• Τετάρτη, 15 Ιούλιος 2020 | 04:43
Δημητριακά και στη νηστίσιμη διατροφή Δημητριακά και στη νηστίσιμη διατροφή

Την περίοδο της νηστείας, υπάρχει σημαντικός αποκλεισμός των προϊόντων ζωικής προέλευσης και πολλοί αναρωτιούνται τι μπορούν να τρώνε για να χορταίνουν αλλά και να έχουν ενέργεια όλη μέρα.

Μια καλή επιλογή αποτελούν τα δημητριακά ολικής με σιτάρι και βρώμη ολικής αλέσεως.

Το σιτάρι όπως και η βρώμη αποτελούν αξιοσημείωτα είδη δημητριακών, πλούσια σε ενέργεια, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες.

Δικαίως, λοιπόν, βρίσκονται στην βάση της μεσογειακής διατροφικής πυραμίδας αντικατοπτρίζοντας την ιδιαίτερη σημασία τους στην καθημερινή μας διατροφή.

Τώρα, στη διάρκεια της νηστείας, μπορείς να συνδυάσεις τα δημητριακά ολικής με σιτάρι και βρώμη ολικής αλέσεως με φυτικά ροφήματα γάλακτος και ξηρούς καρπούς. Ο παραπάνω συνδυασμός δημιουργεί καλύτερο συνδυασμό αμινοξέων και θα σε κρατήσει χορτάτο/η για πολλές ώρες.

Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα το σιτάρι και τη βρώμη.

ΣΙΤΑΡΙ

Ο καρπός του σιταριού είναι κατ' εξοχήν αμυλούχος με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη και άλλα θρεπτικά συστατικά.

Η ολική άλεση του σιταριού διατηρεί πολλά θρεπτικά στοιχεία παρέχοντας στον οργανισμό σύνθετους υδατάνθρακες, βιταμίνες, κυρίως του συμπλέγματος  Β  που σχετίζονται με την λειτουργία του μεταβολισμού και του νευρικού συστήματος, μέταλλα και ιχνοστοιχεία που βρίσκονται στον φλοιό του σπόρου και αδιάλυτες φυτικές ίνες που διατηρούν την φυσιολογική λειτουργία του εντέρου, προσφέρουν καλύτερο κορεσμό και αντιοξειδωτικές ουσίες.

ΒΡΩΜΗ

Η υψηλή θρεπτική αξία της βρώμης έγκειται στην υψηλή περιεκτικότητά της σε διάφορα θρεπτικά συστατικά.

Είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2 και Β3) καθώς και στη βιταμίνη Ε.

Επίσης, είναι πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το μαγγάνιο, το σελήνιο, ο φώσφορος, το μαγνήσιο, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος.

Επίσης, έχει σημαντική περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως καροτενοειδή και πολυφαινόλες.

Συνοψίζοντας, οι νιφάδες δημητριακών πρωινού με σιτάρι ολικής άλεσης, βρώμη ολικής άλεσης και ρύζι, περιέχουν βιταμίνες του συμπλέγματος Β για να σου δίνουν την ενέργεια που χρειάζεσαι κάθε πρωί για να ξεκινάς δυνατά τη μέρα σου. Επίλεξέ τες και στη διάρκεια της νηστείας και επωφελήσου από όλες τις ευεργετικές τους δράσεις.

Εύη Μίχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%