• Πέμπτη, 23 Μάιος 2019 | 02:00
Έχω οισοφαγίτιδα, μικρή διαφραγματοκηλη και παλινδρόμηση
Έχω οισοφαγίτιδα, μικρή διαφραγματοκηλη και παλινδρόμηση

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Τα τελευταία χρονιά έχω οισοφαγίτιδα μικρή διαφραγματοκηλη και παλινδρόμηση. Προσπαθώ να αποφεύγω αρκετά φαγητά, δεν τρώω τηγανιτά,ούτε όσπρια, ούτε ντομάτα, ούτε σοκολάτα. Ποια είναι η γνώμη σας για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τι είδος τυριού, για τα όσπρια, καθώς και για το τι μπορώ να τρώω για γλυκό.

Στην περίπτωση της παλινδρόμησης/διαφραγματοκήλης είναι σημαντικό να επιλέγετε γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, μιας και τα λιπαρά χαλαρώνουν τον σφιγκτήρα στο κάτω μέρος του οισοφάγου και κάνουν πιο έντονα τα συμπτώματα της παλινδρόμησης.

Για το λόγο αυτό καλό είναι να αποφεύγετε τα γλυκά ή να προτιμάτε τα παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού σε μικρή ποσότητα που δεν έχουν λιπαρά.

Τα όσπρια να τα μαγειρεύετε ελαφρυά χωρίς πολύ κρεμμύδι και να τα τρώτε σε μορφή πουρέ για αν είναι πιο εύπεπτα.  

Προκειμένου να μειωθούν τα συμπτώματα της παλινδρόμησης είναι σημαντικό να έχετε υπόψιν σας τις ακόλουθες οδηγίες:

Τροφές που μπορούν να καταναλωθούν άφοβα είναι οι ακόλουθες:

  • Άπαχο κρέας.
  • Ψάρια ψητά
  • Πουλερικά
  • Ψητά λαχανικά
  • Ρύζι/Ζυμαρικά με τυρί
  • Πατάτες βραστές ή φούρνου
  • Θαλασσινά βραστά ή ψητά
  • Αρετσίνωτο λευκό κρασί

Γενικές συμβουλές:

  • Να τρως πάντα καθιστή, χωρίς βιασύνη, χωρίς συνομιλίες και χωρίς να περιμένεις να φας μέχρι να πεινάσεις απίστευτα. Και να θυμάσαι ότι δεν πρέπει να καταπίνεις την τροφή σας αν δεν την έχεις μασήσει πρώτα καλά. Αυτό θα σας βοηθήσει επίσης να αποφύγεις την καούρα και τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.
  • Η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής με την αποφυγή λιπαρών και τηγανητών γευμάτων,  σοκολάτας, μπαχαρικών, αλκοόλ, αρτοσκευασμάτων, αλλαντικών και όξινων χυμών.
  • Αντικατέστησε όλα τα δημητριακά, ζυμαρικά, ρύζι, ψωμί με τα αντίστοιχα ολικής αλέσεως. Λόγω της περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες θα σε κρατούν χορτάτη για μεγαλύτερο διάστημα.
  • Μικρά, τακτικά και ελαφριά γεύματα και περιορισμός των μεγάλων γευμάτων.
  • Να μην καταναλώνετε υγρά με άδειο στομάχι, αλλά ούτε και ταυτόχρονα με το γεύμα. Να πίνετε νερό αφού έχετε φαέι.
  • Απόφυγε τις τσίχλες ή τα γλυκά γιατί αυξάνουν τον αέρα που τραβάς προς τα μέσα και προκαλείται παλινδρόμηση.
  • Εάν είσαι υπέρβαρη, προσπάθησε να αδυνατίσεις ή τουλάχιστον να χάσεις μερικά κιλά διότι η παχυσαρκία αυξάνει τις πιθανότητες μιας παλινδρόμησης.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%