• Τρίτη, 17 Σεπτέμβριος 2019 | 05:49
Η πρωτεΐνη σόγιας προστατεύει από τις αρνητικές επιδράσεις της εμμηνόπαυσης Η πρωτεΐνη σόγιας προστατεύει από τις αρνητικές επιδράσεις της εμμηνόπαυσης

Η οστεοπόρωση, η μειωμένη φυσική δραστηριότητα και η αύξηση του σωματικού βάρους αποτελούν σοβαρές ανησυχίες για την υγεία γυναικών μετά την εμμηνόπαυση.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μισσούρι ανακάλυψαν, μέσω μελέτης σε ζωικά μοντέλα, ότι η πρωτεΐνη σόγιας που βρίσκεται στα τρόφιμα μπορεί να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιδράσεις της εμμηνόπαυσης στην οστική και μεταβολική υγεία.

Επιπλέον, οι ερευνητές πιστεύουν ότι η πρωτεΐνη σόγιας μπορεί, επίσης, να έχει θετικές επιπτώσεις στην οστική δύναμη για τις γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση.

Οι ερευνητές μελέτησαν τις επιδράσεις των διατροφικών συνηθειών σόγιας έναντι καλαμποκιού σε αρουραίους. Οι αρουραίοι χωρίστηκαν μεταξύ εκείνων με και χωρίς ωοθήκες για να μιμούνται τα αποτελέσματα της εμμηνόπαυσης. Παλαιότερες έρευνες έχουν υποστηρίξει ότι αυτοί οι αρουραίοι αποτελούν καλό μοντέλο για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυσης. Αυτοί σύγκριναν την επίδραση της σόγιας στην δύναμη των οστών και τη μεταβολική λειτουργία σε αρουραίους που τρέφονται με δίαιτα βασισμένη στο καλαμπόκι και δίαιτα ελεύθερη σε σόγια.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα οστά της κνήμης των αρουραίων που έτρωγαν σόγια, ήταν πιο δυνατά σε σύγκριση με τους αρουραίους των οποίων η διατροφή τους είχε βάση το καλαμπόκι, ανεξάρτητα από την κατάσταση των ωοθηκών ορμονών.

Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι η διατροφή με βάση τη σόγια βελτίωσε τη μεταβολική λειτουργία των αρουραίων τόσο με όσο και χωρίς ωοθήκες.

H Pamela Hinton, καθηγήτρια διατροφής και φυσιολογίας της άσκησης τόνισε πως οι γυναίκες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αντοχή των οστών προσθέτοντας σόγια στη διατροφή. Επίσης, πρόσθεσε πως για να ενισχύσουν την υγεία των οστών τους μπορούν να προσθέσουν στο διαιτολόγιο τους τόφου ή άλλα προϊόντα σόγιας.

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%