• Τρίτη, 21 Μάιος 2019 | 14:04
Σαλάτα ceasars ή χωριάτικη σαλάτα;
 Σαλάτα ceasars ή χωριάτικη σαλάτα;

Τί σαλάτα να επιλέξουμε : Σαλάτα ceasars ή χωριάτικη σαλάτα;

 

Σαλάτα Χωριάτικη Θερμίδες = 430

Σαλάτα του Καίσαρα Θερμίδες = 490 θερμίδες και με dressing 620.

Η ντομάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λυκοπένιο το οποίο έχει συσχετιστεί με μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του προστάτη. Η βάση της σαλάτας είναι το κοτόπουλο, είναι πηγή υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνης. Περιέχει ελάχιστα ποσοστά κορεσμένου λίπους ενώ προσφέρει μεγαλύτερα σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά.

Το κρεμμύδι θεωρείται διουρητικό, αντιφλεγμονικό και κατά της υπέρτασης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αντιβιοτικό, αναλγητικό και αντιρρευματικό μέσο. Το σκόρδο είναι αποτοξινωτικό, τονωτικό του οργανισμού και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση.

Οι ελιές προσθέτουν στην σαλάτα ασβέστιο, βιταμίνη Α και φώσφορο. Είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων τα οποία ενισχύουν το καρδιαγγειακό σύστημα. Η βιταμίνη Α βελτιώνει την όραση.

Η παρμεζάνα είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και το τυρί με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε ασβέστιο.

Η φέτα περιέχει πρωτεΐνες, ασβέστιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β βοηθώντας στην ανάπτυξη των οστών της μυϊκής μάζας και στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Το μαρούλι έχει χαμηλή θερμιδική αξία, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που καταπολεμούν τη δυσκοιλιότητα και δρουν ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Το ελαιόλαδο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και βιταμίνη Ε. προστατεύοντας την καρδιά και τα αγγεία. Το κρουτόν περιέχει άμυλο παρέχοντας ενέργεια στον οργανισμό, βιταμίνες Β1 και Β2 που τονώνουν το νευρικό σύστημα.

Το τρίδυμο ντομάτα-πιπεριές-ρίγανη είναι πλούσιο σε βιταμίνη C συμβάλλοντας στην επούλωση των πληγών και στην πρόληψη των ιώσεων. Το κύριο συστατικό της μουστάρδας – σιναπόσπορος- βοηθάει στην αύξηση του μεταβολισμού.

Τελικά όποια και από τις δύο σαλάτες αν επιλέξετε, είναι βέβαιον ότι είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και αποτελούν μία υγιεινή διατροφική επιλογή για γεύμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Εύα Καφετζή
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Διευθύντρια ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πτολεμαΐδας 
Αναπληρωτής Υπεύθυνη Βορείου Ελλάδας Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
kafetzi @ logodiatrofis.gr

 

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

Σχετικά άρθρα

0%