• Τετάρτη, 19 Ιούνιος 2019 | 02:29
Αλκοόλ: Το μέτρο είναι η λύση! Αλκοόλ: Το μέτρο είναι η λύση!

Δηλαδή τι; Το αλκοόλ μπορεί να κάνει και καλό;

Αχ… Ας μη το πω κατευθείαν στον Τάκη μου γιατί θα έχουμε κακά ξεμπερδέματα… Καλύτερα να ενημερωθώ για να τον ελέγχω καλύτερα! Ναι κορίτσια, αυτό θα είναι το μυστικό μας!

«Μη πιείς άλλο…!», αυτή είναι η πρώτη φράση που σου έρχεται στο μυαλό –και βγαίνει αυτόματα από το στόμα σου!– κάθε φορά που βλέπεις τον αντρούλη σου να απολαμβάνει ένα ποτάκι.

Όταν, μάλιστα, αυτό το ένα γίνεται δύο και τρία, τότε τα πράγματα ξεφεύγουν και η διασκέδαση καταλήγει σε… κρεβατομουρμούρα. 

Και πολύ καλά κάνει! Γιατί μπορεί το ένα ποτηράκι να μην κάνει κακό, τα πολλά όμως κάποιες φορές εκτός από καλή διάθεση φέρνουν και μπελάδες…

Η ποσότητα αλκοόλ που καταναλώνουμε είναι, λοιπόν, άρρηκτα συνδεδεμένη με την καλή ή την κακή επίδραση που μπορεί να έχει στον οργανισμό μας.

Τα καλά του; Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, η κατανάλωση του αλκοόλ έχει θετική επίδραση στην προστασία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος! Αυτό φυσικά ισχύει όταν η κατανάλωση γίνεται με μέτρο, μιας και όταν ο έλεγχος ξεφεύγει, έρχονται τα προβλήματα. Κάποια από αυτά; Καρδιαγγειακά, ηπατικά, κατάθλιψη, κ.ά.

Πόσο είναι «αρκετό»;

Ένα με δύο ποτηράκια σύμφωνα με τους εδικούς, αριθμός ο οποίος διαφοροποιείται ανάλογα με το φύλλο!

Τι σημαίνει αυτό; Δύο ποτά καθημερινά για τους άνδρες και ένα μόνο για τις γυναίκες, θεωρούνται υπέρ αρκετά.

Τελικά, το αλκοόλ κάνει καλό;

Το αλκοόλ συμβάλει στην αύξηση των τιμών της «καλής» χοληστερόλης, ενώ βοηθά στη μείωση της συσσώρευσης αιμοπεταλίων η οποία από τη μια σχετίζεται με τη δημιουργία θρομβώσεων και από την άλλη έχει ενοχοποιηθεί για τη μειωμένη οξείδωση της «κακής» χοληστερόλης.

Κάτι «τρέχει» με… τη μπύρα!

Μέχρι σήμερα, όλοι γνωρίζαμε πως ένα ποτηράκι κρασί κάνει καλό στην υγεία μας. Σε αυτό, όμως, έρχεται να προστεθεί και η μπύρα!

Οι πολυφαινόλες, το φυλλικό οξύ και το πυρίτιο είναι τα «δύο» μαγικά συστατικά της τα οποία μεταξύ άλλων δρουν σαν ασπίδα απέναντι στα προβλήματα καρδιάς και στην οστεοπόρωση.

Βασική προϋπόθεση; Να καταναλώνεται και αυτή με μέτρο! Πόσο είναι αυτό; Σχεδόν ένα ποτηράκι!

Έφη Δέδε
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Άνω Λιόσια
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
dede @ logodiatrofis.gr

 

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%