• Πέμπτη, 18 Ιούλιος 2019 | 04:02
Παίρνω το απαιτούμενο ασβέστιο καθημερινά; Παίρνω το απαιτούμενο ασβέστιο καθημερινά;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Είμαι 54 ετών με μικρού βαθμού οστεοπενια, η βιταμίνη D3 είναι τώρα στο 25 γιατί παίρνω συμπλήρωμα, η κακή χοληστερίνη είναι στο όριο 156 αλλά η καλή χοληστερίνη είναι πάνω από το όριο πολύ καλή. Από γαλακτοκομικά τρώω κάθε μέρα 1 ή 2 γιαούρτια με 2% λιπαρά (αγελαδινά), τυριά καθόλου και η διατροφή μου είναι καλή μεσογειακή. Παίρνω το απαιτούμενο ασβέστιο; ευχαριστώ...

Αγαπητή,

Το οστό είναι ένας ιστός, που συνεχώς δημιουργείται και ταυτόχρονα καταστρέφεται. Όταν για κάποιο λόγο, η καταστροφή αυτή είναι περισσότερη μειώνεται η πυκνότητά του. Αυτή η κατάσταση επιστημονικά καλείται οστεοπενία, όταν είναι σε σχετικά ελαφριά μορφή, σταδιακά όμως εξελίσσεται στην οστεοπόρωση που είναι η χειρότερη μορφή.

Οστεοπενία σημαίνει χαμηλή οστική πυκνότητα. Αυτό είναι διαφορετικό από την οστεοπόρωση που είναι μια συχνή πάθηση στην οποία τα κόκαλα είναι εύθραυστα, αδύναμα και με αυξημένο κίνδυνο κατάγματος. Άρα, η οστεοπενία δεν είναι ασθένεια, αλλά δείκτης αυξημένου κινδύνου για μετάβαση στην οστεοπόρωση.

Καθημερινά ο οργανισμός έχει ανάγκη από 1.000 mg ασβεστίου. Αλλά κατά μέσο όρο οι τρεις μερίδες γαλακτοκομικών (ένα-δυο ποτήρια γάλα και ένα γιαούρτι) επαρκούν για να σου τροφοδοτήσουν καθημερινά τα 1.000 mg ασβεστίου που έχεις ανάγκη.

Ακόμη για να μην παρουσιάσεις έλλειψη ασβεστίου καλές πηγές είναι τα καρύδια, τα αμύγδαλα, το σουσάμι, το μπρόκολο, το λάχανο, το αυγό.

Για την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό σου, συνιστάται να τρως άφθονα φρούτα και λαχανικά.Καλό είναι να προτιμάς τα λαχανικά με έντονο χρώμα.

Η κατανάλωση αλκοόλ είναι μετρημένη (1-2 ποτηράκια κρασί την ημέρα), όχι μόνο δεν βλάπτει την οστική μάζα, αλλά αντιθέτως την αυξάνει.

ασκήσεις με αντιστάσεις δυναμώνουν το μυϊκό ιστό, τονώνουν και το σκελετό. Συνιστώνται, λοιπόν, ασκήσεις ενδυνάμωσης 3 φορές την εβδομάδα με λάστιχα, με βαράκια ή με μηχανήματα σε γυμναστήριο. Εάν δεν θέλεις πάντως να πηγαίνεις στο γυμναστήριο, μπορείς να περπατάς 30-40 λεπτά την ημέρα.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%