• Πέμπτη, 17 Οκτώβριος 2019 | 13:13
Ιδανικές επιλογές για να μην πεινάσετε κατά την νηστεία Ιδανικές επιλογές για να μην πεινάσετε κατά την νηστεία

Η Σαρακοστή έχει ξεκινήσει και η νηστεία εκτός από μια θρησκευτική συνήθεια αποτελεί μια περίοδο αποτοξίνωσης του οργανισμού μας από την κατανάλωση ζωικών προϊόντων όπως κρέατος, γαλακτοκομικών προϊόντων, αβγού και ψαριού.

Η περίοδος αυτή μπορεί να έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό, καθώς χαρακτηρίζεται από μειωμένη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών οξέων, τα οποία είναι γνωστά για τις επιπτώσεις τους στην υγεία της καρδιάς.

Επίσης, η αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών οδηγεί στην πρόσληψη περισσότερων βιταμινών, ιχνοστοιχείων και αντιοξειδωτικών ουσιών που καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες προφυλάσσοντας τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου.

Παρά τα πολλαπλά οφέλη της νηστείας, πολλοί ανησυχούν αυτή την περίοδο για το σωματικό τους βάρους. Συγκεκριμένα, δηλώνουν ότι με τα νηστίσιμα γεύματα δε μπορούν να «χορτάσουν» με αποτέλεσμα να τσιμπολογάνε συνέχεια.

Η αλήθεια είναι ότι κατά την περίοδο της νηστείας παρατηρούμε ότι αυξάνεται η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε άμυλο και απλά σάκχαρα, η συχνότητα όπως και οι ποσότητες των γευμάτων.

Ωστόσο, με τους κατάλληλους διατροφικούς συνδυασμούς μπορούμε να καταφέρουμε να καταπολεμήσουμε την πείνα μας, αυξάνοντας το αίσθημα του κορεσμού.

Η σύσταση των γευμάτων  είναι σημαντικό να  βασίζεται στο συνδυασμό τροφίμων πλούσιων σε πρωτεΐνη, φυτικές ίνες και σύνθετους υδατάνθρακες, μιας και με τη ταυτόχρονη παρουσία των παραπάνω, θα μείνετε χορτάτοι όλη τη διάρκεια της ημέρας και θα είστε λιγότερο επιρρεπείς σε διατροφικές ατασθαλίες.

1. Πρωτεΐνες

Όταν το γεύμα σας περιλαμβάνει ικανοποιητική ποσότητα πρωτεΐνης σας βοηθά να παραμείνετε χορτάτος/η για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Η εξήγηση βρίσκεται στο γεγονός ότι η κατανάλωση γευμάτων πλούσιων σε πρωτεΐνης επιδρά σε ορμονικούς μηχανισμούς κορεσμού.

2. Φυτικές ίνες

Αποτελούν το κλειδί για την αύξηση του κορεσμού.

Οι φυτικές ίνες αποτελούν το μη απορροφήσιμο τμήμα των φυτικών τροφίμων.

Ο οργανισμός μας δεν μπορεί να τις χωνέψει με αποτέλεσμα να καταλήγουν στο παχύ έντερο χωρίς να έχει προηγηθεί η πέψη τους. Κατά τη δίοδό τους από το έντερο οι φυτικές ίνες απορροφούν νερό με αποτέλεσμα να αυξάνουν τον όγκο των κοπράνων και να μειώνουν τον χρόνο διέλευσης της τροφής στο έντερο.

Παράλληλα, έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στη μείωση της μεταγευματικής γλυκόζης στο αίμα και των επιπέδων ινσουλίνης. Αυτή η ιδιότητα τους συμβάλλει στη μείωση της επιθυμίας μας για λιπαρά σνακ και γλυκών μεταξύ των γευμάτων.

3. Σύνθετοι Υδατάνθρακες

Ήξερες ότι οι σύνθετοι υδατάνθρακες διασπώνται στον οργανισμό μας με πολύ πιο αργό ρυθμό;

Αυτό σημαίνει ότι δεν ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα του γλυκόζης στο αίμα και βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο της πείνας.

Ιδανικές νηστίσιμες επιλογές με υψηλή διατροφική αξία, πλούσιες σε σύνθετους υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, είναι:

  • Παξιμαδάκι κριθαρένιο, όπως «το Μάννα» Τσατσαρωνάκης με τριμμένη ντομάτα, ελαιόλαδο, ρίγανη και νηστίσιμο τυρί
  • Παξιμαδάκι τύπου Κυθήρων με λάδι ελιάς, όπως «το Μάννα» Τσατσαρωνάκης, με  ταραμοσαλάτα, χταπόδι ξυδάτο και άνηθο.
  • Παξιμαδάκι χωρίς πρόσθετο αλάτι, όπως «το Μάννα» Τσατσαρωνάκης, με φάβα, ψητά λαχανικά και κρέμα βαλσάμικο.
  • Παξιμαδάκια σικάλεως, όπως «το Μάννα» Τσατσαρωνάκης με φυστικοβούτυρο, μέλι, μπανάνα και καρύδια.

Γιατί παξιμάδια «το Μάννα» Τσατσαρωνάκη;

Τα κρητικά παξιμάδια “το Μάννα” Τσατσαρωνάκη μπορούν να αποτελούν την καλύτερη διατροφική επιλογή.

Η εταιρεία “το Μάννα” Ν. Τσατσαρωνάκης ΑΒΕΕ εδώ και δεκαετίες φροντίζει να χρησιμοποιεί  μόνο άριστες πρώτες ύλες, οι οποίες φέρουν όλα τα πιστοποιητικά καταλληλότητας σύμφωνα τόσο με την ελληνική όσο και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ενώ κανένα από αυτά δεν περιέχει συντηρητικά. Η εταιρεία δεν θυσιάζει ποτέ την ποιότητα των προϊόντων της και συνεχίζει να τα δημιουργεί με την ίδια καλά φυλαγμένη συνταγή της εδώ και δεκαετίες.

Για περισσότερες συνταγές «το Μάννα» μπείτε εδώ: https://www.tomanna.gr

Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης - ΔιαιτολόγοςΔρ. Δημήτρης Γρηγοράκης
Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος,PhD
Επιστημονικός Διευθυντής ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ - Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΔΔ Χαροκοπείου Πανεπιστημίου

Κολωνάκι: Σκουφά 32, Τηλ: 2103647517
Άνω Πατήσια: Πρόμπονα 27 & Επινίκου, Τηλ: 2102520977
Email: grigorakis@logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%