Logodiatrofis
  • Τετάρτη, 12 Δεκέμβριος 2018 | 10:45
Καλαμπόκι: Θρεπτικό νόστιμο και υγιεινό
Καλαμπόκι: Θρεπτικό νόστιμο και υγιεινό

Το καλαμπόκι ή ο αραβόσιτος είναι ένα από τα πιο δημοφιλή δημητριακά στον κόσμο και αποτελεί  βασικό τρόφιμο σε πολλές χώρες.

Τα οφέλη στην υγεία από την κατανάλωση καλαμποκιού περιλαμβάνουν την πρόληψη του σακχαρώδη διαβήτη, των καρδιαγγειακών παθήσεων, τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των νευρολογικών παθήσεων.

Θρεπτικά συστατικά καλαμποκιού

Το καλαμπόκι παρέχει όχι μόνο τις απαραίτητες θερμίδες για την υγεία μας και τον καθημερινό μεταβολισμό αλλά είναι καλή πηγή φυτικών βιταμινών Α, Β, Ε και πολλών μετάλλων.

Οφέλη για την υγεία

Βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου

Η περιεκτικότητα των φυτικών ινών σε ένα φλιτζάνι καλαμποκιού ανέρχεται περίπου στο 18,4% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας.

Αυτό βοηθά στην ανακούφιση των πεπτικών προβλημάτων, όπως η δυσκοιλιότητα και οι αιμορροΐδες, καθώς και στη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου.

Προωθεί την ευεξία του οργανισμού

Το καλαμπόκι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ειδικά θειαμίνη και νιασίνη.

Η θειαμίνη είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας  του νευρικού συστήματος και της γνωσιακής  λειτουργίας.

Η έλλειψη νιασίνης οδηγεί σε πελλάγρα, μια ασθένεια που χαρακτηρίζεται από διάρροια, άνοια και δερματίτιδα που παρατηρείται συνήθως στα υποσιτιζόμενα άτομα.

Το καλαμπόκι είναι επίσης μια καλή πηγή παντοθενικού οξέος, που είναι μια βασική βιταμίνη για τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπιδίων στο σώμα.

Η ανεπάρκεια φυλλικού οξέος σε έγκυες γυναίκες μπορεί να οδηγήσει στη γέννηση ελλιποβαρών βρεφών και μπορεί επίσης να οδηγήσει σε βλάβες του νευρικού σωλήνα στα νεογνά. Το καλαμπόκι παρέχει ένα μεγάλο ποσοστό φυλλικού οξέος, αποτρέποντας αυτή την κατάσταση.

Οι καρποί του καλαμποκιού είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, ένα φυσικό αντιοξειδωτικό που είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη και την προστασία του σώματος από ασθένειες.

Παρέχει βασικά μέταλλα

Ο φωσφόρος, το μαγνήσιο, το μαγγάνιο, ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και ο χαλκός, βρίσκονται σε όλες τις ποικιλίες καλαμποκιού.

Περιέχει ,επίσης, ιχνοστοιχεία, όπως το σελήνιο, τα οποία είναι δύσκολο να βρεθούν στις περισσότερες δίαιτες.

Προστατεύει από την εμφάνιση Καρκίνου

Σύμφωνα με μελέτες στο Πανεπιστήμιο Cornell, το καλαμπόκι είναι μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν καρκίνο.

Σε αντίθεση με άλλα τρόφιμα, το μαγείρεμα αυξάνει τον αριθμό των χρήσιμων αντιοξειδωτικών στο καλαμπόκι.

Είναι μια πλούσια πηγή μιας φαινολικής ένωσης που ονομάζεται φερουλικό οξύ, ενός αντικαρκινογόνου παράγοντα που έχει αποδειχθεί ότι είναι αποτελεσματικός στην καταπολέμηση όγκων που οδηγούν σε καρκίνο του μαστού και του ήπατος.

Οι ανθοκυανίνες, που βρίσκονται στο καλαμπόκι, επίσης λειτουργούν ως παράγοντες που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Τα αντιοξειδωτικά έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν πολλές μορφές καρκίνου λόγω της ικανότητάς τους να προκαλούν απόπτωση σε καρκινικά κύτταρα χωρίς να επηρεάζουν τα υγιή κύτταρα.

Προστατεύει την καρδιά

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το καλαμπόκι έχει αποδειχθεί ότι έχει αντι-αθηρογόνο δράση στα επίπεδα χοληστερόλης, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης διαφόρων καρδιαγγειακών παθήσεων. Αυτό οφείλεται στην περιεκτικότητα του σε φυτικά πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (ω3), τα οποία απομακρύνουν τη LDL-«κακή»-χοληστερόλη. Αυτό θα μειώσει τις πιθανότητες απόφραξης των αρτηριών, θα μειώσει την αρτηριακή πίεση και τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Φροντίδα ματιών και δέρματος

Το καλαμπόκι είναι μια πλούσια πηγή β-καροτενίου, η οποία σχηματίζει τη βιταμίνη Α στο σώμα και είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής όρασης και της υγείας του δέρματος

Γρήγορες ιδέες για να σερβίρουμε καλαμπόκι

  • Σούπες και σαλάτες: Προσθέστε μαγειρεμένο καλαμπόκι σε σαλάτες και σούπες για επιπλέον γεύση. Ανακατέψτε το με ψιλοκομμένο κρεμμύδι, ντομάτα, μαρούλι σε ένα μπολ. Προσθέστε πιπέρι, λεμόνι και ελαιόλαδο.
  • Αραβική Πίτα: Η αραβική πίτα είναι πάντα μια ελαφριά, δροσερή και θρεπτική επιλογή για όλες τις ώρες της ημέρας. Προσθέστε λαχανικά & μαγειρεμένο καλαμπόκι για περισσότερες φυτικές ίνες  για ένα άκρως χορταστικό γεύμα.
  • Ρύζι / Ριζότο: Μια κλασική συνταγή που με την προσθήκη καλαμποκιού αναβαθμίζεται γευστικά όσο και διατροφικά.

Νάντια Αναγνωστή
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Κοινοποίηση άρθρου

0%