Ειδήσεις

Είμαι 17 ετών πήρα κιλά απότομα και μπήκαν κάπως ανώμαλα στο σώμα μου Ο ειδικός απαντά...

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Καλησπέρα σας! Είμαι 17 ετών και τελειώνω την τρίτη λυκείου. Από την περσινή χρονιά πήρα 3-4 κιλά! Με ενοχλούσε αυτό γιατί μπήκαν λίγο απότομα και κάπως ανώμαλα στο σώμα μου. Πήγα σε διατροφολόγο φέτος για 4 μήνες και το μόνο που έκανε είναι να με ανεβάσει 3 κιλά! Γιατί έλεγε έπρεπε να φτάσω σε ένα φυσιολογικό βάρος για το ύψος μιας και ήμουν λίγο παρακάτω. Το μόνο που θέλω είναι να φύγουν αυτά τα 3-4 κιλά λίπους! Προσπάθησα κάποια διατροφή μόνη μου αλλά είδα πολύ λίγα αποτελέσματα και πάω γυμναστήριο 3 φορές την εβδομάδα!

Η 3η λυκείου αποτελεί μια από τις πιο πιεστικές και αγχώδεις περιόδους στη ζωή ενός ανθρώπου και σίγουρα την πιο αγχωτική στη ζωή ενός παιδιού.

Προφανώς για να αποφασίσει ο συνάδελφος διαιτολόγος να σε ανεβάσει 3 κιλά σημαίνει ότι δεν είχες ανάγκη από απώλεια βάρους (πόσο μάλλον σε αυτή την περίοδο), αλλά από βελτίωση της διατροφής σου.  Αν η διατροφή σου μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν ήταν σωστή και δεν έπαιρνες όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόσουν ήταν αναμενόμενο να βάλεις βάρος.

Το αποδεκτό βάρος είναι κάτι το προσωπικό για τον καθένα, αλλά ως επιστήμονες υγείας οφείλουμε πάνω απ’ όλα να προστατέψουμε την υγεία σου. Για το λόγο αυτό και ο συνάδελφος όφειλε να σε φέρει σε ένα φυσιολογικό βάρος, ώστε να μπορείς να ανταπεξέρχεσαι πιο σωστά στις αυξημένες υποχρεώσεις των πανελληνίων, χωρίς να κουράζεσαι.

Πρέπει να θυμάσαι ότι η σωστή διατροφή, βοηθά στην μνήμη, την αντοχή, την συγκέντρωση αλλά και την καλή διάθεση.

Είσαι ακόμα πολύ νέα και έχεις όλο τον χρόνο μπροστά σου για να χάσεις κιλά, να κάνεις έντονη γυμναστική, δίαιτες κλπ.

Πρωταρχικός σου στόχος αυτή τη στιγμή της ζωής σου πρέπει να είναι πάνω απ’ όλα η υγεία σου και δεύτερον η επιτυχία σου στις πανελλήνιες και αυτό σίγουρα δεν θα επιτευχθεί μέσα από μια διατροφή για απώλεια βάρους, από τη στιγμή μάλιστα που βρίσκεσαι εντός των φυσιολογικών ορίων για το ύψος και την ηλικία σου.

Γι’ αυτό λοιπόν επικεντρώσου σε μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή και μια ήπιας μορφής άσκηση που θα σε βοηθά να εκτονώνεις το άγχος και την πίεση των μαθημάτων και θα σου χαρίζει ενέργεια.

Ως προς την διατροφή επικεντρώσου στις παρακάτω συμβουλές:

  • Λήψη 5-6 γευμάτων καθημερινά
  • Κατανάλωση 3-4 μερίδων φρούτων είτε φρέσκα, είτε σε μορφή χυμού, ή αποξηραμένα.
  • Κατανάλωση φρέσκων λαχανικών με μεσημεριανό και βραδινό
  • Κατανάλωση μουρουνέλαιου, ξηρών καρπών, λιπαρών ψαριών και πράσινων λαχανικών (πλούσιων σε ω3 που βοηθούν μνήμη και διάθεση)
  • Κατανάλωση 3 μερίδων γαλακτοκομικών
  • Κατανάλωση προϊόντων ολικής άλεσης που θα παρατείνουν το αίσθημα κορεσμού και θα σου χαρίσουν ενέργεια για όλη τη μέρα
  • Κατανάλωση 1,5-2 λίτρων νερού καθημερινά 

Κλεοπάτρα Κετσελίδη
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία