• Σάββατο, 20 Ιούλιος 2019 | 23:32
Προσπαθώ εδώ και καιρό να χάσω κιλά, δεν τα καταφέρνω και μου ρίχνει τη ψυχολογία Προσπαθώ εδώ και καιρό να χάσω κιλά, δεν τα καταφέρνω και μου ρίχνει τη ψυχολογία

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Γεια σας! Είμαι 16 χρονών με ύψος 1.57 και βάρος 53 κιλά. Προσπαθώ εδώ και πολύ καιρό να χάσω 5 κιλά αλλά δεν τα καταφέρνω, με αποτέλεσμα να μου ρίχνει τη ψυχολογία όλη αυτή η διαδικασία. Η αλήθεια είναι πως θέλω να τα χάσω σχετικά γρήγορα. Θα ήθελα πολύ να μου δώσετε συμβουλές για να πάω στα 48 κιλά.

Αγαπητή Ι.,

Σύμφωνα με τον Δείκτη Μάζα Σώματός σου, ο οποίος είναι 21,5 kg/m2ανήκεις στην κατηγορία του φυσιολογικού με εύρη από 18,5-24,9 kg/m2.

Δεν είναι απαραίτητη λοιπόν η απώλεια βάρους αλλά αφού το επιθυμείς μπορείς να ακολουθήσεις κάποιες διατροφικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις τον στόχο σου.

Βέβαια, για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να διώξεις από την ζωή σου την κακή ψυχολογία καθώς η ψυχολογία παίζει σημαντικό ρόλο στην δίαιτα. Χρειάζεται λοιπόν υπομονή και επιμονή και να μην απογοητεύεσαι.

Όσον αφορά την γρήγορη απώλεια βάρους που επιθυμείς, δεν θα το συνιστούσα καθώς είναι πολύ εύκολο να συμβεί η επαναπρόσληψη βάρους και συνήθως είναι μεγαλύτερη από το βάρος που συνήθιζες να έχεις. Επομένως, αυτό που θα συνιστούσα θα ήταν μια ισορροπημένη διατροφή με ρυθμό απώλειας βάρους 0,5-1 κιλό την εβδομάδα, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απώλεια λίπους.

Η διατροφή αυτή θα περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων καθώς συνεισφέρουν στην κάλυψη θρεπτικών απαιτήσεων, αρκεί βέβαια να καταναλώνονται σε κανονικές ποσότητες και στη σωστή συχνότητα.

  • Να μην παραλείπεις το πρωινό σου καθώς είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας.
  • Να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα για να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σου.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 5-6 μερίδες φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Να συνοδεύεις πάντα τα κυρίως γεύματά σου με άφθονη σαλάτα και να την καταναλώνεις πρώτα από το κυρίως γεύμα σου.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 30 γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Να προτιμάς την κατανάλωση τροφίμων ολικής αλέσεως όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και πολύσπορο ή ολικής αλέσεως ψωμί.
  • Να αποφεύγεις την υπερκατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών και γενικότερα την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι.
  • Να περιορίσεις το αλάτι καθώς προκαλεί κατακρατήσεις.
  • Να χρησιμοποιείς το ελαιόλαδο ως κύρια πηγή λίπους στην διατροφή σου και να μην ξεπερνά τις 2-3 κ.σ την ημέρα.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 2-3 μερίδες ημιάπαχων γαλακτοκομικών προιόντων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1,5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1,5% και σε 30 γρ. τυρί.
  • Να καταναλώνεις 2 φορές την εβδομάδα ψάρι.
  • Να καταναλώνεις 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • Να καταναλώνεις 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας και 2-3 φορές λευκό κρέας.
  • Μην ξεχνάς να πίνεις καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό ώστε να ενυδατώνεται και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου.
  • Τέλος, γυμνάσου! Κάνε καθημερινά 30-40 λεπτά αερόβια άσκηση όπως ποδηλασία, τρέξιμο, σχοινάκι για να πετύχεις την μέγιστη καύση λίπους και για να τονώσεις το σώμα σου.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%