Διατροφικές οδηγίες για την θυρεοειδίτιδα Hashimoto Παθήσεις

Η διατροφή φαίνεται να παίζει ένα πολύ σημαντικό ρόλο τόσο στην πρόληψη, όσο και στην θεραπεία μιας πληθώρας ασθενειών.

 
 

Βοηθητική φαίνεται να είναι η δράση της διατροφής μας και στην βελτίωση της θυρεοειδίτιδας Hashimoto.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι αυτά τα συστατικά της τροφής που μπορούν να βοηθήσουν στην ομαλότερη εξέλιξη της νόσου:

1. ΣΕΛΗΝΙΟ

Πληθώρα μελετών έχει δείξει ότι τα άτομα που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό ευνοούνται από την κατανάλωση συμπληρωμάτων σεληνίου (Se).

Φαίνεται ότι η κατανάλωση συμπληρωμάτων Se, ανεξάρτητα από το εάν υπάρχει έλλειψη αυτού στον οργανισμό ή όχι, βελτιώνουν τη λειτουργία του θυρεοειδούς και βοηθούν στην μείωση της ποσότητας των αντισωμάτων της θυρεοειδικής υπεροξειδάσης (ντισωμάτων που εμφανίζονται σε μεγάλο βαθμό στα άτομα με θυρεοειδίτιδα Hashimoto).

Το σελήνιο είναι ένα θρεπτικό συστατικό που υπάρχει σε αρκετές τροφές, όπως το κρέας, τα εντόσθια, τα δημητριακά, τα οστρακοειδή, τα ψάρια και τα καρύδια Βραζιλίας, με τα τελευταία να αποτελούν μια εξαιρετική πηγή σεληνίου.

2. ΓΛΟΥΤΕΝΗ

Από πληθώρα μελετών έχει φανεί ότι υπάρχει μια σύνδεση μεταξύ της θυρεοειδίτιδας Hashimoto και της δυσανεξίας στη γλουτένη.

Φαίνεται ότι η γλουτένη σε πολλές περιπτώσεις πυροδοτεί επιθέσεις εναντίον του θυρεοειδούς στα άτομα που πάσχουν από θυρεοειδίτιδα Hashimoto.

Καλό θα είναι επομένως άτομα που πάσχουν από τη θυρεοειδίτιδα Hashimoto να ακολουθούν μια δίαιτα περιορισμένης γλουτένης, χωρίς βεβαία να είναι απαραίτητο να την αποκλείσουν εντελώς από την διατροφή τους.

Η γλουτένη βρίσκεται σε μεγάλο ποσοστό στο σιτάρι, τη σίκαλη, το κριθάρι και τη βρώμη ενώ σε πιο μικρό ποσοστό περιέχεται στα άλευρα ζέας.

Από την άλλη μπορούν να καταναλώνονται άφοβα το ρύζι, το καλαμπόκι, η πατάτα, το κινόα και το φαγόπυρο, τα οποία είτε είναι ελεύθερα γλουτένης, είτε περιέχουν γλουτένη η οποία δεν είναι όμως τοξική.

Καλό είναι επομένως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι και η βρώμη να αποφεύγονται και να αντικαθίστανται από προϊόντα που περιέχουν μικρότερες ποσότητες γλουτένης ή είναι ελεύθερα γλουτένης.

Για παράδειγμα τα άτομα αυτά θα μπορούσαν αντί για μακαρόνια να φάνε ρύζι, αντί για ψωμί να φάνε πατάτες και να αντικαταστήσουν τις φρυγανιές με ρυζογκοφρέτες.

3. ΒΙΤΑΜΙΝΗ D

Η έλλειψη βιταμίνη D σχετίζεται με μια σειρά αυτοάνοσων νοσημάτων. Μεταξύ αυτών βρίσκονται και αυτοάνοσες θυρεοειδικές ασθένειες, όπως η νόσος Hashimoto.

