• Σάββατο, 16 Νοέμβριος 2019 | 03:43
Μπορώ να τρώω αβοκάντο και φυστικοβούτυρο ενώ έχω χοληστερίνη και τριγλυκερίδια; Μπορώ να τρώω αβοκάντο και φυστικοβούτυρο ενώ έχω χοληστερίνη και τριγλυκερίδια;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Μπορώ να τρώω αβοκάντο και φυστικοβούτυρο ενώ έχω χοληστερίνη και τριγλυκερίδια;

Ένα αβοκάντο μέτριου μεγέθους παρέχει 300 θερμίδες, εκ των οποίων το 70% προέρχονται από λίπος.

Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, βιταμίνη Ε, καροτενοειδή, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο, μαγγάνιο, χαλκό και μονοακόρεστα λιπαρά.

Λόγω της ύπαρξης ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων έχει φανεί σε έρευνες ότι μειώνει τα επίπεδα της LDL-χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων ενώ αυξάνει τα επίπεδα της HDL- χοληστερόλης.

Επίσης δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.

Έχει φανεί ότι μειώνει τα επίπεδα οξειδωτικού στρες στην κυκλοφορία του αίματος.

Χρειάζεται όμως προσοχή στην ποσότητα καθώς είναι μια πολύ πυκνή τροφή πλούσια σε λίπους, κατά συνέπεια και σε θερμίδες! Επίσης περιέχει μια μικρή ποσότητα κορεσμένου λίπους.

Το ίδιο ισχύει και για το φυστικοβούτυρο. Τα 32 g (περίπου 2 κ.σούπας) περιέχουν 188 θερμίδες και για αυτό θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο, ακόμα και αν θεωρείτε ότι είναι υγιεινό.

Δεν περιέχει καθόλου χοληστερόλη.

Έχει θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη Ε, το μαγνήσιο, το κάλιο και η βιταμίνη Β6 .

Έχει καλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λιπαρά. Πάντως περιέχει μια μικρή ποσότητα κορεσμένου λίπους.

Κατά συνέπεια καταναλώστε το με μέτρο.

Το ταχίνι επίσης είναι μια εξαιρετική πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Τα καλά λιπαρά βοηθούν στην αντιμετώπισης της κακής χοληστερόλης. Περιέχει και αυτό όμως μια μικρή ποσότητα κορεσμένου λίπους.

 Στην αντιμετώπιση των τριγλυκεριδίων πρέπει να δίνεται προσοχή και στην υπερβολική πρόσληψη υδατανθράκων. Προσοχή επίσης σε τρόφιμα όπου περιέχουν πρόσθετα υδρογονωμένα λιπαρά.

Συμπερασματικά, το αβοκάντο, το φυστικοβούτυρο και το ταχίνι αποτελούν πηγή καλών λιπαρών και πολλών θρεπτικών συστατικών, έτσι πρέπει να αποτελούν μέρος της διατροφής αλλά επιβάλλεται ο έλεγχος στην ποσότητα.

Εύη Μίχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%