Logodiatrofis.gr
Έρευνα

Αναγραφή θερμίδων και επιλογές καταναλωτών

Η θερμιδομέτρηση των καταλόγων σε χώρους εστίασης μπορεί να βελτιώσει τις επιλογές των καταναλωτών.

Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Journal of Retailing» υποδεικνύει ότι η εμφάνιση των θερμίδων στα μενού επηρεάζει τους καταναλωτές με το να κάνουν τις χαμηλότερες θερμιδικές επιλογές και ενθαρρύνει τους εμπόρους λιανικής πώλησης να παράσχουν χαμηλότερες θερμιδικές επιλογές.

Οι ερευνητές συνέταξαν 186 μελέτες σχετικά με την επίδραση της προβολής θερμίδων σε μενού σε καταναλωτές στην Αυστραλία, καθώς και 41 μελετών σχετικά με την επίδραση στους λιανοπωλητές.

Στην Αυστραλία, η προβολή των kilojoule στα μενού στις χώρες της Νέας Νότιας Ουαλίας, της Νότιας Αυστραλίας, στο Κουίνσλαντ και στην Αυστραλιανή Πρωτεύουσα είναι υποχρεωτική για τα καταστήματα τροφίμων και τις αλυσίδες εστιατορίων με περισσότερα από 20 καταστήματα σε ένα κράτος ή 50 σε εθνικό επίπεδο, με την Βικτώρια να ακολουθεί τον κανόνα τον επόμενο χρόνο.

Τα αποτελέσματα της μετα-ανάλυσης δείχνουν ότι η προβολή των θερμίδων ενθάρρυνε τη μείωση κατά 27 θερμίδες (112 kilojoules) ανά γεύμα για τους καταναλωτές και κατά 15 θερμίδες (62 kilojoules) ανά αναγραφόμενου τροφίμου στον κατάλογο από τους λιανοπωλητές τροφίμων.

Η επικεφαλής ερευνητής Natalina Zlatevska, από το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ, δήλωσε ότι η μείωση των θερμίδων δεν είναι πολύ αν τρώτε σε εστιατόριο μόνο μία φορά το χρόνο, όμως για εκείνους που τρώνε έξω τακτικά αυτή η καταγραφή μπορεί να κάνει εμφανή τη διαφορά.

Διαπίστωσαν ότι ο αντίκτυπος ήταν επίσης μεγαλύτερος για τις γυναίκες, με μείωση κατά 60 θερμίδες ανά γεύμα και για όσους είναι υπέρβαροι, με μείωση κατά 84 θερμίδες (347 kj) ανά γεύμα.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το γεγονός ότι οι λιανοπωλητές προσαρμόζουν τις επιλογές που προσφέρουν όταν απαιτείται η καταγραφή και εμφάνιση των θερμίδων είναι σημαντικό. “Με τον ίδιο τρόπο που η εταιρική ή οικονομική αποκάλυψη αλλάζει τη συμπεριφορά, εδώ βλέπουμε την επίδραση της θερμιδικής αποκάλυψης να αλλάζει το περιβάλλον των τροφίμων“, δήλωσε η Zlatevska. “Γνωρίζουμε ότι οι λιανοπωλητές προσαρμόζονται, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ενός συνδυαστικού αποτελέσματος. Εκεί πιστεύω μπορεί να συμβεί πιθανότατα η μεγαλύτερη αλλαγή. “

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