• Τετάρτη, 11 Δεκέμβριος 2019 | 00:32
Ποια τα διατροφικά οφέλη των σαλιγκαριών; Ποια τα διατροφικά οφέλη των σαλιγκαριών;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Θα ήθελα να ρωτήσω για τα σαλιγκάρια: 1) Είναι αλήθεια ότι περιέχουν Ω3 λιπαρά σαν τα ψάρια; 2) Ποια είναι γενικά τα συστατικά τους; 3) Πρέπει να προσέχουμε στην κατανάλωση τους;

Τα σαλιγκάρια είναι μία σημαντική τροφή για την ανθρώπινη διατροφή.

Παρουσιάζουν αφενός χαμηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και αφετέρου υψηλή περιεκτικότητα σε ανόργανα θρεπτικά στοιχεία, πρωτεΐνες (περιέχουν πολλαπλά απαραίτητα αμινοξέα) και ευεργετικά λιπαρά.

Η ανάλυση της σύστασης των λιπιδίων δείχνει σχετικά υψηλό ποσοστό ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών και είναι ανάλογη με εκείνη των ψαριών. Συγκεκριμένα τα συνολικά κεκορεσμένα λιπίδια (SFA) καταλαμβάνουν το 25,78%, τα μονοακόρεστα (MFA) αποτελούν το 18,55% και τα πολυακόρεστα (PUFA) αποτελούν το υπόλοιπο 18%.

Το λίπος των σαλιγκαριών είναι ωφέλιμο, γιατί παρέχει στον οργανισμό τα ω-3 λιπαρά, τα οποία ο άνθρωπος δεν μπορεί να τα συνθέσει και γι’ αυτό πρέπει να τα λάβει με τη διατροφή του.

Είναι πολύ ευεργετικά για την υγεία του, γιατί θεωρούνται ότι παρεμποδίζουν την αθηροσκλήρωση και τη θρόμβωση και έχουν αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις, προληπτικά σε αλλεργίες, κατάθλιψη, και άλλες ασθένειες του νευρικού συστήματος.

Τα σαλιγκάρια αποτελούν καλή πηγή ασβεστίου και φωσφόρου, δυο συστατικών πολύ σημαντικών για την ανάπτυξη των οστών, καθώς επίσης και μαγνησίου και καλίου.

Επίσης, αποτελούν μια σημαντική πηγή αμινοξέων και ασβεστίου σε περιόδους νηστείας που δεν καταναλώνεται κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα.

Όσον αφορά στα ιχνοστοιχεία, αποτελούν καλή πηγή σεληνίου (27,4 μg/100mg), παρέχοντας ουσιαστικά στον καταναλωτή το 50% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας που απαιτείται. Το σελήνιο έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες προστατεύοντας από καρδιοπάθειες και καρκίνο (κυρίως του προστάτη), συμβάλλοντας επίσης στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και του ανοσοποιητικού συστήματος.

Αποτελούν και σημαντική διαιτητική πηγή βιταμινών.

Η νιασίνη είναι μια υδροδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος Β με ευεργετική επίδραση στο νευρικό και καρδιαγγειακό σύστημα. Είναι αξιοσημείωτα σταθερή και ανθεκτική στη θερμότητα, τη μαγειρική και την αποθήκευση των τροφίμων.

Η υψηλή βιωσιμότητα των κατοίκων της Κρήτης και τα χαμηλά ποσοστά καρκίνου συσχετίζονται και με την υψηλή κατανάλωση σαλιγκαριών.

Τα σαλιγκάρια μπορούν να συνδυάζονται με ρύζι, πατάτες, κολοκύθια κ.ά. Είναι περιζήτητα στην Ευρώπη ως έδεσμα λόγω της γαστρονομικής και θρεπτικής τους αξίας.

Δεν υπάρχει κάποιος κίνδυνος από την κατανάλωσή σαλιγκαριών

Πριν τα μαγειρέψετε μπορείτε να τα βάλετε σε ένα βαθύ σκεύος με νερό και να κρατήσετε μόνο αυτά που βγάζουν το κεφάλι τους από το κέλυφος. Τα υπόλοιπα τα πετάτε.

Στο ίδιο σκεύος θα ρίξετε αλάτι (περίπου 1 φλιτζάνι για 50 σαλιγκάρια και ¼ φλυτζανιού ξύδι και θα τα αφήσετε για περίπου μισή με μία ώρα, αλλάζοντας συχνά το νερό (ανά 10 λεπτά) για να αποβάλλουν το σάλιο τους.

Τέλος τα πλένετε με άφθονο νερό και είναι έτοιμα για μαγείρεμα.

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔρ. Δημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Κολωνάκι: Σκουφά 32, Τηλ: 2103647517
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, Τηλ: 2102520977
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%