• Τετάρτη, 17 Ιούλιος 2019 | 03:24
Είναι εφικτό να χάσει κάποιος κιλά που πάσχει από Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου; Είναι εφικτό να χάσει κάποιος κιλά που πάσχει από Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Είναι εφικτό να χάσει κάποιος κιλά που πάσχει από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και δεν μπορεί να καταναλώσει καθόλου φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής άλεσης; Αν ναι, τι διατροφή να ακολουθήσει;

Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου έχει πολλά ενοχλητικά συμπτώματα που σε ταλαιπωρούν όπως φούσκωμα, πόνος και κράμπες στην κοιλιά, διαταραχές κενώσεων (διάρροια ή δυσκοιλιότητα ή εναλλαγή των δύο).

Φυσικά και είναι εφικτή η απώλεια βάρους στην περίπτωση σου. Θα επικεντρωθείς στην ύφεση των συμπτωμάτων σου, δηλαδή να ακολουθείς μεν μια υγιεινή διατροφή αλλά θα φροντίσουμε να αποφύγουμε τυχόν ενοχλήσεις από συγκεκριμένες τροφές.

  • Στα περισσότερα άτομα με ευερέθιστο έντερο τα τρόφιμα τα οποία τους προκαλούν ενοχλήσεις είναι το κρεμμύδι, τα εσπεριδοειδή, τα αεριούχα αναψυκτικά, τα φρούτα με φλούδα, τα τρόφιμα ολικής αλέσεως, τα όσπρια και η σοκολάτα.
  • Απέφυγε τα ακατάστατα γεύματα και προσπάθησε να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα (3 κυρίως γεύματα και 3 ενδιάμεσα σνακ).
  • Απέφυγε τηγανιτές τροφές, μαγειρεμένες σε πολύ λάδι, γλυκά (π.χ.πάστες) και τα λιπαρά κόκκινα κρέατα (αρνί, κατσίκι).
  • Μην ξαπλώνεις αμέσως μετά από το γεύμα σου.
  • Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες συνήθως ωφελούν όταν συνυπάρχει δυσκοιλιότητα (π.χ. όσπρια).
  • Βραστά ή ψητά ψάρια και κρέας (κοτόπουλο, γαλοπούλα).
  • Γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά εφόσον δεν σε ενοχλούν.
  • Μείωσε το στρες. Έρευνες δείχνουν πως είναι ο κυριότερος παράγοντας εκδήλωσης του συνδρόμου.
  • Άφθονα υγρά σε μορφή ροφημάτων (χαμομήλι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης, λουϊζα, μελισσόχορτο, τζίντζερ). Περιόρισε τις καούρες με αφέψημα δυόσμου και μέντας.
  • H άσκηση (περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι) μπορεί να βοηθήσει θεαματικά, μειώνει το φούσκωμα. Δοκιμάστε, λοιπόν, το έντονο καθημερινό περπάτημα (π.χ. για 20-30΄) ή κάποια άλλη αεροβική άσκηση και είναι πιθανό ότι θα ωφεληθείς.

Ιδανικά θα πρέπει να απευθυνθείς σε κάποιον πτυχιούχο Διαιτολόγο - Διατροφολόγο γιατί η διατροφή παίζει τον πρωταρχικό ρόλο στα άτομα με Σ.Ε.Ε., οπότε είναι καλύτερα η εξατομικευμένη βοήθεια από κάποιον ειδικό.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%