• Τετάρτη, 17 Ιούλιος 2019 | 03:54
Έχω hashimoto και πήρα 21 κιλά στην εγκυμοσύνη. Εχω χάσει 12 αλλά θα ήθελα να χάσω 10 ακόμη Έχω hashimoto και πήρα 21 κιλά στην εγκυμοσύνη. Εχω χάσει 12 αλλά θα ήθελα να χάσω 10 ακόμη

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Καλησπέρα σας! Είμαι 41 και έχω hashimoto. Γέννησα πριν από 10 μήνες και πήρα 21 κιλά στην εγκυμοσύνη.' Εχω χάσει 12 κιλά αλλά δυσκολεύομαι να χάσω τα υπόλοιπα. Αυτή τη στιγμή είμαι 63 κιλά με 1,59 ύψος. Θα ήθελα να χάσω 10 ακόμη. Ποια διατροφή θα μου προτείνατε να ακολουθήσω προκειμένου να τα καταφέρω;

Σύμφωνα με το Δείκτη Μάζας Σώματός σου το βάρος σου βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα στο 24,9. Βέβαια έχεις περιθώρια ώστε να χάσεις κάποια κιλά εφόσον σε ενοχλούν μετά την εγκυμοσύνη. Σύμφωνα με την εξίσωση Hamwi το ιδανικό σας βάρος αντιστοιχεί στα 53 κιλά. Η θυρεοειδίτιδα του Xασιμότο ανήκει στις αυτοάνοσες παθήσεις του θυρεοειδούς και είναι η πιο συχνή πλέον αιτία υποθυρεοειδισμού. Σύμφωνα λοιπόν με τη συγκεκριμένη πάθηση η διατροφή σου θα πρέπει να βασίζεται:

  • Στην αποφυγή τροφίμων που περιέχουν ιώδιο
  • Στην αποφυγή τροφίμων με γλουτένη
  • Στην κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν σελήνιο

Ιώδιο: Το βασικό στοιχείο που χρειάζεται ο Θυρεοειδής για την σύνθεση των ορμονών του είναι το Ιώδιο. Αυτό όμως δεν ισχύει για την Hashimoto. Στην περίπτωση αυτή, η μεγάλη πρόσληψη Ιωδίου θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα. Το πρώτο χαρακτηριστικό, λοιπόν, που πρέπει να έχει το διαιτολόγιο σου, είναι τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε Ιώδιο. Παρακάτω αναφέρονται ποια πρέπει και ποια δεν πρέπει αν καταναλώνεις σε σχέση με την περιεκτικότητα τους σε ιώδιο.

Τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε ιώδιο που πρέπει να προτιμάς: Λιπαρά ψάρια, καρότα, σπανάκι, ελαιόλαδο, ηλιόσποροι, μπανάνες, πράσινο τσάι.

Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγονται, όχι να κοπούν: ιωδιούχο αλάτι (συνήθως συνίσταται μία ελάχιστη δόση των 50 μικρογραμμαρίων / ημέρα), σόγια και προϊόντα αυτής, αγελαδινό γάλα, τυρί, γιαούρτι, φιστίκια, λιναρόσπορος, φασόλια, μπρόκολο, μαρούλι, λάχανο, θαλασσινά, ψάρια (κυρίως βακαλάος).

Γλουτένη: Οι τελευταίες μελέτες, δείχνουν πως κάποιος ασθενής με Hashimoto θα πρέπει να αποφεύγει και τα τρόφιμα που είναι πλουσία σε γλουτένη. Η γλουτένη είναι μία πρωτείνη που βρίσκεται στο σιτάρι, στην σίκαλη, στην βρώμη και στο κριθάρι. Υπάρχουν ειδικά τρόφιμα (αλεύρι, μακαρόνια, ψωμί κ.τ.λ) χωρίς γλουτένη για άτομα που έχουν Hashimoto.

Σελήνιο: Το Σελήνιο βοηθά στην μετατροπή της Τ4 σε Τ3, επηρεάζει τον μεταβολισμό του Ιωδίου και μειώνει το επίπεδο των αντισωμάτων που καταστρέφουν τον θυρεοειδή στην Hashimoto.

Τρόφιμα πλούσια σε Σελήνιο: ξηρούς καρπούς, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια, τόνος, συκώτι, ψάρια, ηλιόσποροι.

Να καταναλώνεις πολύ νερο!

Επιπλέον, πρέπει να αποφύγεις το κάπνισμα, το αλκοόλ, τον καφέ, τα γλυκά, τα τηγανιτά και τα αναψυκτικά.

Τέλος, αύξησε την φυσική σου δραστηριότητα, απλά συμβουλέψου κάποιον ειδικό γυμναστή που θα σου προτείνει ειδικές εξατομικευμένες ασκήσεις για τις ανάγκες σου μετά την εγκυμοσύνη.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%