Ειδήσεις

Το σουσάμι στη ζωή μας Τροφογνωσία

Μια τροφή, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην μείωση της υπέρτασης φαίνεται να είναι το σουσάμι.

Η αρτηριακή πίεση αποτελεί ένα αξιοσημείωτο κομμάτι της συνολικής υγείας ενός ανθρώπου. Είναι ευρέως γνωστό ότι η αυξημένη αρτηριακή πίεση αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις, εμφράγματα, εγκεφαλικά επεισόδια και άλλες σοβαρές παθήσεις.  Μπορούμε να αναλογιστούμε την έκταση αυτού του προβλήματος γνωρίζοντας ότι 2.000.000 άτομα στην Ελλάδα πάσχουν από υπέρταση.

Μια τροφή, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην μείωση της υπέρτασης φαίνεται να είναι το σουσάμι. Μάλιστα πρόσφατη έρευνα του περιοδικού της επιστήμης των τροφίμων και γεωργίας το αποδεικνύει για άλλη μία φορά. Συγκεκριμένα, το σουσάμι έχει αυξημένη περιεκτικότητα πολυακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικών ινών, φυτοστερολών και λιγνάνης. Λόγω αυτών των συστατικών φαίνεται να επωφελούνται όσοι πάσχουν από υπέρταση.

Επιπρόσθετα, το σουσάμι αποτελείται από ένα σύστημα  που περιλαμβάνει 3 ουσίες, την σεσαμίνη, την σεσαμινόλη και την βιταμίνη Ε. Το σύστημα αυτό έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και επιδρά δεσμεύοντας και καταστρέφοντας τις ελεύθερες ρίζες. Παράλληλα έχει φανεί ότι η κατανάλωση σουσαμιού είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των ενζυμικών και μη ενζυμικών αντιοξειδωτικών, καθώς και τη μείωση των δεικτών του οξειδωτικού στρες.

Ενδιαφέρον φαίνεται να έχει μια έρευνα σύμφωνα με την οποία συγκεκριμένη ποσότητα σησαμελαίου (35ml) στο γεύμα υπερτασικών ασθενών οδήγησε σε άμεση βελτίωση της ενδοθηλιακής λειτουργίας τους, γεγονός το οποίο δεν συνέβη με την κατανάλωση γεύματος που περιείχε ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο.

Οι επωφελείς δράσεις του σουσαμιού, βέβαια, επεκτείνονται και πέρα από την υπέρταση.

  • Όπως στον διαβήτη, όπου δρα βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων
  • Στην υγεία του δέρματος λόγω της βιταμίνης Ε που περιέχει σε μεγάλη ποσότητα αλλά και λόγω της περιεκτικότητάς του σε ψευδάργυρο.
  • Στον καρκίνο μέσω της διαδικασίας που αναφέρθηκε παραπάνω (εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών και αύξηση της αντιοξειδωτικής δράσης)

Υπάρχουν πολλοί τρόποι μέσω των οποίων μπορούμε να βάλουμε το σουσάμι στην διατροφή μας. Κάποιες ενδεικτικές προτάσεις είναι οι εξής:

  • Στο σπιτικό ψωμί ή πίτα που θα φτιάξετε προσθέστε μερικές κουταλιές σουσάμι.
  • Φάτε ένα παστέλι μελιού με σουσάμι (επιλέξτε εκείνα που δεν περιέχουν ζάχαρη).
  • Ρίξτε μια μικρή κουταλιά από σουσάμι πάνω από τα ζυμαρικά, το κρέας ή τη σούπα σας.
  • Εμπλουτίστε τη σαλάτα σας με μια κουταλιά σουσάμι.
  • Χρησιμοποιείστε σησαμέλαιο σε spring rolls, σαλάτες και μαρινάδες.
  • Στα σνακ που επιλέγετε συμπεριλάβετε το κουλούρι ή κριτσίνια σουσαμιού (καλό είναι εκείνα που έχουν παρασκευαστεί από αλεύρι ολικής αλέσεως).

Γεωργία Τσικουδάκη
Τελειοφ. Διαιτολόγος - διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr

Δείτε επίσης

Μέλι, μια ανεξάντλητη πηγή νεότητας

Μέλι, μια ανεξάντλητη πηγή νεότητας

Η χρησιμότητα του μελιού στην παραδοσιακή ιατρική είναι γνωστή από την αρχαιότητα και ενισχύεται με νεότερες έρευνες που αποδεικνύουν τη δράση του μελιού ως φυσική ασπίδα προστασίας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες και στο οξειδωτικό στρες.!

Φρούτα: Φίλος ή εχθρός στην βελτίωση της σύστασης του σώματος μας?

Φρούτα: Φίλος ή εχθρός στην βελτίωση της σύστασης του σώματος μας?

Σίγουρα θα έχετε ακούσει ότι η ζάχαρη αυξάνει τα επίπεδα λίπους στο σώμα. Και δικαίως: Υπάρχουν πολλές έρευνες και μελέτες που δείχνουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της αυξημένης πρόσληψης ζάχαρης και της παχυσαρκίας.Αλλά τι γίνεται με τα φρέσκα φρούτα;!

Φροντίδα

Παιδί

Ο φορέας

Η εταιρεία