Έχει φανεί λοιπόν ότι έλλειψη βιταμίνης D αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης θυρεοειδίτιδας Hashimoto, αλλά και ότι συμπληρώματα αυτής της βιταμίνης βοηθούν στην καλύτερη εξέλιξη της νόσου, αφού φαίνεται ότι ρίχνουν τα επίπεδα των αντισωμάτων της θυρεοσφαιρίνης και της θυρεοειδικής υπεροξειδάσης.

Καλές πηγές βιταμίνης D αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα λιπαρά ψάρια (π.χ. ρέγκα, σολομός, τόνος, σαρδέλες), τα αυγά, το συκώτι, το βοδινό και το μοσχάρι.

 4. BITAMINH B12, ΣΙΔΗΡΟΣ

Έχει φανεί ότι στα άτομα που πάσχουν από υποθυρεοειδισμό η πιθανότητα εμφάνισης έλλειψης βιταμίνης Β12 και σιδήρου είναι αυξημένη.

Θα πρέπει λοιπόν να δοθεί προσοχή στην διατροφή στα άτομα με θυρεοειδίτιδα Hashimoto που πάσχουν και από υποθυρεοειδισμό, ώστε να καταναλώνονται τρόφιμα που αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης Β12 και σιδήρου.

Καλές πηγές βιταμίνης Β12 αποτελούν το κρέας, τα προϊόντα κρέατος, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αυγά και τα οστρακοειδή (κυρίως μύδια και στρείδια).

Καλές πηγές σιδήρου αποτελούν επίσης το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και το συκώτι.

 5. ΒΙΤΑΜΙΝΗ Β6, ΦΥΛΛΙΚΟ ΟΞΥ

Στα άτομα που εμφανίζουν υποθυρεοειδισμό είναι συχνό φαινόμενο τα επίπεδα ομοκυστεϊνης να είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Τα αυξημένα αυτά επίπεδα φαίνεται να σχετίζονται με μειωμένα επίπεδα βιταμινών Β6 και Β12, καθώς και φυλλικού οξέος.

Έτσι λοιπόν τα άτομα με θυρεοειδίτιδα Hashimoto, που πάσχουν και από υποθυρεοειδισμό είναι καλό να προσέχουν την διατροφή τους ώστε να προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες αυτών των βιταμινών.

Καλές πηγές βιταμίνης Β6 αποτελούν τα κρέατα, τα προϊόντα ολικής άλεσης, τα λαχανικά, οι μπανάνες και τα καρύδια. Φυλλικό οξύ βρίσκεται σε μια πληθώρα τροφίμων, όπως τα πράσινα λαχανικά, το μπρόκολο, τα φιστίκια, τα όσπρια, τα εσπεριδοειδή και το συκώτι.

Περισσότερα για τη Θυρεοειδίτιδα Hahimoto θα μάθετε ΕΔΩ!

ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΘΥΡΕΟΕΙΔΙΤΙΔΑ HASHIMOTO

Δήμητρα Σκλαβενίτη
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατορφολόγος, ΜSc
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
sklaveniti @ logodiatrofis.gr - dimitra.sklaveniti @ gmail.com

 

Περισσότερες πληροφορίες τόσο για την διατροφική ρύθμιση του ανοσοποιητικού, όσο και για την αντιμετώπιση διαφόρων διάφορων αυτοάνοσων παθήσεων μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή»:

.

Αυτοάνοσα, ανοσοποιητικό και διατροφή | Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης. 

 
 
 
 
 

Συνεχείς επιστημονικές ανακαλύψεις επιβεβαιώνουν ότι ορισμένες θρεπτικές ουσίες μπορούν να συμβάλουν, ίσως και καλύτερα από τη φαρμακευτική αγωγή, στην αντιμετώπιση των αυτοάνοσων διαταραχών!

