Ειδήσεις

Οι φυτικές ίνες στη διατροφή μας Τροφογνωσία

Οι φυτικές ή διαιτητικές ίνες θα πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της διατροφής μας. Διέρχονται από τον οργανισμό μας φτάνοντας στο παχύ έντερο, δίχως να απορροφώνται ή να πέπτονται και αυτό τις καθιστά τόσο σημαντικές.

Τα οφέλη τους λοιπόν, για τη λειτουργία του οργανισμού είναι πάρα πολλά!

Όσον αφορά στη λειτουργία του εντέρου, κυρίως οι αδιάλυτες φυτικές ίνες (δημητριακά και ψωμί ολικής αλέσεως), συμβάλλουν τόσο στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας, όσο και στην πρόληψη και αντιμετώπιση νόσων ή διαταραχών όπως, οι αιμμορροΐδες, ακόμα και ο καρκίνος του παχέως εντέρου.

Επίσης, οι διαλυτές ίνες (φρούτα, λαχανικά, όσπρια, βρώμη, κριθάρι), έχουν την ικανότητα να καθυστερούν την πέψη και την απορρόφηση των υδατανθράκων με αποτέλεσμα να μην αυξάνονται δραματικά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετά το γεύμα, σε συνδυασμό με την απόκριση της ινσουλίνης.

Έτσι λοιπόν, η κατανάλωσή τους βοηθά σημαντικά σε περιπτώσεις διαβήτη. Επιπλέον, βάσει κλινικών μελετών, διαλυτές ίνες όπως το πίτουρο ρυζιού ή βρώμης, μειώνουν τόσο τα επίπεδα της ολικής χοληστερόλης στο αίμα, όσο και της LDL, η οποία χαρακτηρίζεται ως ‘’κακιά χοληστερόλη’’.

Κατ’ επέκτασιν, αποδεικνύεται ότι η κατανάλωσή τους ελαττώνει την εμφάνιση καρδιακών νοσημάτων.

Τέλος, εκτός όλων των παραπάνω, οι φυτικές ίνες βοηθούν στον έλεγχο βάρους, καθώς αυξάνουν τον όγκο της τροφής, χωρίς να προσθέτουν θερμίδες, επιφέροντας έτσι το αίσθημα κορεσμού.

Προκειμένου να αποκομιστούν όλα τα οφέλη των φυτικών ινών είναι πολύ σημαντικό να εναλλάσσονται οι πηγές τους στη διατροφή. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, φακές, φασόλια και προϊόντα δημητριακών ολικής αλέσεως προσφέρει όχι μόνο φυτικές ίνες, αλλά και άλλα θρεπτικά και λοιπά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή υγεία.

Βασιλική Ρούσσου
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: vasilirous@gmail.com

Δείτε επίσης

Μέλι, μια ανεξάντλητη πηγή νεότητας

Μέλι, μια ανεξάντλητη πηγή νεότητας

Η χρησιμότητα του μελιού στην παραδοσιακή ιατρική είναι γνωστή από την αρχαιότητα και ενισχύεται με νεότερες έρευνες που αποδεικνύουν τη δράση του μελιού ως φυσική ασπίδα προστασίας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες και στο οξειδωτικό στρες.!

Φρούτα: Φίλος ή εχθρός στην βελτίωση της σύστασης του σώματος μας?

Φρούτα: Φίλος ή εχθρός στην βελτίωση της σύστασης του σώματος μας?

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι η ζάχαρη αυξάνει τα επίπεδα λίπους στο σώμα. Και δικαίως: Υπάρχουν πολλές έρευνες και μελέτες που δείχνουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της αυξημένης πρόσληψης ζάχαρης και της παχυσαρκίας.Αλλά τι γίνεται με τα φρέσκα φρούτα;!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία