Logodiatrofis
  • Κυριακή, 18 Νοέμβριος 2018 | 00:04
Ανοσοποιητικό στο ΖΕΝΙΘ
Ανοσοποιητικό στο ΖΕΝΙΘ

Ζούμε την εποχή που ο καιρός τρελάθηκε και είναι έτοιμος να τρελάνει κι εμάς!

Το πρωί χρειαζόμαστε ζακέτα, το μεσημέρι κοντομάνικο και το βράδυ καταλήγουμε με κουβερλί για να κοιμηθούμε.

Από τη μια λοιπόν, η περίεργη διάθεση του καιρού, από την άλλη εμείς που τρέχουμε όλη μερα ερχόμενοι σε επαφή με ανθρώπους σε κλειστούς χώρους και τσουπ... πριν καλά καλά το καταλάβουμε αντιπυρετικά και χαμομήλι βρίσκονται πάνω στο κομοδίνο μας!

Για να περάσουμε, όμως, φέτος έναν ήρεμο χειμώνα χωρίς ιώσεις εμείς και όλα τα αγαπημένα μας πρόσωπα, δεν πρέπει να αρκεστούμε μόνο στο συχνό πλύσιμο των χεριών και στην αποφυγή κλειστών χώρων όπου συνωστίζονται πολλοί, αλλά να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση και στη διατροφή μας.

Δέκα τροφές με... συνταγή γιατρού!

Επειδή, ως γνωστόν, η καλύτερη θεραπεία είναι η πρόληψη, μπορούμε να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας απέναντι στους παθογόνους μικροοργανισμούς, ξεκινώντας από τη διατροφή μας.

Γιαούρτι: Αποτελεί μια καλή εναλλακτική τροφή για την πρόσληψη ασβεστίου. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι, εκτός από το ασβέστιο και τη βιταμίνη Β, το γιαούρτι περιέχει ένα φυσικό αντιβιοτικό, που ενισχύει την άμυνα του οργανισμού ενάντια σε πολλά διαφορετικά βακτηρίδια. Τα γιαούρτια που περιέχουν προβιοτικά ή -αλλιώς- «φιλικά» βακτήρια, προστατεύουν από τους ιούς και μειώνουν χρονικά τη διάρκεια του κρυολογήματος. Γι' αυτό και είναι απαραίτητο στη διατροφή των παιδιών.

Φρούτα: (Μήλο) Δεν είναι τυχαία η έκφραση «Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα». Είναι πραγματικά πλούσιο σε βιταμίνες και ευεργετικά συστατικά, που προστατεύουν τον πεπτικό σωλήνα. Τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης C, από την άλλη, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα ενάντια στις ασθένειες. Πορτοκάλι: Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη C, καροτένια, και προστατεύει από τις ιώσεις.

Ελαιόλαδο: Είναι το λιπαρό που κρατά γερή την καρδιά. Είναι, επίσης, ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνη Ε, η οποία έχει σημαντική αντιοξειδωτική δράση. Εκτός από το ελαιόλαδο, σημαντική τροφή είναι και η ελιά, αφού διαθέτει 60 φορές περισσότερο ασβέστιο και 10 φορές περισσότερο φώσφορο.

Μπρόκολο: Ευεργετεί συνολικά τον οργανισμό, καθώς βοηθά στην αποτοξίνωσή του και τονώνει τη λειτουργία όλων των οργάνων. Επιπλέον, τελευταίες μελέτες αποδεικνύουν και την αντικαρκινική του δράση. Για μεγαλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών του συστατικών, είναι καλύτερα να συνοδεύεται από λεμόνι (βιταμίνη C).

Πιπεριές: Περιέχουν πολλές αντιοξειδωτικές ουσίες (βιταμίνη C, καροτένια, λυκοπένιο κ.ά.), γεγονός που τις κάνει πιο πολύτιμες, εκτός από την προστασία κατά των ιώσεων, αλλά και της καρδιάς και των αγγείων.

Σολομός: Είναι ένα από τα πιο λιπαρά ψάρια και, άρα, ιδιαίτερα πλούσιο σε ω-3 λιπαρά οξέα. Επιπλέον, έχει σημαντική ποσότητα ασβεστίου, σιδήρου, φυλλικού οξέος και χαλκού.

Πράσινα λαχανικά-χόρτα: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, που βοηθούν στην καταπολέμηση των ιώσεων. Για παράδειγμα, το σπανάκι διαθέτει σημαντικές ιδιότητες, όπως την αντιοξειδωτική του δράση, ενώ παράλληλα ενισχύει κι αυτή των άλλων τροφίμων.

Πράσινο τσάι: Έχει ευεργετική δράση κατά του κρυολογήματος, χάρη στις πολυφαινόλες που περιέχει, ένα είδος φυτοχημικών ουσιών που διαθέτουν αντιοξειδωτική δράση 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή της βιταμίνης C. Μελέτες αναφέρουν ότι οι κατεχίνες, συγκεκριμένες πολυφαινόλες του τσαγιού, καταπολεμούν τον ιό της γρίπης. Εντάξτε το πράσινο τσάι στις διατροφικές συνήθειες του παιδιού και εμπλουτίστε το με λίγες σταγόνες λεμονιού ή μελιού. Αποφύγετε να προσθέσετε γάλα, καθώς οι πρωτεΐνες του δεσμεύουν τις πολυφαινόλες και μειώνουν τη δράση τους.

Φακές: Είναι ένα από τα όσπρια που πρέπει να αγαπήσουμε όλοι. Έχουν τριπλάσιο σίδηρο απ' ό,τι το σπανάκι και είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε φυλλικό οξύ και καροτένια. Επίσης, είναι πλούσιες σε πολλές βιταμίνες του συμπλέγματος Β, γεγονός που τις καθιστά ιδιαίτερα σημαντικές στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Καρότα: Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε καροτενοειδή, έχουν ισχυρή αντιοξειδωτική δράση. 

Αυτό το γνώριζες?

ΝΑΙ, όλοι συμφωνούμε ότι είναι αποκρουστική η μυρωδιά του σκόρδου, όμως έχει και αυτό το άλλοθί του!

Και μιλάμε φυσικά για το 'ευωδιαστό σκόρδο'. Η δυσοσμία λοιπόν, που κάνει πολλούς να μην το πλησιάζουν, έχει το σκοπό της. Η αλισίνη, όπως είναι γνωστή η θειούχα ένωση του σκόρδου, έχει αντιβακτηριδιακή, αντιμυκητιακή και αντιική δράση.

Το σκόρδο φημίζεται για τις ικανότητές του να ενισχύει την άμυνα του οργανισμού. Διεγείρει την αναπαραγωγή της λοίμωξης, που καταπολεμά τα λευκά αιμοσφαίρια, ενισχύει τις ικανότητες των φυσικών «φονικών» κυττάρων του οργανισμού και αυξάνει τη δυνότητα των αντισωμάτων.

Το σκόρδο είναι ένα φυσικό αντιοξειδωτικό, που μειώνει τις ελεύθερες ρίζες στην κυκλοφορία του αίματος και προστατεύει τον οργανισμό από την ανάπτυξη όγκων.

Ας μείνουμε στο ζενίθ μας αυτόν τον χείμωνα απολάμβανοντας τις όμορφες βόλτες μας στον καθαρό αέρα και τις βραδιές με φίλους στο τζάκι αφήνοντας οτιδήποτε μπορεί να μας κρατήσει μακριά στο ναδίρ του!

Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πάτρα
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
vasilakopoulou @ logodiatrofis.gr

Κοινοποίηση άρθρου

0%