• Σάββατο, 14 Δεκέμβριος 2019 | 04:52
Mπηκα στην εμμηνόπαυση και έχω λιγούρες για γλυκά Mπηκα στην εμμηνόπαυση και έχω λιγούρες για γλυκά

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Mπηκα στην εμμηνόπαυση και βασανιζομαι με τις λιγούρες για γλυκά. Ευχαριστώ

Καλησπέρα σας,

Η αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια και μετά την εμμηνόπαυση είναι πολύ συχνή. Ωστόσο, κατά την εμμηνόπαυση ο μεταβολισμός επιβραδύνεται, ταυτόχρονα συμβαίνουν διάφορες ορμονικές αλλαγές που μπορεί να αυξήσουν το αίσθημα της πείνας, να προκαλέσουν κατάθλιψη ή και κακό ύπνο.

Παρακάτω θα σου προτείνω κάποιες διατροφικές συμβουλές:

  • Εξέτασε τα επίπεδα της βιταμίνης D! Καλές διατροφικές πηγές είναι το μουρουνέλαιο, τα λιπαρά ψάρια (π.χ. σολομός, σαρδέλες), τα μανιτάρια, το συκώτι από βοδινό ή μοσχάρι, ο κρόκος του αυγού, η μαλακή μαργαρίνη και γάλα ή γιαούρτι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D
  • Φρόντισε να καταναλώνεις επαρκής ποσότητες ασβεστίου: Ενισχύει την υγεία των οστών. Πηγές: γαλακτοκομικά προϊόντα, γραβιέρα, ξηροί καρποί, σουσάμι, ταχίνι, ξερά σύκα, καρύδια, λιπαρά ψάρια.
  • Ω-3 λιπαρά οξέα: Πηγές: σολομός, τόνος, καρύδια, σόγια, ο λιναρόσπορος. Να τρως 2 μερίδες λιπαρών ψαριών την εβδομάδα, γιατί είναικαλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων (π.χ. σαρδέλες, σολομό, κολιό, σκουμπρί, πέστροφα).
  • Πρόσθεσε φυτικές ίνες: Ένταξε στην διατροφή σου τροφές όπως ο λιναρόσπορος, το οποίο μπορεί να βελτιώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Επιπλέον, πολύσπορα ή ολικής αλέσεως δημητριακά που επιμηκύνουν το αίσθημα κορεσμού και βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τη διατήρηση της γλυκόζης και της χοληστερόλης σε φυσιολογικά επίπεδα.
  • Αντικατάστησε τα τρόφιμα με πολλές θερμίδες που τρως τακτικά (π.χ. το πλήρες γιαούρτι) με προϊόντα χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες.
  • Τα γεύματα προτείνεται να συνοδεύονται πάντα από σαλάτα εποχής, λαχανικά ή φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.
  • Εστίασε σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, ελαχιστοποιώντας τα κορεσμένα λιπαρά (από ζωικά προϊόντα), τη ζάχαρη και τα μεταποιημένα τρόφιμα με υψηλό νάτριο (κονσέρβες, παστά, αλμυρά σνακ κ.α.).

Μια ισορροπημένη διατροφή βασισμένη στα μεσογειακά πρότυπα, σε συνδυασμό με άσκηση, είναι αυτό που προτείνεται για περιορισμό του κινδύνου, βελτίωση της ποιότητας ζωής και για να βιώσει η κάθε γυναίκα όσο το δυνατόν πιο ευχάριστα αυτήν την ευαίσθητη περίοδο της ζωής της.

Υγιεινές επιλογές γλυκού:

  • Μαύρη σοκολάτα σε συνδυασμό με ξηρούς καρπούς
  • Ρυζογκοφρέτες με ταχίνι ή μέλι
  • Φρούτο εποχής με μέλι και γιαούρτι 2% και κανέλα
  • Παστέλι
  • Ζελέ light
  • Ρυζόγαλο με κανέλα
  • Αποξηραμένα φρούτα

Με αυτές τις επιλογές όχι μόνο θα 'ξεγελάσεις' την λιγούρα σου, αλλά θα πάρεις και θρεπτικά συστατικά.

Επίσης μην θεωρείς το γλυκό σαν επιβράβευση! Μην μπαίνεις στην λογική να επιβραβεύεις τον εαυτό σου με ένα γλυκό όταν έχεις ακολουθήσει επιτυχώς το πρόγραμμα της δίαιτάς σου. Ο λόγος που μπορεί να τρως, χωρίς να πεινάς, είναι γιατί υπάρχουν πολλά ερεθίσματα νόστιμων εδεσμάτων γύρω σου, οπότε φρόντισε να ενισχύσεις την κουζίνα σου με υγιεινές τροφές.

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%