• Τρίτη, 10 Δεκέμβριος 2019 | 06:27
Έχω θυρεοειδή που το ρυθμίζω αλλά η ζυγαριά έχει κολλήσει Έχω θυρεοειδή που το ρυθμίζω αλλά η ζυγαριά έχει κολλήσει

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Ερώτηση: Γεια σας! Είμαι 16 χρονών. Λοιπόν, έχω θυρεοειδή που το ρυθμίζω με το πράσινο χάπι (των 25) και έχω ένα θέμα. Πέρσι ήμουν 80 κιλά όποτε φαντάζεστε την κατάστασή μου. Από πέρσι μπήκα σε πρόγραμμα διατροφής και κατάφερα να χάσω 12 κιλά και επιτυχώς τώρα είμαι 68. Το ύψος μου είναι 1,68 και θα ήθελα πολύ να χάσω άλλα 10 κιλά, αλλά πλέον η ζυγαριά έχει κολλήσει εκεί. Αθλούμαι και τρώω αρκετά υγιεινά όπως βρώμη, δημητριακά, φρούτα, λαχανικά κοτόπουλο και γενικά τροφές χαμηλές σε θερμίδες, ενώ για γλυκό προτιμώ πάντα μαύρη σοκολάτα και το πολύ 4 τετράγωνα. Πάω γυμναστήριο και το βράδυ πολλές φόρες δεν τρώω τίποτα ή δεν τρώω και καθόλου αλλά δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί δεν μπορώ να χάσω όσο λίπος θα ήθελα. Έχετε να μου συστήσετε κάτι με το οποίο μπορώ να ξυπνήσω τον μεταβολισμό μου και μέχρι Σεπτέμβριο-Οκτώβριο να χάσω άλλα 8-10 κιλά περίπου; Υ.Γ.: Οι μερίδες που τρώω είναι φυσιολογικές και μικρότερες πολλές φορές. Σας ευχαριστώ πολύ!

Αγαπητή Π.,

Κατά την περίοδο της εφηβείας συμβαίνουν ραγδαίες ψυχολογικές και σωματικές αλλαγές και οι ενεργειακές απαιτήσεις είναι αυξημένες και ποικίλουν ανάλογα με τον ρυθμό ανάπτυξης, το φύλο και τη σωματική σύσταση.

Το γεγονός ότι κατάφερες να χάσεις 12 κιλά είναι πολύ θετικό και μπράβο σου, αυτό δείχνει ότι μπορείς να χάσεις επιπλέον και άλλα καθώς δείχνεις ότι έχεις θέληση και εμπιστοσύνη στον εαυτό σου.

Όσον αφορά, τον θυρεοειδή είναι ο σημαντικότερος αδένας του ενδοκρινικού μας συστήματος και είναι υπεύθυνος για την παραγωγή και έκκριση βασικών ορμονών, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην ρύθμιση του μεταβολισμού.

Οι παθήσεις λοιπόν του θυρεοειδή αδένα είναι ασθένειες που σχετίζονται άμεσα με την διατροφή μας, για αυτό θα πρέπει να προσέχεις την διατροφή σου ώστε να καλύπτονται επαρκώς οι απαιτήσεις σου στα θρεπτικά συστατικά, τα οποία έχουν ευεργετικές ιδιότητες αλλά και να υπάρχει μειωμένη πρόσληψη τροφίμων, τα οποία θα επιφέρουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα.

Βέβαια, το γεγονός ότι έχεις ρυθμισμένο θυρεοειδή θα σε βοηθήσει να χάσεις τα κιλά που θες αρκεί να ακολουθήσεις τις διατροφικές συμβουλές που θα σου προτείνω:

Για την σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα χρειάζονται τα παρακάτω θρεπτικά συστατικά όπως είναι το ιώδιο που βρίσκεται στο αλάτι, τα ψάρια, τα θαλασσινά, το τυρί, το γάλα και τα αυγά.

  • Το σελήνιο με την σειρά του που συμμετέχει στην παραγωγή των ορμονών βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, στα δημητριακά, τα θαλασσινά και το μοσχαρίσιο κρέας.
  • Ο χαλκός, ο οποίος βρίσκεται στα θαλασσινά και τα ψάρια, στο κρέας, στους ξηρούς καρπούς και στα δημητριακά.
  • Ο ψευδάργυρος που εντοπίζεται στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα όσπρια, τα θαλασσινά, το κρέας, τα αυγά, τα σύκα και τους ξηρούς καρπούς.
  • Η τυροσίνη ακόμη ως αμινοξύ εντοπίζεται στα ψάρια, το κοτόπουλο, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τους ξηρούς καρπούς και τα γαλακτοκομικά.
  • Σημαντικές είναι επίσης και οι βιταμίνες με κυριότερες την Βιταμίνη Β12 που βρίσκεται στο κρέας, τα ψάρια και τα γαλακτοκομικά προϊόντα και η Βιταμίνη D που την βρίσκουμε στο σολομό, τις σαρδέλες, τον κρόκο αυγού, τη μαργαρίνη καθώς επίσης την προσλαμβάνουμε και από την έκθεση στον ήλιο.

Για να ενεργοποιήσεις τον μεταβολισμό σου και για να χάσεις το ανεπιθύμητο λίπος θα πρέπει να εφαρμόσεις τα εξής:

  • Φρόντισε να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα, δηλαδή ανά 3-4 ώρες καθώς ο μεταβολισμός σου θα λειτουργεί με υψηλό ρυθμό και θα κάνει συνεχώς καύσεις.
  • Να καταναλώνεις άφθονα φρούτα και λαχανικά καθώς περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.
  • Φρόντισε τα τρόφιμα που καταναλώνεις να είναι ολικής αλέσεως, τα οποία επιταχύνουν τον μεταβολισμό και σταθεροποιούν τα επίπεδα ινσουλίνης.
  • Να καταναλώνεις τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα όπως είναι τα ψάρια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι καθώς ενισχύουν τον μεταβολισμό.
  • Να πίνεις 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα γιατί η αφυδάτωση επιβραδύνει τον μεταβολισμό και το νερό λειτουργεί ως επιταχυντής του μεταβολισμού και καταστέλλει την όρεξη.
  • Να πίνεις 2-3 φλυτζάνια την ημέρα πράσινο τσάι καθώς περιέχει κατεχίνες, αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν σημαντικά τον μεταβολισμό.
  • Μπορείς να καταναλώνεις νερό πριν από το κυρίως γεύμα γιατί μειώνει την όρεξη και ενεργοποιεί την καύση λίπους.
  • Προσπάθησε να εντάξεις στην διατροφή σου και τα μπαχαρικά (π.χ. πιπέρι καγιέν, σκόρδο, μαύρο πιπέρι, τζίντζερ, κανέλα) καθώς θα σε βοηθήσουν να κρατάς τα ποσοστά του μεταβολισμού σου σε υψηλά επίπεδα.
  • Επέλεξε ως κύρια πηγή λίπους το ελαιόλαδο και τους ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Προσπάθησε να μην αγχώνεσαι γιατί το άγχος κάνει πιο αργό τον μεταβολισμό με αποτέλεσμα να προκαλείται αύξηση του βάρους.
  • Μην κάνεις στερητικές δίαιτες γιατί μειώνουν τον μεταβολικό ρυθμό.
  • Ο βραδινός σου ύπνος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 8 ώρες.

Χριστίνα Χαζίζα
Τελειόφοιτη Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: christinahaziza@gmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%