• Σάββατο, 14 Δεκέμβριος 2019 | 03:56
Μόλις τρώω το μεσημέρι, μετά από λίγο με παίρνει ο ύπνος Μόλις τρώω το μεσημέρι, μετά από λίγο με παίρνει ο ύπνος

ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ της Ομάδας μας ΑΠΑΝΤΟΥΝ σε κάθε απορία σου...

Τρωω πολυ ελαφρια,ελαχιστη ποσοτητα και αυτο μια φορα την ημερα πχ ενα γιαουρτι,σαλατα,σουπες. Μολις ομως τρωω το μεσημερι εστω και μία μικρη μεριδα, μετα απο λιγο με παιρνει υπνος. Τι ακριβως συμβαινει;

Η νύστα που μπορεί να αισθάνεσαι μετά το μεσημεριανό γεύμα είναι κάτι συνηθισμένο που συμβαίνει σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους και υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που μπορεί να την προκαλέσουν.

Το σάκχαρο στο αίμα

Ένας λόγος που μπορεί να έχεις υπνηλία μετά το φαγητό είναι λόγω της σημαντικής αύξησης του σακχάρου στο αίμα. Η αύξηση του σακχάρου στο αίμα ανεβάζει στροφές στα επίπεδα ενέργειας του σώματος. Το σώμα ανταποκρίνεται δημιουργώντας περισσότερη ινσουλίνη, η οποία εργάζεται σκληρά για να διασπάσει την επιπλέον ζάχαρη.

Μετά από αυτή την «εκτόξευση» το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα υποχωρεί τόσο χαμηλά που η ενέργεια «στραγγίζεται» και αισθάνεται κανείς υπνηλία.

Διατροφή

Η κακή διατροφή επηρεάζει το αν και κατά πόσο αισθάνεσαι υπνηλία μετά το φαγητό. Μερικές τροφές χωνεύονται πιο γρήγορα από κάποιες άλλες, κάνοντας την ενέργεια του σώματος να εξαντλείται πιο γρήγορα, καθώς πέπτονται. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος είναι ένας από τους χειρότερους ενόχους γι’ αυτό.

Έλλειψη ανάπαυσης

Η κόπωση μπορεί επίσης να δημιουργήσει υπνηλία μετά το φαγητό. Αν δεν έχεις ξεκουραστεί καλά, τότε σε περίπτωση που τρως συχνά, ωθείς το σώμα σου να ξεκουραστεί.

Όπως τρως το σώμα επιβραδύνει και χαλαρώνει. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει υπνηλία.

Πώς θα αποφύγεις την υπνηλία

  • Κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και φυτικές ίνες (δημητριακά/ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καστανό ή αναποφλοίωτο ρύζι, ψωμί πολύσπορο).
  • Συμπεριέλαβε στο γεύμα σου Φρούτα και Λαχανικά
  • Όσπρια: Τα φασόλια είναι σύνθετοι υδατάνθρακες. Φακές, φασόλια, μαύρα φασόλια και ρεβίθια, είναι όλα μεγάλες πηγές των οσπρίων.
  • Κατανάλωσε ένα καλό πρωινό: Ένας άλλος απλός τρόπος για να εξαλειφθεί η υπνηλία μετά το φαγητό είναι να φας ένα καλό πρωινό. Επέλεξε δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα και γιαούρτι για διαρκή ενέργεια όλο το πρωί.
  • Απέφυγε τα επεξεργασμένα τρόφιμα
  • Απέφυγε την κατανάλωση ζαχαρούχων τροφίμων, όπως κέικ ή ντόνατς. Επεξεργασμένα και εξευγενισμένα τρόφιμα όπως τα γλυκά και τα επιδόρπια έχουν κενές θερμίδες, που έχουν την τάση να σας κάνουν να αισθάνεστε υπνηλία.
  • Πήγαινε μια βόλτα: Ένας από τους καλύτερους τρόπους για την πρόληψη της υπνηλίας μετά το φαγητό, είναι να κάνετε μια βόλτα. Αυτό βοηθά το πεπτικό σύστημα, καθώς και τη διάθεσή σας.

Μαργαρίτα Μυρισκλάβου
Τελειοφ. Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Μέλος της Ομάδας Logodiatrofis.gr
Email: margarita-linkin @ hotmail.com

Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πρόβλημα σας,

θα πρέπει να επισκεφτείτε κάποιον Διαιτολόγο - Διατροφολόγο!

Ο ειδικός απαντά...

Κάνε και εσύ τη διατροφική σου ερώτηση

ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Κοινοποίηση άρθρου

0%