καφές βοηθά στην πνευματική απόδοση;

Ο στιγμιαίος καφές είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στη δυτική κοινωνία.

Είναι ένα υγιεινό ρόφημα που περιέχει πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν τον οργανισμό μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων όπως διαβήτης τύπου 2 και νοσημάτων του ήπατος.

Ποια είναι όμως τα οφέλη που έχει στη λειτουργία του εγκεφάλου;

Ας δούμε μερικά από αυτά.

Η πιο δραστική ουσία του στιγμιαίου καφέ, η γνωστή σε όλους μας καφεΐνη, διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα και αποτελεί την πιο συχνά καταναλισκόμενη ψυχοδραστική ουσία παγκοσμίως.

 Η καφεΐνη, αυξάνοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, βελτιώνει διάφορες πτυχές της εγκεφαλικής λειτουργίας, συμπεριλαμβάνοντας:

  • τη διάθεση
  • το χρόνο αντίδρασης
  • την επαγρύπνηση
  • την προσοχή
  • τη μάθηση
  • τη γενική πνευματική λειτουργία

Έρευνες έχουν δείξει πως η καφεΐνη αδρανοποιεί τη λειτουργία της αδενοσίνης, η οποία είναι ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου που προωθεί τον ύπνο.

Ωστόσο προάγει την απελευθέρωση άλλων νευροδιαβιβαστών, συμπεριλαμβανομένων της νοραδρεναλίνης, της ντοπαμίνης και της σεροτονίνη, με αποτέλεσμα να ενεργοποιείται η εγκεφαλική λειτουργία και να αυξάνεται η πνευματική απόδοση.

Όσον αφορά την επίδραση της καφεΐνης στη μνήμη υπάρχουν αντικρουόμενα αποτελέσματα διαφόρων ερευνών. Συγκεκριμένα, μερικές υποστηρίζουν ότι η καφεΐνη βελτιώνει την πρόσφατη μνήμη κι άλλες την μακροπρόθεσμη μνήμη.

Ακόμα, έρευνες έχουν δείξει πως η τακτική κατανάλωση καφέ σε μέτριες ποσότητες συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο νόσου του Alzheimer, ενώ λόγω της καφεΐνης έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να προστατεύσει από τη νόσο του Πάρκινσον.

Επομένως, ο στιγμιαίος καφές όταν καταναλώνεται με μέτρο, μπορεί να αποδειχθεί πολύ ευεργετικός για την εγκεφαλική λειτουργία. Βραχυπρόθεσμα, μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση, την επαγρύπνηση, τη μάθηση και το χρόνο αντίδρασης.

Ωστόσο, το κλειδί βρίσκεται στην μετριοπάθεια κατανάλωσης.

Θα ήταν προτιμότερο να επιλέγουμε είδη καφέ με την μικρότερη ποσότητα καφεΐνης (π.χ. στιγμιαίος καφές 65-100mg/κούπα) συγκριτικά με άλλα είδη (π.χ. ο καφές φίλτρου, περιέχει 115-175mg καφεΐνης), έτσι ώστε να μην ξεπερνάμε τη συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα (400mg).

Έτσι, μπορούμε να απολαμβάνουμε καθημερινά 2-3 κούπες, στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής και ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Άρτεμις Κύρκα
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%