• Κυριακή, 26 Μάιος 2019 | 19:09
Πως μπορώ να χάσω 5 κιλά; Είμαι κοπέλα 16 ετών και 1,55
Πως μπορώ να χάσω 5 κιλά; Είμαι κοπέλα 16 ετών και 1,55

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Πως μπορώ να χάσω 5 κιλά; Είμαι κοπέλα 16 ετών και 1,55.

Αγαπητή,

Δεν αναφέρεις τα κιλά σου οπότε δεν μπορούμε να κρίνουμε εάν είναι απαραίτητη η απώλεια βάρους. Ωστόσο, φρόντισε να καλύπτεις όλες τις ανάγκες που χρειάζεται ο οργανισμός σου στην ηλικία που βρίσκεσαι.

Το γεγονός ότι βρίσκεσαι στην εφηβική ηλικία σημαίνει ότι έχεις αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία καθώς ο ρυθμός ανάπτυξής επιταχύνεται, οι ιστοί ωριμάζουν και αυξάνονται, τα όργανα του σώματος διπλασιάζονται σε μέγεθος και ο λιπώδης ιστός αυξάνεται σε αυτή την ηλικιακή ομάδα και στο συγκεκριμένο φύλο.

Η περίοδος της εφηβείας είναι πολύ σημαντική για τη διαμόρφωση σωστών διατροφικών συνηθειών που θα μπορέσουν στο μέλλον να αποτελέσουν βάση για την αποφυγή της παχυσαρκίας.

Έτσι, η διατροφή της εφήβου θα πρέπει να είναι ενισχυμένη προκειμένου να:

  • Να αντιμετωπιστούν τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου λόγω εμμηνορρυσίας.
  • Να ενισχυθεί η ελαστικότητα της επιδερμίδας και να εξαλειφθούν τα συμπτώματα της ακμής.
  • Να οξυνθεί η πνευματική διαύγεια και μνήμη.

Απαραίτητα θρεπτικά συστατικά είναι:

  • Bιταμίνη D: Η ανάπτυξη του σκελετού χρειάζεται επαρκή ποσότητα βιταμίνης D. Καλές πηγές βιταμίνης D είναι οι σαρδέλες, ο σολομός, ο τόνος, τα γαλακτοκομικά, το συκώτι και τα αβγά και φυσικά ο ήλιος.
  • Σίδηρος: Οι ανάγκες για τον σίδηρο είναι αυξημένες, κυρίως λόγου έμμηνης ρύσης. Η μειωμένη πρόσληψη του από την τροφή μπορεί να οδηγήσει στην εμφάνιση σιδηροπενικής αναιμίας. Καλές πηγές μοσχάρι, κοτόπουλο, σπανάκι, κόκκινα φασόλια, φακές, αποξηραμένα φρούτα (σταφίδες, δαμάσκηνα).
  • Ασβέστιο: Οι απαιτήσεις σε ασβέστιο σχετίζονται άμεσα με τη σκελετική αύξηση. Καλές πηγές γαλακτοκομικά, αμύγδαλα, μαυρομάτικα φασόλια, πορτοκάλι, σολομός, σαρδέλα. Καθημερινή πρόσληψη 3 μερίδων γαλακτοκομικών (1 μερίδα = 1 ποτήρι γάλα/240ml = 1 κεσεδάκι γιαούρτι = 30γρ.τυρί).
  • Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος ενισχύει την ανάπτυξη των οστών. Καλές πηγές συκώτι, ψάρια, θαλασσινά (π.χ. γαρίδες), μανιτάρια, κρόκος αυγού, όσπρια (π.χ. αρακάς, φασόλια), λαχανικά (π.χ. μπρόκολο).
  • ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ Β, Ω3 ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ, ΜΑΓΝΗΣΙO

Στην καθημερινή σου διατροφή θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται τα ακόλουθα τρόφιμα: Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κοτόπουλο, λιπαρά ψάρια (σκουμπρί, σολομός, μπακαλιάρος), ξηροί καρποί, εμπλουτισμένες μαργαρίνες, δημητριακά/ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, όσπρια, γαλακτοκομικά.

Οπότε κάνε 5 γεύματα ημερησίως ακολουθώντας ένα πλούσιο πρωινό, φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά γαλακτοκομικά, καλά λιπαρά αποφεύγοντας το πολύ αλάτι, τη ζάχαρη, τα αναψυκτικά, τα λίπη, τα γλυκίσματα και τα fast food και δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα στο μέλλον με το βάρος σου. Επιπλέον, προτείνεται καθημερινή φυσική δραστηριότητα 30-45'.

Τέλος, στην χρονική περίοδο της εφηβείας λόγω των αυξημένων αναγκών σε θρεπτικά συστατικά θα ήταν χρήσιμη και η κατανάλωση πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων διατροφής, μετά από καθοδήγηση ειδικού επαγγελματία υγείας.

Μαριαλένα Γαλανού
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: [email protected]

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%