• Πέμπτη, 18 Ιούλιος 2019 | 22:39
Γίνεται να χάσω 10 κιλά σε 2 εβδομάδες Γίνεται να χάσω 10 κιλά σε 2 εβδομάδες

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Θα ηθελα να ρωτησω αν γινεται να χασω 10 κιλα σε 2 εβδομαδες.

Εφόσον δεν αναφέρεις την ηλικία, το ύψος και το βάρος σου δεν γνωρίζουμε εάν είναι απαραίτητη η απώλεια βάρους.

Βέβαια παρακάτω θα σου προτείνουμε κάποιες διατροφικές συμβουλές που σίγουρα θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να χάσεις βάρος αλλά και στη βελτιστοποίηση των διατροφικών συνηθειών και της υγείας σου.

Η αλήθεια είναι ότι σε 2 βδομάδες είναι επικίνδυνο να χάσεις 10 κιλά καθώς οι συστάσεις προτείνουν: Η υγιής απώλεια βάρους ορίζεται σε ρυθμό 0,5-1,5 κιλά την εβδομάδα κατά μέσο όρο.

Επισημαίνεται ότι αυτά τα νούμερα αφορούν τον μέσο άνθρωπο. Η απώλεια βάρους σχετίζεται με το σωματότυπο του καθενός και από τι στιγμή που δεν αναφέρεις ηλικία, βάρος και ύψος δεν μπορώ να σου προσδιορίσω το ποσοστό.

Ως εκ τούτου, θα μπορούσε κανείς να εξατομικεύσει αυτή την εβδομαδιαία "κατευθυντήρια γραμμή" βάζοντας στόχο την απώλεια 1-2 κιλών σωματικού βάρους ανά εβδομάδα ή το 1% του συνολικού του βάρους.

Για παράδειγμα, αν ζυγίζει κάποιος 100 κιλά, ο στόχος του θα πρέπει να είναι να χάνει κοντά στο 1 κιλό την εβδομάδα τόσο με την διατροφή όσο και με τη φυσική δραστηριότητα.

Γενικά, ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων σε συγκεκριμένη συχνότητα εβδομαδιαία.

Ένα πλούσιο πρωϊνό αποτελεί πάντα μια καλή αρχή καθώς θα πρέπει να παρέχει το ¼ των ημερήσιων αναγκών σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι επίσης πολύ σημαντική για αυτό να πίνεις πολύ νερό, τουλάχιστον 1,5 λίτρο την ημέρα ακόμα και πράσινο τσάι, ή φυσικούς χυμούς φρούτων, για ενυδατώνεις τον οργανισμό σου.

Το γεύμα σου θα πρέπει να ξεκινάει με τη σαλάτα.

Προσπάθησε να εντάξεις ελαιόλαδο στην καθημερινότητα σου σε ποσότητες 2-3 κ.σ. ημερησίως

Ένα υγιεινό σνακ το οποίο μπορείς να συνδυάσεις με γιαούρτι, φρούτα ακόμα και στη σαλάτα σου αποτελούν οι ξηροί καρποί. 30 γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα  (π.χ. αμύγδαλα, καρύδια) είναι αρκετά για να καλύψουν τις βασικές θρεπτικές ανάγκες σου και να προάγουν την απώλεια λίπους.

Κατανάλωσε 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών καθημερινά. Το γάλα, το γιαούρτι και το τυρί παρέχουν πολλά οφέλη στην υγεία και συμβάλουν στην ανάπτυξη της οστικής μάζας καθώς επίσης αποτελούν πρόληψη κατά της οστεοπόρωσης.

Κατανάλωσε άφθονα φρούτα και λαχανικά εποχής, 5-7 μερίδες καθημερινά. Αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από νερό και συμβάλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού η οποία όπως είπαμε είναι σημαντική.

Κατανάλωσε 1-2 φορές την εβδομάδα ψάρι, αποτελεί απαραίτητη και πολύτιμη διατροφική επιλογή. Επίσης προτίμησε το λευκό κρέας (γαλοπούλα, κοτόπουλο) αντί για κόκκινο (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι) και απόφυγε το επεξεργασμένο κρέας (λουκάνικα, σαλάμια, μπέικον) έχουν πολλά συντηρητικά και μεγάλες ποσότητες αλατιού.

Φρόντισε να καταναλώνεις άφθονες φυτικές ίνες κατά τη διάρκεια της ημέρας, μιας και είναι το "κλειδί" για την απώλεια βάρους εφόσον οδηγούν εύκολα σε κορεσμό. Θα τις βρεις σε φρούτα/λαχανικά εποχής, σε δημητριακά ολικής άλεσης, στους ξηρούς καρπούς και στα όσπρια.

Το βραδινό σου γεύμα είναι πολύτιμο οπότε προσπάθησε να μην το παραλείπεις. Προτίμησε κάτι ελαφρύ όπως μια τονοσαλάτα, ομελέτα με ποικιλία λαχανικών, φρουτοσαλάτα με γιαούρτι άπαχο και ξηρούς καρπούς.

Η άσκηση δεν πρέπει να λείπει από το προγραμμά σου καθώς 30-45 λεπτά ημερησίως ενασχόληση με κάποιο άθλημα, γυμναστήριο ή περπάτημα ανάλογα με το χρόνο σου, θα συμβάλει σημαντικά στην επίτευξη του στόχου σου σε συνδυασμό με τη διατροφή.

Ναταλία Βάου
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%