• Σάββατο, 19 Οκτώβριος 2019 | 18:52
Πάσχω από τη νόσο του Crohn Πάσχω από τη νόσο του Crohn

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Γεια σας! Θα ήθελα την βοήθεια σας στο εξής: Είμαι 46 ετών με υψος1,62 κ 58kg. Έχω μπει σε εμμηνόπαυση εδώ και 4 χρόνια. Παλαιότερα έλεγχα το βάρος μου τώρα δεν μπορώ ο,τι κι αν φάω πρηζομαι. Το δύσκολο για μένα είναι ότι πάσχω από τη νόσο του crohn με αποτέλεσμα να έχω πάρει πολλές φορές κορτιζόνη και να μου έχουν μειώσει κατά πολύ την οστική πυκνότητα των οστών φέρνοντας με στο στάδιο της οστεοπόρωσης. Τι μου προτείνετε ούτως ώστε να μπορέσω να ελέγχω τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης κ την σταδιακη αύξηση του βάρους αλλά κ να εντάξω στη διατροφή μου τροφές πλούσιες σε ασβέστιο χωρίς να με παχαινουν; Σας ευχαριστώ!

Καλησπέρα Α.,

Πιθανόν το πρήξιμο να οφείλεται στην κατανάλωση μη κατάλληλων τροφίμων που σχετίζονται με την νόσο του Crohn, παρόλα αυτά οφείλω να επισημάνω πως το πρήξιμο δεν σχετίζεται με αύξηση του βάρους σε μορφή λίπους.

Παρακάτω παρατίθενται ορισμένα τρόφιμα που προτιμούνται στη Νόσο του Crohn:

  • Γάλα αμυγδάλου: Αρκετοί ασθενείς με νόσο του Crohn έχουν παράλληλα δυσανεξία στη λακτόζη. Το γάλα αμυγδάλου είναι μια καλή εναλλακτική στην περίπτωση αυτή, καθώς παράγεται από αλεσμένα αμύγδαλα ενισχυμένα με ασβέστιο που θα σας βοηθήσουν και για το πρόβλημα της οστεοπόρωσης..
  • Αυγά: Η πρωτεΐνη του αυγού είναι εύπεπτη και απαραίτητη για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας.
  • Βρώμη: Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες (που βρίσκονται στα φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί) προσελκύουν μεγαλύτερες ποσότητες νερού στο παχύ έντερο κι έτσι μπορεί να επιδεινώσουν τη διάρροια. Όμως η βρώμη παρέχει διαλυτές ίνες, οι οποίες απορροφούν νερό και περνούν πιο εύκολα από τη γαστρεντερική οδό.
  • Πουρές λαχανικών: Δεν πρέπει να... φοβάστε τα λαχανικά αν πάσχετε από νόσο του Crohn. Μην εστιάζετε μόνο στους υδατάνθρακες, καθώς δεν παρέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά. Μπορείτε να πολτοποιήσετε λαχανικά όπως η κολοκύθα ή το καρότο και να τα απολαύσετε σε μορφή πουρέ.
  • Σολομός: Το 25% των θερμίδων που λαμβάνετε καθημερινά θα πρέπει να είναι από πρωτεΐνες, οι οποίες βοηθούν στην επούλωση. Θα πρέπει να προτιμάτε τις καθαρές πρωτεΐνες, όπως αυτές που προέρχονται από θαλασσινά και ψάρια.
  • Πουρές από όσπρια: Χρειάζεται γενικώς προσοχή στην κατανάλωση οσπρίων, όμως ο πουρές από ρεβίθια ή φακές είναι καλή πηγή καθαρής πρωτεΐνης και άλλων θρεπτικών συστατικών και δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα το στομάχι.
  • Πουλερικά: Το κοτόπουλο και η γαλοπούλα είναι καλές πηγές πρωτεϊνών και δεν δυσκολεύουν τη διαδικασία της πέψης.
  • Ρύζι: Παραδοσιακή επιλογή για όσους αντιμετωπίζουν γενικώς πρόβλημα με το στομάχι τους. Δεν είναι ιδιαίτερα θρεπτικό, δεν καταπονεί όμως το στομάχι.

Τροφές προς αποφυγή. Τα παρακάτω δεν προκαλούν τα συμπτώματα, αλλά επιδεινώνουν τις ενοχλήσεις:

  • Αλκοολούχα ποτά
  • Μαγιονέζα, μαργαρίνη, έλαια
  • Αναψυκτικά
  • Καφές, τσάι, σοκολάτα
  • Γάλα, τυρί, γιαούρτι (εάν η νόσος του Crohn συνδυάζεται με δυσανεξία στη λακτόζη)
  • Τηγανητά
  • Ωμά λαχανικά και φρούτα
  • Κόκκινο κρέας
  • Καυτερά φαγητά
  • Προϊόντα ολικής άλεσης

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες συμβουλές για το πρόβλημα σας στο βιβλίο "Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό και Διατροφή".

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%