Υπολογίζεται σήμερα ότι 1 στους 10 ενήλικες Έλληνες εμφανίζει κάποια αυτοάνοση διαταραχή. Τα νοσήματα με σημείο αναφοράς το ανοσοποιητικό όπως είναι οι Θυρεοειδίτιδες, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα, ψωρίαση, νόσος Crohn, έκζεμα, λεύκη, κοιλιοκάκη κλπ. παρουσιάζουν σημαντική έξαρση τα τελευταία χρόνια στον ελληνικό πληθυσμό.

Ταυτόχρονα, αυξανόμενες επιστημονικές πληροφορίες τονίζουν τη διατροφοεξαρτώμενη φύση των αυτοάνοσων και τη σημασία των διατροφικών συστατικών στην προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος. Διατροφικές ανακαλύψεις επιβεβαιώνουν ότι ορισμένες θρεπτικές ουσίες μπορούν να συμβάλουν, ίσως και καλύτερα από τη φαρμακευτική αγωγή, στην αντιμετώπιση των αυτοάνοσων παθήσεων.

Το βιβλίο 'Αυτοάνοσα, ανοσοποιητικό και διατροφή', μάς μυεί εμπεριστατωμένα στην έννοια της «ανοσοπροστατευτικής» διατροφής.

Στο πρώτο του μέρος περιγράφει τις βασικές αρχές της διατροφικής προστασίας του ανοσοποιητικού. Προτείνοντας μια κατεξοχήν διατροφοκεντρική αντίληψη, συστήνει στρατηγικές αντιμετώπισης του εμπλεκόμενου καταστροφικού τρίπτυχου: ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΜΕΝΟ ΑΝΟΣΟΠΟΙΗΤΙΚΟ – ΟΞΕΙΔΩΤΙΚΟ ΣΤΡΕΣ – ΦΛΕΓΜΟΝΗ. Επιπλέον, απαντά σε ερωτήματα σχετικά με την κληρονομική φύση των αυτοάνοσων, τις αλήθειες και τους μύθους που διέπουν τη διαχείρισή τους, τις αναγκαίες εξετάσεις, τα συμπληρώματα διατροφής κ.ά.

Στο δεύτερο μέρος ασχολείται αναλυτικά με τη διατροφική φροντίδα των 21 πιο διαδεδομένων (και συνοπτικά έτερων 21 πιο σπάνιων) αυτοάνοσων διαταραχών. Συγκεκριμένα, αναλύονται εκτενώς αναφορικά με τη διατροφική τους διαχείριση τα παρακάτω νοσήματα:

  1. Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1
  2. Νόσος του Crohn
  3. Ελκώδης κολίτιδα
  4. Κοιλιοκάκη
  5. Ρευματοειδής αρθρίτιδα
  6. Αυτοάνοση αιμολυτική αναιμία
  7. Αυτοάνοση ατροφική γαστρίτιδα
  8. Θυρεοειδίτιδα Hashimoto
  9. Νόσος Graves
  10. Ινομυαλγία
  11. Λεύκη
  12. Μυασθένεια Gravis
  13. Ρευματική πολυαλγία
  14. Σκληρόδερμα
  15. Σύνδρομο Sjögren
  16. Συστηματικός ερυθηματώδης λύκος
  17. Ψωρίαση
  18. Σκλήρυνση κατά πλάκας
  19. Έκζεμα ή ατοπική δερματίτιδα
  20. Αλλεργικό άσθμα
  21. Αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα ή Σύνδρομο Bechterew ή νόσος Marie Strumpell

