• Δευτέρα, 24 Φεβρουάριος 2020 | 19:46
Υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες; Υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες; Αν ναι, μπορεί όλη η διατροφή μου να είναι έτσι ή θα χάσω θρεπτικά συστατικά;

Πολλές φορές αναζητάμε ένα πλάνο διατροφής που θα μας βοηθήσει να χάσουμε πιο γρήγορα τα περιττά κιλά μας.

Έτσι συχνά καταφεύγουμε να αφαιρούμε τους υδατάνθρακες από το καθημερινό μας διαιτολόγιο, ενοχοποιώντας τους για την αύξηση του βάρους.

  • Τι συμβαίνει με τους υδατάνθρακες όμως;
  • Πρέπει όντως να τους αφαιρούμε από το διαιτολόγιό μας;
  • Αποτελούν αιτία αποτυχίας σε μια προσπάθειά μας να χάσουμε βάρος;
  • Τι μας προσφέρουν τελικά;

Αρχικά, να αναφέρουμε ότι υπάρχουν τροφές χωρίς υδατάνθρακες ή με ένα μικρό ποσοστό υδατανθράκων.

Μερικές από αυτές είναι: τα αυγά, το μοσχάρι, το κοτόπουλο, το χοιρινό, τα ψάρια, τα λαχανικά, οι ξηροί καρποί και τα γαλακτοκομικά.

Σαφώς και μπορεί να στηριχτεί μια διατροφή πάνω σε αυτές τις τροφές καθώς αποτελούν πηγές πολλών θρεπτικών συστατικών, αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι ο οργανισμός μας έχει ανάγκη και τους υδατάνθρακες.

Οι υδατάνθρακες δεν είναι «εχθρός» της υγείας και της ζυγαριάς.

Αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας για όλα τα κύτταρα του ανθρώπινου σώματος και προσφέρουν πολλές φυτικές ίνες στον οργανισμό.

Κυρίως οι σύνθετοι υδατάνθρακες, και ιδιαίτερα οι ακατέργαστοι (προϊόντα ολικής άλεσης) αποτελούν πηγή υδατανθράκων που δεν περιέχουν θερμίδες και είναι ιδιαίτερα ευεργετικοί για την υγεία και το βάρος μας, καθώς μας επιτρέπουν να χορταίνουμε γρήγορα με μικρή ποσότητα τροφής.

Σε πολλές έρευνες πλέον έχει αποδειχθεί ότι μια διατροφή με πολύ λίγους υδατάνθρακες βραχυπρόθεσμα θα βοηθήσει σε μια πιο γρήγορη απώλεια βάρους, μακροπρόθεσμα όμως μπορεί να αποβεί μοιραία για την υγεία μας καθώς επηρεάζει τη καρδιαγγειακή λειτουργία του οργανισμού.

Αυτό συμβαίνει γιατί μια διατροφή χαμηλή σε υδατάνθρακες σημαίνει υψηλά επίπεδα ζωικής πρωτεΐνης και μειωμένες φυτικές ίνες. Συνεπώς αυτό μπορεί να επιφέρει συμπτώματα όπως κακή διάθεση, κόπωση και έλλειψη συγκέντρωσης.

Έτσι λοιπόν για να κρατήσουμε μια ισορροπία στο τρίπτυχο σωστή διατροφή – υγεία – απώλεια βάρος πρέπει να επιλέξουμε μια διατροφή που να αποτελείται από σύνθετους υδατάνθρακες έτσι ώστε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και να εξασφαλίσουμε την κύρια πηγή ενέργειας που χρειάζεται ο οργανισμός μας καθώς και από πρωτεΐνες που βοηθούν στις καύσεις του μεταβολισμού.

Αθηνά Ρούντου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Bsc
Επιστημονική υπεύθυνη διαιτολογικής μονάδας Λόγω διατροφής, Κατερίνη-Λάρισα
Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
[email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%