• Παρασκευή, 23 Αύγουστος 2019 | 19:10
Έκανα υστερεκτομή, έχω κατάθλιψη και είμαι ινσουλινοθεραπεύομενη Έκανα υστερεκτομή, έχω κατάθλιψη και είμαι ινσουλινοθεραπεύομενη

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Είμαι 53 χρονών πριν ένα μήνα έκανα υστερεκτομή, έχω κατάθλιψη και είμαι ινσουλινοθεραπεύομενη. Τρώω γλυκά, ψωμί. Ξέρω ότι κάνω κακό, αλλά κάνω πως δεν με νοιάζει. Έχω ένα μήνα από το χειρουργείο. Πώς να μπω σε πρόγραμμα; Το μυαλό αρνείται. Ζητάω βοήθεια.

Άτομα στα οποία χορηγείται ινσουλίνη θα πρέπει να εντάξουν στο διαιτολόγιο τους τα εξής τρόφιμα:

  • Όσπρια
  • Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά(σπανάκι, μαρούλι, σέλινο, μαιντανό )
  • Γλυκοπατάτα
  • Δημητριακά ολικής άλεσης (καστανό ρύζι, ψωμί ολικής άλεσης)
  • Ψάρια πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (σολομός,  σκουμπρί, ρέγγα)
  • Ανάλατους ξηρούς καρπούς (καρύδια, αμύγδαλα )
  • Άπαχο γάλα και γιαούρτι

Επιπλέον, η βελτίωση της ινσουλίνης στηρίζεται και στις ακόλουθες οδηγίες:

  • Περιορισμός της ολικής κατανάλωσης των υδατανθράκων, τόσο μέσα στο σύνολο της ημέρας, όσο και σε κάθε γεύμα ξεχωριστά.
  • Κατανάλωση υδατανθράκων χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη που είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες (ψωμί πολύσπορο, cream crackers και κριτσίνια σίκαλης, σαλάτες, λαχανικά, ζυμαρικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό μη αποφλοιωμένο ρύζι).
  • Περιορισμός της ζάχαρης και των προϊόντων στα οποία προστίθεται. Προτίμηση καστανής ζάχαρης ή γλυκαντικών ουσιών όπως η στέβια.
  • Περιορισμός των ζωικών λιπαρών, όπως το βούτυρο, η κρέμα γάλακτος, το μαγειρικό λίπος, ή πέτσα των πουλερικών.
  • Περιορισμός των τηγανιτών και επεξεργασμένων τροφών.
  • Περιορισμός της κατανάλωσης αλατιού και ενίσχυση του γεύματος με μπαχαρικά.
  • Η προτίμηση των φυτικών λιπαρών όπως το ελαιόλαδο.
  • Αυξημένη κατανάλωση λιπαρών ψαριών και θαλασσινών (πλούσιες πηγές ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων).
  • Αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.
  • Επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού (8-10 υγρών/ημέρα).
  • Αυξημένη κατανάλωση πράσινου τσαγιού με διπλάσια περιεκτικότητα σε κατεχίνες ή βιολογικό ρόφημα (πράσινο, κόκκινο και μαύρο τσάι, κρόκο κοζάνης).
  • Κατανάλωση καθημερινά 2 φλιτζανιών καφέ (στιγμιαίου ή ελληνικού). Ενισχύει την αντιοξειδωτική πρόσληψη και συντελεί στη λιποδιάλυση.
  • Εναλλαγή αερόβιας άσκησης με αναερόβια.

Τέλος, λόγω της υστερεκτομής θα ήταν η καλό η διατροφή σας να περιέχει τρόφιμα πλούσια στις ακόλουθες βιταμίνες:

  • Τα Ω-3 λιπαρά οξέα, το φυλλικό οξύ και η βιταμίνη D, περιορίζουν την κατάθλιψη. Πηγές αυτών αποτελούν οι λιναρόσποροι, αναποφλοίωτοι σπόροι, πράσινα λαχανικά, χυμός πορτοκάλι, λιπαρά ψάρια, τα εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα και η μαλακή μαργαρίνη.
  • Η βιταμίνη Ε αποτρέπει την εμφάνιση οιδήματος στο στήθος. Πηγές αποτελούν τα αμύγδαλα, το αβοκάντο, τα φυτικά έλαια, η μαλακή μαργαρίνη και οι λιναρόσποροι.
  • Το σίδηρο είναι απαραίτητο στην εμμηνόπαυση και βρίσκεται στο κόκκινο κρέας, στα όσπρια, στο σπανάκι και στα δημητριακά.
  • Το ασβέστιο μειώνει τις εξάψεις και βρίσκεται στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στους ξηρούς καρπούς, στα πράσινη φυλλώδη λαχανικά και σε λιπαρά ψάρια.
  • Τέλος 20 λεπτά άσκηση ημερησίως είναι πολύ σημαντική σε αυτή τη περίπτωση.

Πέννυ Αμπεσλίδου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%