• Τετάρτη, 17 Ιούλιος 2019 | 07:25
Νομίζω πως έχει μπλοκάρει ο μεταβολισμός μου Νομίζω πως έχει μπλοκάρει ο μεταβολισμός μου

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Καλησπέρα, με λένε Α. και είμαι 17 χρόνων. Εδώ και καιρό θέλω να χάσω κιλά και δεν τα καταφέρνω. Νομίζω πως έχει μπλοκάρει ο μεταβολισμός μου. Μπορείτε να μου πείτε πως μπορώ να “φτιάξω” το μεταβολισμό μου και πως μπορώ να χάσω μερικά κιλά. Να πω ότι προσέχω τη διατροφή μου εδώ και 2-3 μήνες και το αποτέλεσμα δεν είναι επιθυμητό. Γυμνάζομαι πολύ έντονα καθημερινά (περισσότερο από μια φορά την ημέρα). Ξέρω πως είναι λάθος και τα γεύματα μου είναι ελάχιστα και οι θερμίδες που καταναλώνω ελάχιστες κι αυτές.

Αγαπητή Α.,

Η ζυγαριά δεν είναι πάντα ο σωστός δείκτης για να παρατηρήσεις ένα αυτό που ακολουθείς έχει αποτέλεσμα.

Πολλές φορές η ανάλυση της σύστασης του σώματος μας (λίπος, νερό, μυϊκός ιστός) μεταβάλλεται, κάτι το οποίο δεν σημαίνει ότι θα μεταβάλλει και το σύνολο του βάρους.

Για παράδειγμα, μπορεί να χάσεις 1 κιλό λίπος αλλά να ανεβάσεις την μυϊκή σου μάζα 0,5 κιλό και το ποσό του νερού σου 0,5 κιλό, η ζυγαριά δεν θα δείξει αλλαγή αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η αλλαγή δεν γίνεται και φυσικά εσύ την παρατηρείς στα ρούχα σου.

Εάν θέλεις μια πιο συγκεκριμένη εικόνα της ανάλυσης του σώματος σου, μπορείς να απευθυνθείς σε έναν ειδικό διατροφολόγο για να κάνεις μια λιπομέτρηση.

Γενικότερα, αυτό που θα σε βοηθήσει είναι να κάνεις κανονικά τα γεύματα και τα σνακ σου, ειδικά εάν γυμνάζεσαι τόσο πολύ. Με το να μειώνεις τόσο πολύ τις θερμίδες σου σίγουρα «μπλοκάρεις» τον μεταβολισμό σου.

Ο μεταβολισμός μας χρειάζεται τροφή και ενέργεια για να κάνει καύσεις. Και να θυμάσαι πως οι υπερβολές είτε σε άσκηση είτε σε διατροφή δεν θα φέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Μπορείς να ακολουθήσεις αυτές τις γενικές οδηγίες:

  • Να ακολουθείς μικρά και συχνά γεύματα.
  • Να καταναλώνεις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.
  • Να καταναλώνεις τρόφιμα ολικής αλέσεως.
  • Να καταναλώνεις 2 μερίδες ημιάπαχων γαλακτοκομικών ημερησίως.
  • Να καταναλώνεις 1,5-2lt υγρών ημερησίως (νερό, ημιάπαχο γάλα, ρόφημα κρόκου κοζάνης).
  • Να κάνεις σωστά γεύματα αποκατάστασης μετά την προπόνηση.
  • Να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες.

Μαργαρίτα Μπουλούμπαση
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
mbouloumpasi @ logodiatrofis.gr & mbouloumpasi @ outlook.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%