• Κυριακή, 25 Αύγουστος 2019 | 23:03
Γιατί να επιλέγουμε τα ελληνικά γιαούρτια; Γιατί να επιλέγουμε τα ελληνικά γιαούρτια;

Η προτίμηση της Αμερικής για το ελληνικό γιαούρτι αυξάνεται όλο και πιο γρήγορα.

Το 2008 οι πωλήσεις ελληνικών γιαουρτιών αντιπροσώπευαν το 3% των συνολικών πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ. Μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα το 2012, ο αριθμός αυτός είχε ήδη αυξηθεί στο 19%.

Ένα ενδιαφέρον γεγονός αποτελεί ότι οι Καναδοί καταναλώνουν κατά 33% περισσότερο γιαούρτια από τους Αμερικανούς.

Σύμφωνα με το Business Insider, το ελληνικό γιαούρτι είναι 'μια  από τις πιο αναπτυσσόμενες κατηγορίες τροφίμων όλων των εποχών'.

  • Είναι δικαιολογημένος όλος αυτός ο χαμός για το ελληνικό γιαούρτι;
  • Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού και των υπόλοιπων γιαουρτιών;
  • Το ελληνικό γιαούρτι είναι πιο θρεπτικό;

Διαβάστε παρακάτω και θα σας λύσουμε όλες τις απορίες για τη διατροφική αξία του ελληνικού γιαουρτιού.

Και οι δύο τύποι γιαουρτιού προκύπτουν από τη ζύµωση του γάλακτος μέσω δράσης θερµόφιλων μικροοργανισµών.

Το γάλα υπόκειται σε διαύγαση και παστερίωση και η επώαση κατάλληλων μικροοργανισµών δηµιουργεί το γιαούρτι.

Σημαντικό παραπροϊόν κατά τη στράγγιση του γιαουρτιού είναι ο ορός γάλακτος που παράγεται. 

Το κανονικό γιαούρτι στραγγίζεται δύο φορές, ενώ το ελληνικό γιαούρτι  τρεις φορές για να αφαιρεθεί περισσότερος ορός γάλακτος (με αποτέλεσμα την πιο παχύρευστη υφή στο τέλος αυτής της διαδικασίας).

Αυτό το επιπρόσθετο βήμα είναι αυτό που κάνει το ελληνικό γιαούρτι διαφορετικό.

Το ελληνικό γιαούρτι περιέχει λιγότερο ορό γάλακτος, λακτόζη, ασβέστιο, νάτριο και ζάχαρη από το κανονικό γιαούρτι.

Μια μερίδα ελληνικού γιαουρτιού έχει  κατά μέσο όρο περίπου 50 χιλιοστόγραμμα νατρίου - δηλαδή περίπου το μισό νάτριο που περιέχεται στις περισσότερες μάρκες άλλων γιαουρτιών.

Το ελληνικό γιαούρτι περιέχει επίσης περίπου τους μισούς υδατάνθρακες - 5 έως 8 γραμμάρια ανά μερίδα σε σύγκριση με 13 έως 17 γραμμάρια σε άλλα γιαούρτια.

Επειδή το επιπλέον υγρό εξαλείφεται με την πίεση, οι παραγωγοί χρειάζονται περισσότερο γάλα για να παράγουν ένα φλιτζάνι ελληνικό γιαούρτι συγκριτικά με ένα φλιτζάνι από άλλες μάρκες γιαουρτιών.

Κατά συνέπεια, το ελληνικό γιαούρτι έχει περισσότερη πρωτεΐνη, επειδή είναι πιο συμπυκνωμένο.

Το ελληνικό γιαούρτι περιέχει σχεδόν διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης.

Ένα φλιτζάνι ελληνικού γιαουρτιού έχει περίπου 17 γραμμάρια πρωτεΐνης, σε σύγκριση με τα 11 γραμμάρια που παρέχουν άλλες μάρκες.

Αυτό είναι σχεδόν το ένα τρίτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης πρωτεΐνης από το USDA για τις γυναίκες και αντίστοιχα το ένα τέταρτο για τους άνδρες.

Αυτό κάνει το ελληνικό γιαούρτι μια εξαιρετική επιλογή για όσους προσπαθούν να εντάξουν λίγο περισσότερη πρωτεΐνη στη διατροφή τους.

Επίσης, λόγω της υψηλής περιεκτικότητας  σε πρωτεΐνες, το ελληνικό γιαούρτι θα σας βοηθήσει να παραμείνετε χορτάτοι περισσότερο, το οποίο είναι πολύ βασικό αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος ή να το διατηρήσετε.

Συνοπτικά, το ελληνικό γιαούρτι είτε το τρώτε μόνο του είτε με φρούτα, μέλι και ξηρούς καρπούς είτε σαν επιδόρπιο αντί για παγωτό, αποτελεί μια εξαιρετικά υγιεινή επιλογή που κερδίζει όλα τα υπόλοιπα γιαούρτια.

Χριστίνα Αβραμίδη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%