• Σάββατο, 16 Νοέμβριος 2019 | 03:53
Τα σάκχαρα των φρούτων κάνουν κυτταρίτιδα; Τα σάκχαρα των φρούτων κάνουν κυτταρίτιδα;

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Προσέχω τη διατροφή μου αλλά καταναλώνω παρά πολλά φρούτα και λαχανικά μέσα στην ημέρα. Μπορεί αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο σώμα μου; Τα σάκχαρα των φρούτων κάνουν κυτταρίτιδα;

Τα φρούτα και τα λαχανικά αποτελούν δύο ομάδες τροφίμων πολύ σημαντικές για την ανθρώπινη διατροφή.

Και οι δύο ομάδες αυτές οπλίζουν τον οργανισμό με πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά όπως είναι οι βιταμίνες A και C και διάφορα μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως το μαγνήσιο, το ασβέστιο, το κάλιο, ο σίδηρος κ.α.

Έτσι συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς και στην υγεία των οστών, των δοντιών, των μαλλιών, των νυχιών και του δέρματος.

Συστήνεται η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών καθημερινά.

Οι αθλητές μπορούν να καταναλώνουν και περισσότερα λόγω της μεγάλης ανάγκης τους σε άμεση ενέργεια.

Αυτή είναι η ποσότητα που αρκεί για να διατηρήσεις το βάρος σου, και να εξασφαλίσεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Η φύση απαιτεί την ισορροπία σε οτιδήποτε. Οποιαδήποτε υπερβολή μπορεί να προκαλέσει παρενέργειες και ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

Έτσι η υπερβολική πρόσληψη φρούτων μπορεί να οδηγήσει σε κατανάλωση ενδεχομένως πολλών παραπάνω θερμίδων από τις απαραίτητες ημερήσιες θερμιδικές σου ανάγκες με αποτέλεσμα την πρόσληψη επιπλέον βάρους καθώς όταν καταναλώνουμε επιπλέον θερμίδες το σώμα έχει την τάση να τις αποθηκεύσει σε μορφή λίπους ακόμα και αν προέρχονται από πρωτεΐνες ή υδατάνθρακες.

Αυτή είναι μια βασική και δεδομένη βιοχημική διεργασία του οργανισμού για επιβίωση. Οποιαδήποτε περίσσεια ενέργειας την αποθηκεύει.

Επίσης λόγω της μεγάλης ποσότητας φυτικών ινών στα φρούτα και τα λαχανικά υπάρχει πιθανότητα να προκαλεί δυσκοιλιότητα από υπερβολική πρόσληψη και εξαιρετικά αργή πέψη ιδιαίτερα αν δεν ενυδατώνεσαι σωστά.

Σημαντικό είναι επίσης να αναφερθεί ότι η υπερβολική πρόσληψη φρούτων και λαχανικών οδηγεί σε κορεσμό και ίσως οδηγεί στο να αποκλείσεις άλλες σημαντικές ομάδες τροφίμων όπου πρέπει να υπάρχουν στο καθημερινό διαιτολόγιο.

Τέλος, η υπερβολική πρόσληψη φρούτων κυρίως υψηλού γλυκαιμικού δείκτη λόγω των απλών σακχάρων ιδιαίτερα στο ίδιο γεύμα μπορεί να αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα πολύ απότομα κάτι που γενικά είναι ανεπιθύμητο.

Φρούτα και Κυτταρίτιδα

Όσο αφορά την κυτταρίτιδα, είναι ένα φαινόμενο κατά το οποίο τα αποθέματα λίπους κάτω από το δέρμα συσσωρεύονται σε συγκεκριμένα σημεία και είναι ορατά.  Τα σημεία στα οποία εμφανίζεται μοιάζουν με όψη φλοιού πορτοκαλιού.

Εμφανίζεται κυρίως στις γυναίκες και οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως η περίσσεια οιστρογόνων.

Τα οιστρογόνα, ενεργοποιούν τους ιστούς και οδηγούν στη συγκράτηση του νερού. Κακή κυκλοφορία του αίματος αλλά κυρίως της λέμφου μπορεί να οδηγήσει σε κατακράτηση υγρών, που συχνά συνοδεύεται και από εμφάνιση κυτταρίτιδας.

Επίσης σε ορμονικό επίπεδο η ινσουλίνη φαίνεται να παίζει και αυτή τον ρόλο της στην εμφάνιση κυτταρίτιδας μέσω της ανισορροπίας στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα. Για αυτό οι διαβητικοί και οι προ-διαβητικοί έχουν αυξημένη πιθανότητα εμφάνισης κυτταρίτιδας.

Συνηθισμένοι άλλοι παράγοντες εμφάνισης είναι το φύλο και η ηλικία, οι ορμονικές διαταραχές  και το υπερβολικό βάρος.

Επίσης το στρες, η κακή ενυδάτωση και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας. μπορούν να την προκαλέσουν.

Διατροφικοί παράγοντες που ευθύνονται αποτελούν η ζάχαρη, το αλκοόλ, το αλάτι, τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα με κορεσμένα λιπαρά και τα τηγανητά τρόφιμα. Τα φρούτα περιέχουν καλά σάκχαρα και όχι την επεξεργασμένη βιομηχανική ζάχαρη.

Έτσι δεν μπορούμε να ενοχοποιήσουμε τα φρούτα για την εμφάνιση κυτταρίτιδας αλλά  η υπερβολική εναπόθεση λίπους είναι αυτή η οποία ευθύνεται γενικά καθώς και οι παραπάνω παράγοντες που αναφέρθηκαν.

Εύη Μίχου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%