Επιπλέον, αναφέρονται και άλλες λιγότερο συχνές αυτοάνοσες παθήσεις, για τις οποίες οι έως σήμερα διαθέσιμες πληροφορίες είναι περιορισμένες. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι: αμυοτροφική πλάγια σκλήρυνση (ALS), αντιφωσφολιπιδικό σύνδρομο, αυτοάνοση δερματίτιδα, αυτοάνοση νευροπάθεια, αυτοάνοση ηπατίτιδα, αυτοάνοση θρομβοκυτταροπενία, αυτοάνοση νόσος των επινεφριδίων, αυτοάνοση ωοθηκίτιδα και ορχίτιδα, γυροειδής αλωπεκία (Alopecia areata), δερματοπολυμυοσίτιδα, ερπητοειδής δερματίτιδα, θρομβωτική θρομβοπενική πορφύρα (TTP), κοκκιωματώδης αγγειίτιδα Wegener, κροταφική αρτηρίτιδα, μυϊκή δυστροφία, μυοσίτιδα, νόσος του Behçet, πρωτοπαθής χολική κίρρωση, αυτοάνοση μυοκαρδιοπάθεια και το σύνδρομο Guillain-Barré.

Δείτε το βίντεο-παρουσίαση του βιβλίου

Ο έγκριτος κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Δρ. Δημήτρης Γρηγοράκης παρουσιάζει ένα μοναδικό σύγγραμμα για τα ελληνικά δεδομένα, προσφέροντας στους ενδιαφερόμενους έναν απόλυτο οδηγό πρόληψης και αντιμετώπισης των αυτοάνοσων διαταραχών. Το βιβλίο προλογίζει ο Καθηγητής Χαροκοπείου Πανεπιστημίου κ. Λάμπρος Συντώσης.

ISBN: 978-618-02-0762-0  ● Διαστάσεις: 14 Χ 20,5 ● Σελίδες: 400 ● Τιμή: 28,00 €

Το νέο βιβλίο του Δρ. Δημήτρη Γρηγοράκη «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή» αποδεικνύει πως η διατροφή μπορεί να γίνει ένας ουσιαστικός σύμμαχος στην αντιμετώπιση των αυτοάνοσων νοσημάτων.

Παραγγείλτε το βιβλίο «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή»! Μια μεγαλειώδης εκδοτική παραγωγή 400 σελίδων!!

Με την παραγγελία του βιβλίου σας κάνουμε ΔΩΡΟ* το βιβλίο DETOX (αξίας 12€) .

*Η προσφορά ισχύει για παραγγελίες εντός Ελλάδας

ΦΟΡΜΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑΣ «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή»

Παραγγείλτε τo βιβλίo «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή»

.

Διαβάστε τις κριτικές για το βιβλίο 'Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό και διατροφή' ΕΔΩ!

Το κείμενο του βιβλίου «Αυτοάνοσα, Ανοσοποιητικό & Διατροφή» είναι πλέον διαθέσιμο και σε οικονομική έκδοση, σε 2 ξεχωριστούς Τόμους: «Διατροφή, Ασπίδα στα Αυτοάνοσα» Τόμος Α & Τόμος Β

Επιλέξτε ανάλογα με το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει

Θέλετε να μάθετε πως θα θωρακίσετε το Ανοσοποιητικό σας:

«Διατροφή, Ασπίδα στα Αυτοάνοσα, Τόμος Α: Πως η Κατάλληλη διατροφή μπορεί να ενισχύσει αποτελεσματικά το Ανοσοποιητικό».

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ!

Θέλετε να μάθετε πως θα αντιμετωπίσετε διατροφικά μία Αυτοάνοση Διαταραχή:

«Διατροφή, Ασπίδα στα Αυτοάνοσα, Τόμος Β: Αυτοάνοσες διαταραχές και διατροφική αντιμετώπιση».

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ!

.

Δείτε όλα τα βιβλία της Επιστημονικής Ομάδας ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Η Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ πρωταγωνιστεί για περισσότερο από 20 χρόνια στον τομέα της εμπεριστατωμένης ενημέρωσης επιστημόνων υγείας και κοινού για το αντικείμενο της διατροφής και διαιτολογίας, διαθέτοντας σημαντικό αριθμό βιβλίων στο ενεργητικό της.

Δείτε το βίντεο-παρουσίαση των Επιστημονικών Εκδόσεων ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Για να δείτε αναλυτικά όλα τα βιβλία ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ!

Δείτε επίσης

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία