• Δευτέρα, 21 Οκτώβριος 2019 | 23:23
Πως θα χάσω 20 κιλά σε 12 μήνες; Πως θα χάσω 20 κιλά σε 12 μήνες;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση:  Πως θα χάσω 20 κιλά σε 12 μήνες;

Καλησπέρα,

Αρχικά, για να πετύχεις τον στόχο σου θα πρέπει να έχεις υπομονή, επιμονή, ισχυρή θέληση και καλή ψυχολογία.

Η απώλεια 20 κιλών σε 1 χρόνο είναι μια καλή απώλεια αν σκεφτείς ότι ο φυσιολογικός ρυθμός απώλειας βάρους είναι 0,5-1 κιλό την εβδομάδα άρα 2-4 κιλά τον μήνα.

Θα σου προτείνω λοιπόν κάποιες χρήσιμες διατροφικές συμβουλές, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να πραγματοποιήσεις τον στόχο σου καθώς και να βελτιστοποιήσεις τις διατροφικές σου συνήθειες:

  • Να μην παραλείπεις το πρωινό σου καθώς είναι από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας.
  • Να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα, να μην μένεις δηλαδή νηστική πάνω από 3 ώρες έτσι ώστε να κάνει συνεχώς καύσεις ο οργανισμός σου.
  • Προσπάθησε να καταναλώνεις τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων και σε συγκεκριμένη ποσότητα και εβδομαδιαία συχνότητα.
  • Να έχεις σταθερές ώρες φαγητού έτσι ώστε να συνηθίσει το σώμα σου και να μην ζητάει φαγητό ακατάλληλες ώρες.  Όταν το σώμα συνηθίζει σε ένα ακατάστατο ωράριο, ζητάει περισσότερη τροφή και μάλιστα ώρες που είναι δύσκολο να κάνει καύσεις.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 5-6 μερίδες φρούτα και λαχανικά εποχής.
  • Προσπάθησε το φαγητό σου να συνοδεύεται από άφθονη σαλάτα και να φροντίζεις να την καταναλώνεις πριν το φαγητό σου ώστε να καταναλώσεις λιγότερη ποσότητα από αυτό.
  • Κατανάλωσε προϊόντα ολικής άλεσης, όπως δημητριακά και ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι και πολύσπορο ή ολικής αλέσεως ψωμί, τα οποία θα βοηθήσουν στην καλή λειτουργία του εντέρου αλλά και στην δέσμευση του λίπους.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 2-3 μερίδες ημιάπαχων γαλακτοκομικών προϊόντων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1 ποτήρι γάλα 1,5%, σε 1 κεσεδάκι γιαούρτι 1,5% και σε 30 γρ. τυρί.
  • Μην ξεχνάς να πίνεις καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό ώστε να ενυδατώνεται και να λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου και γενικότερα υγρά όπως οι χυμοί, ο καφές, το τσάι, το ημιάπαχο γάλα καθώς και  ροφήματα Κρόκου Κοζάνης. Το νερό μειώνει την πείνα, σε κάνει να αισθάνεσαι πλήρης και αποβάλει τους μεταβολίτες από το σώμα σου.
  • Να καταναλώνεις καθημερινά 30 γρ. ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Να καταναλώνεις 2 φορές την εβδομάδα ψάρι και συγκεκριμένα λιπαρά ψάρια.
  • Να καταναλώνεις 1-2 φορές την εβδομάδα όσπρια.
  • Να καταναλώνεις 1 φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας και 2-3 φορές λευκό κρέας.
  • Το ελαιόλαδο θα πρέπει να αποτελεί την κύρια πηγή λίπους την διατροφή σου και να μην ξεπερνάει τις 2-3 κ.σ την ημέρα.
  • Μείωσε το αλάτι στη μαγειρική σου! Προκαλεί κατακράτηση υγρών, φούσκωμα και συσσώρευση λίπους σε σημεία που δεν θέλεις. Μπορείς να το αντικαταστήσεις με μπαχαρικά και μυρωδικά της αρεσκείας σου, ενισχύοντας έτσι την γεύση.
  • Να αποφεύγεις την κατανάλωση γλυκών, τηγανητών και λιπαρών τροφίμων γενικότερα γιατί λόγω του κορεσμένου λίπους που περιέχουν προσδίδουν στον οργανισμό κενές θερμίδες και όχι θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται. Όταν όμως έχεις όρεξη για γλυκό μπορείς να καταναλώσεις λίγη μαύρη σοκολάτα, φρούτα, ζελέ, γιαούρτι με μέλι, κανέλα και ξηρούς καρπούς.
  • Μείωσε την κατανάλωση αλκοόλ. Προτίμησε το κόκκινο κρασί, που θα σου προσφέρει αντιοξειδωτικά.
  • Να καταναλώνεις ακόμη σε μεγάλη ποσότητα 3-4 φλιτζάνια/ημέρα πράσινο τσάι καθώς έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε κατεχίνες, το οποίο συντελεί στην πρόσληψη αντιοξειδωτικών και στην ενίσχυση του μεταβολισμού.
  • Προσπάθησε να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες καθημερινά. Η στέρηση ύπνου φαίνεται να αποτελεί παράγοντα κινδύνου για την εμφάνιση παχυσαρκίας.
  • Προσπάθησε να μην αγχώνεσαι. Το άγχος "μπλοκάρει" τον μεταβολισμό μας και μπορεί ακόμη και να μας προσθέσει κιλά!
  • Γυμνάσου! Κάνε καθημερινά 30-40 λεπτά αερόβια άσκηση όπως ποδηλασία, τρέξιμο  για να πετύχεις την μέγιστη καύση λίπους και για να τονώσεις το σώμα σου. Αν δεν μπορείς να γραφτείς σε κάποιο γυμναστήριο, μπορείς πολύ εύκολα να γυμναστείς και στο σπίτι ή ακόμα και να περπατήσεις.
  • Τέλος, να αποφεύγεις να πίνεις μεγάλες ποσότητες νερού μετά το φαγητό, να μασάς αργά την τροφή και να προσέχεις τις ποσότητες των γευμάτων!

Καλό θα ήταν πέρα από αυτές τις διατροφικές συμβουλές να επισκεφτείς και κάποιον ειδικό Διατροφολόγο-Διαιτολόγο, ο οποίος θα σου δώσει σωστές κατευθυντήριες οδηγίες και θα σου προσαρμόσει ένα εξατομικευμένο διαιτολόγιο που να καλύπτει τις ανάγκες σου.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%