• Πέμπτη, 20 Ιούνιος 2019 | 09:21
Φρυγανιές Σουηδικού τύπου Φρυγανιές Σουηδικού τύπου

Οι φρυγανιές “Σουηδικού τύπου”, όπως είναι οι Wasa, έχουν τις ρίζες τους στο Μεσαίωνα.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους ήταν η ανθεκτικότητά τους, αφού εάν αποθηκευτούν σε ξηρό περιβάλλον μπορούν να παραμείνουν φρέσκα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Έτσι, για πολλά χρόνια το συγκεκριμένο είδος φρυγανιάς αποτέλεσε έναν ιδανικό τρόπο για τους Σουηδούς και τους Φιλανδούς, προκειμένου να συντηρούν τη συγκομιδή από τις καλλιέργειες των σιτηρών κατά τη διάρκεια των μεγάλων και κρύων χειμερινών περιόδων.

Oι φρυγανιές “Σουηδικού τύπου” αποτελούνται από συστατικά φυσικής προέλευσης, όπως αλεύρι σίκαλης ολικής άλεσης, αλεύρι βρώμης, αλεύρι σίτου, σουσάμι, μαγιά και αλάτι.

Διατροφικά οφέλη από την κατανάλωση των φρυγανιών σουηδικού τύπου:

Η πλειοψηφία των θρεπτικών συστατικών των δημητριακών και των σιτηρών εντοπίζεται στο φλοιό, στο πίτουρο και στο ενδοσπέρμιο.

Διατροφική αξία:

Οι φρυγανιές “Σουηδικού τύπου”, που προέρχονται από  άλευρα ολικής αλέσεως, όπου ο σπόρος έχει αλεστεί ολόκληρο, έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε:

  • Φυτικές ίνες: είναι σύμμαχος στο αδυνάτισμα, μιας και προκαλούν γρήγορα κορεσμό, βοηθώντας να καταναλώσουμε μικρότερη ποσότητα φαγητού.  Επιπλέον, οι φυτικές ίνες μειώνουν την απορρόφηση του λίπους από τις τροφές, καθώς επίσης ενισχύουν την εντερική λειτουργία και καταπολεμούν την δυσκοιλιότητα. το διατροφικό λίπος και το αποβάλλουν μέσω του εντέρου. Ειδικότερα, μία μερίδα (30γρ) φρυγανιών “Σουηδικού τύπου” μπορεί να καλύψει μέχρι και το 20%-30% των καθημερινών αναγκών του οργανισμού σε φυτικές ίνες.
  • Σύνθετους υδατάνθρακες χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη: τροφοδοτούν σταδιακά τον οργανισμό. Αυτό σημαίνει ότι απορροφώνται αργά και απελευθερώνουν μικρή ποσότητα γλυκόζης στο αίμα. Έτσι, οι σύνθετοι υδατάνθρακες μαζί με τις φυτικές ίνες αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα να αποφεύγονται τα ενδιάμεσα τσιμπολογήματα.
  • Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: βελτιώνουν τις καύσεις του οργανισμού μιας και βοηθούν στην άντληση ενέργειας από τη διατροφή, μετατρέποντας τα θρεπτικά συστατικά από τα τρόφιμα σε χρήσιμα καύσιμα για όλη την ημέρα. Επιπλέον, οι βιταμίνες του συμπλέγματος βοηθούν στην ηρεμία του νευρικού μας συστήματος, με αποτέλεσμα να βελτιώνουν την πνευματική διαύγεια και μνήμη.
  • Σίδηρος: Η επαρκής πρόσληψη σιδήρου βοηθάει στην παραγωγή λειτουργικών ερυθροκυττάρων, τα κύτταρα που μεταφέρουν οξυγόνο. Ακόμα, ο σίδηρος βοηθά τα μυϊκά κύτταρα να αποθηκεύουν οξυγόνο για μεταγενέστερη χρήση, παίζει ρόλο στην παραγωγή ενέργειας και ενισχύει τη σύνθεση DNA, ένα σημαντικό κομμάτι της κυτταρικής ανάπτυξης.
  • Μαγνήσιο: ελαττώνει τη σωματική και πνευματική κόπωση και βοηθά στην αντιμετώπιση των κραμπών. Είναι απαραίτητο για όσους αθλούνται γιατί απομακρύνει τις μυϊκές κράμπες και την κόπωση των μυών.

Οι φρυγανιές “Σουηδικού τύπου” είναι ιδανικές για όλους όσους επιθυμούν να υιοθετήσουν έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, συνδυάζοντας την καλή φυσική κατάσταση του σώματος και του πνεύματος, συνδυάζοντας ταυτόχρονα στη διατροφή τους τη γεύση και την καλή ποιότητα. Συγκεκριμένα μπορούν να καταναλώνονται  από άτομα που:

  • Κάνουν δίαιτα ή επιθυμούν να διατηρήσουν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Έχουν υψηλά επίπεδα χοληστερόλης ή σακχάρου (γλυκόζης) στο αίμα.
  • Έχουν δυσκοιλιότητα.
  • Αθλούνται συστηματικά.

Προτάσεις σερβιρίσματος: οι φρυγανιές “Σουηδικού τύπου” Wasa μεταφέρονται και διατηρούνται σε άριστη κατάσταση όπου και αν βρίσκεστε, μπορούν να καταναλωθούν οποιαδήποτε ώρα ως σνακ ή ελαφρύ γεύμα και συνδυάζονται ιδανικά με τα ακόλουθα τρόφιμα:

  • Γιαούρτι ή γάλα
  • Μέλι ή μαρμελάδα
  • Ταχίνι ή μαλακή μαργαρίνη
  • Φυστικοβούτυρο
  • Τυρί
  • Λαχανικά (ντοματίνια, αγγούρι, καρότο, πιπεριά)
  • Φρούτα
  • Ελιές. Κάπαρη, αβοκάντο
  • Αλλαντικά
  • Αυγά

Γεωργία Καπώλη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Νεμέα Κορινθίας
Αντιπρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kapoli @ logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%