• Κυριακή, 19 Μάιος 2019 | 16:30
Εύκολοι τρόποι για να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού και τον μεταβολισμό μας
Εύκολοι τρόποι για να αυξήσουμε την κατανάλωση νερού και τον μεταβολισμό μας

Κάθε σύστημα του σώματος μας εξαρτάται από το νερό.

Το νερό είναι το βασικότερο συστατικό του σώματος μας και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι, το ανθρώπινο σώμα αποτελείται κατά μέσο όρο από 70% νερό κάτι που σημαίνει πως η επαρκής και σωστή ενυδάτωση είναι πολύ σημαντική έτσι ώστε ο οργανισμός μας να μπορεί να λειτουργήσει σωστά. 

Πιο συγκεκριμένα βοηθά σε πολλές σημαντικές λειτουργίες του οργανισμού μας οι οποίες αναφέροντα παρακάτω:

  1. Ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος
  2. Μεταφέρει θρεπτικά συστατικά (πχ υδατοδιαλυτές βιταμίνες) και οξυγόνο στα κύτταρα
  3. Προστατεύει τα όργανα και τους ιστούς του σώματος
  4. Βοηθά στην αποβολή των τοξινών που συσσωρεύονται στο ήπαρ και τα νεφρά μειώνοντας έτσι την επιβάρυνση των οργάνων αυτών.
  5. Ενυδατώνει τους ιστούς όπως αυτούς του στόματος, των ματιών και της μύτης.
  6. Βοηθά στον μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών έτσι ώστε να μπορέσει να τα χρησιμοποιήσει ο οργανισμός.
  7. Βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας.
  8. Λιπαίνει τις αρθρώσεις.

Νερό και Μεταβολισμός

Πέρα από όλα τα παραπάνω όμως το νερό μπορεί να ενισχύσει τον μεταβολισμό σας και έτσι να σας βοηθήσει και στην απώλεια βάρους.

Μάλιστα σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism βρέθηκε πως η κατανάλωση πόσιμου νερού (περίπου ½ lt) αυξάνει τον μεταβολικό ρυθμό κατά 30% σε υγιείς γυναίκες και άνδρες για μέχρι και μια ώρα.

Η ποσότητα νερού που θα πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά εξαρτάτε από πολλούς παράγοντες όπως η ηλικία και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας καθώς κάποιος που ασκείτε χάνει περισσότερα υγρά μέσω του ιδρώτα συγκριτικά με κάποιον που δεν ασκείτε.

Όμως η γενική οδηγία που δίνετε από τον Eatwell Guide είναι να καταναλώνουμε 6-8 ποτήρια υγρών καθημερινά. Αυτά μπορούν να προέρχονται από το νερό, το γάλα, του χυμούς και διαφορά αφεψήματα.

Προσοχή θα πρέπει να δίνετε στο αν κάποια από αυτά τα προϊόντα περιέχουν ζάχαρη διότι αυτό θα αυξήσει την καθημερινή σας κατανάλωση θερμίδων. Πέρα από το νερό και τα διάφορα ροφήματα καταναλώνουμε υγρά και μέσω των τροφίμων όπως τα φρούτα και τα λαχανικά.

Είναι γνωστό όμως πως το νερό είναι άγευστο και για αυτό πολύς κόσμος τείνει να μην το καταναλώνει και να προτιμάει άλλες πηγές ενυδάτωσης όπως οι παρασκευασμένοι χυμοί και τα αναψυκτικά τα οποία είναι πλούσια σε ζάχαρη και επομένως οδηγούν σε αύξηση βάρους.

Γι' αυτό λοιπόν παρακάτω αναφέρονται ιδέες οι οποίες θα προσφέρουν γεύση στο νερό σας καθιστώντας το έτσι πιο ευχάριστο για κατανάλωση. Επίσης η επαρκής κατανάλωση νερού όπως είπαμε και παραπάνω βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

Για να δούμε λοιπόν τι υλικά μπορούμε να προσθέσουμε στο νερό μας έτσι ώστε να είναι πιο γευστικό. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως αφού προσθέσετε τα παρακάτω συστατικά στο νερό θα πρέπει να περιμένετε λιγάκι πριν το καταναλώσετε έτσι ώστε τα συστατικά αυτά να αποδώσουν την γεύση τους στο νερό.

  • Λεμόνι και μέντα: Ο συνδυασμός αυτός θα σας ξεδιψάσει και θα σας αναζωογονήσει στο μέγιστο. Οι φέτες λεμονιού προσφέρουν μια υπέροχη γεύση λόγο της γλυκιάς και ταυτόχρονα ξινής τους γεύσης ενώ παράλληλα σας παρέχουν και βιταμίνη C, ενώ η μέντα είναι αυτή που προφέρει την αναζωογονητική γεύση στο νερό σας.
  • Φράουλες και βασιλικό: Τα δυο αυτά συστατικά θα κάνουν το νερό σας πολύ γευστικό ενώ ταυτόχρονα με την ιδιότητα του νερού να ενισχύει τον μεταβολικό ρυθμό μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε σταθερό ή να μειώσετε το βάρος σας.
  • Μήλο και κανέλα: Τα συστατικά αυτά προσφέρουν μια πεντανόστιμη  γεύση στο νερό σας ενώ ταυτόχρονα η κανέλα θα σας προσφέρει αντιοξειδωτικά. Έτσι λοιπόν πέρα από το να αυξήσετε τον μεταβολισμό σας μέσω της κατανάλωσης νερού θα λάβετε και αντιοξειδωτικά τα οποία είναι πολύ σημαντικά για καλή υγεία.
  • Τζίντζερ, μοσχολέμονο (λάιμ) και μέντα: Το τζίντζερ έχει βρεθεί πως ενισχύει τον μεταβολισμό, ενώ το λάιμ και η μέντα προσφέρουν γεύση στο νερό έτσι ώστε να καταναλώνετε με περισσότερη ευκολία. Έτσι λοιπόν με τον συνδυασμό τζίντζερ και νερού βοηθάτε την ενίσχυση του μεταβολικού σας ρυθμού ενώ ταυτόχρονα καταναλώνετε ένα γευστικό νερό.
  • Τζίντζερ και λεμόνι: Τα δυο αυτά συστατικά θα προσφέρουν στο νερό σας μια νόστιμη γεύση, βοηθώντας να αυξήσετε την κατανάλωση νερού και έτσι και τον μεταβολισμό σας.
  • Μανταρίνι και πορτοκάλι: Πέρα της νόστιμης γεύση που θα προσφέρουν στο νερό σας, τα εσπεριδοειδή αυτά θα σας προσφέρουν και βιταμίνη C ενώ ταυτόχρονα θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την κατανάλωση νερού και έτσι και τον μεταβολικό σας ρυθμό.
  • Αγγούρι και λεμόνι: Τα συστατικά αυτά προσδίδουν γεύση στο νερό σας ενώ ταυτόχρονα όταν συνδυαστούν με το νερό βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος σας και στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού.

Για όλα τα παραπάνω μπορείτε να χρησιμοποιήσετε επιτραπέζιο ή ανθρακούχο νερό. Προσοχή! Δεν θα πρέπει να προσθέσετε ζάχαρη, γλυκαντικά ή οποιοδήποτε είδος σιροπιού καθώς θα προσθέσει θερμίδες στο νερό σας, ενώ  σκοπός είναι η αύξηση της κατανάλωσης νερού.

Πέρα από την προσθήκη διάφορων συστατικών, όπως φρούτων, στο νερό σας έτσι ώστε να του προσδώσετε γεύση, μπορείτε να αυξήσετε την κατανάλωση νερού και με άλλους τρόπους όπως:

  • Να καταναλώνετε νερό πριν και μετά το γεύμα σε περιπτώσεις που ξεχνάτε να πιείτε νερό. Είναι ένας εύκολος τρόπος για να το θυμάστε και έτσι να αυξήσετε την κατανάλωση νερού.
  • Να έχετε πάντα ένα μπουκαλάκι νερό μαζί σας, έτσι ώστε να σας θυμίζει πως είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνετε νερό.
  • Εάν δεν μπορείτε να καταναλώσετε καθόλου νερό αντικαταστήστε το με πράσινο τσάι, το οποίο είναι πλούσιο σε φλαβανοείδη τα οποία ενισχύουν τον μεταβολισμό ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την κατανάλωση νερού. Είναι σημαντικό να τονίσουμε πως είναι προτιμότερο να μην γίνει προσθήκη ζάχαρης καθώς θα προσθέσει θερμίδες στο ρόφημα σας.

Αναΐς Ρενούφ
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

Σχετικά άρθρα

0%